Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@11:54:07 GMT

نبرد علوی به سواحل مدیترانه رسیده است

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۵۰۱۴۹

نبرد علوی به سواحل مدیترانه رسیده است

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه جنگ تحمیلی هنوز در عرصه جهاد دفاعی ادامه دارد، گفت: باید صدای مظلومیت ملتی باشیم که ۴۰ سال است سختی های جنگ و تحریم ها را تحمل کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه،سیدقاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، سه شنبه(23 مرداد) در مراسم تجلیل از خبرنگاران که از سوی بسیج رسانه در سالن شهید قهاری برگزار شد، گفت: حدود 38 سال پیش یک جنگ تمام عیار، همه جانبه نابرابر علیه ما تحمیل شد ‌ و هنوز هم در یک نبرد متقارن با دشمن قرار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی 10 سال گذشته باتوجه به تهدیدهای نظامی آمریکایی ها، این جنگ نامتقارن « نبرد علوی» نام نهاد این در حالی است که ما جنگ نامتقارن و نبرد علوی را از جنگ تحمیلی درس گرفتیم.

 

جاسمی، با اشاره به اینکه امام راحل بعد از مدت کوتاهی از آغاز جنگ تحمیلی دستور « جهاد دفاعی» را صادر کردند، اظهار کرد: حدود یک سال بعد از اینکه ارتش مشغول سازماندهی و ساماندهی خود بود و سپاه انقلاب اسلامی به عنوان مولود انقلاب کار فرهنگی و تبلیغی می کرد، آمادگی رزم در مقابل دشمن نبود. 

 

وی ابراز کرد: در عملیات های سال های 59 و 60 دشمن مناطق بسیاری را به وسعت 1350 کیلومتر به اشغال خود درآورده بود تا نزدیکی اهواز، قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب و در شمال غرب هم به همین صورت پیش روی کرده بود در این زمان تمام اقشار مردم از زن و مرد و پیر و جوان، فرهنگیان، پزشکان، مهندسان و... در تبعیت از فرمان امام خمینی(ره) وارد صحنه « دفاع جهادی» شدند.

 

نماینده مردم کرمانشاه در خانه ملت، با اشاره به تقدیم 36 هزار شهید در دوران هشت سال دفاع مقدس، گفت: بعد از مدت کوتاهی توانستیم اتاق فکری که حضرت آیت الله خامنه ای( مدظله العالی) الان هم به مسئولان تأکید می کنند، آن اتاق جنگ را تشکیل دهیم.

 

وی با بیان اینکه جنگ هنوز تمام نشده است، بیان کرد: امام(ره) فرمودند:«جنگ را در یک مرحله پشت سر گذاشتیم اما دفاع همچنان ادامه دارد».

 

جاسمی، با اشاره به اینکه خبرنگاران ‌مجریان و‌گویندگان در دوران جنگ بسیار اثرگذار بودند، اذعان کرد: خبرنگاران در دل آتش جنگ، در مناطق کوهستانی و صعب العبور که جبهه های جنگ بود، با شکار لحظه ها مظلومیت، محرومیت، ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان را به تصویر می کشیدند.

 

وی ابراز خرسندی کرد: بعد از گذشت حدود 30 سال از پایان جنگ، اکنون نبرد علوی ما به سرزمین های کنار سواحل مدیترانه رسیده است وجوانان غیوری که دست پرورده رهبر معظم انقلاب هستند در سوریه در کنار سایر نیروها می جنگند.

 

نماینده مردم کرمانشاه، در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه خبرنگاران هم در کنار مدافعان حرم در عراق و سوریه نقش تاثیرگذاری داشتند،  گفت: خبرنگاران ایرانی در هر جایی که یک رزمنده دلاور با کفر می جنگد حضور دارند، این رسالت بسیار بزرگ و عظیمی است.

 

وی با بیان اینکه همه ما باید خبرنگار باشیم، تأکید کرد: همه ماباید فریاد باشیم و صدای مظلومیت این ملتی باشیم که 40 سال است تحریم ها و جنگ و سختی ها را تحمل کردند. ولی متأسفانه مملکت و کشور ما به دست یک عده افراد نالایق و ناکارآمد و بی کفایت افتاده است.آن چیزی که حضرت امام(ره) در دهه 60 بارها به آن اشاره کردند که نگذارید این انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیافتد.

 

جاسمی، گفت: علی رغم جنگ اقتصادی که دولت آمریکا از پنتاگون به وزارت خزانه داری خود برده است و از آنجا دارد مدیریت می کند، مردم ما دارند زندگی عادی خود را سپری می کنند. 

 

وی با ابراز تأسف از اینکه برخی مسئولان با اختلاس ها و سوء استفاده های آن چنانی به دنبال پر کردن جیب خودشان هستند، تصریح کرد: آن فریادهایی که در مجلس بلند است فریاد همین نیروهای بسیجی است که متأسفانه 40 تا 50 نفر بیش‌تر نیستند و متأسفانه خبرنگارانی بودند که فقط اسم خبرنگار روی آن ها بود و این را برجسته ‌و بزرگ کردند که این افراد دلواپسان هستند.

 

نماینده مردم کرمانشاه در خانه ملت، با بیان اینکه تمام این رخدادها در تاریخ ثبت می شود، گفت: نمایندگان ولایت شما در مجلس شورای اسلامی چقدر تلاش کردند که برجام این ایرادات و اشکالات را دارد اما شخص رئیس جمهور می گفت:«شما ناراحت هستید از اینکه ما بخواهیم با آمریکا به توافق برسیم. شما ناراحت هستید که مردم دیگر تحریم ها را نپذیرند». باید بگویم ما ناراحت نیستیم ولی اطلاع داریم شما چه بر سر فردی آوردید و انرژی هسته ای ما را چکار کردید.ما اطلاع داریم چه خیانت های بزرگی در حق این مردم انجام دادید.

 

وی خطاب به خبرنگاران گفت: در ابن جبهه که شما حضور دارید باید با تأسی از شهدا که بدون ادعای نام ‌ونشان برای حق و‌حقیقت دفاع کردند، باید صدای بلند و فریاد رسا داشته باشید.

 

جاسمی، خاطرنشان کرد: سختی های زیادی وجود دارد و ممکن است مشکلات بسیاری در پیش روی ما باشد که مقام معظم رهبری در دو کلمه خلاصه کردند:«جنگ نیست، سازش هم نیست.» ما با آمریکایی ها که با تمام دنیا دارند با تزویر و تقلب و زور برخورد می کنند، سر سازش نداریم.

 

وی اذعان کرد: اگر بر کشور ما نوای بسیجی حاکم شود چشم طمع ج‌هانیان و جهان خواران از آن دور خواهد ماند و طول و عرض جغرافیایی کشور، طول وعرض جغرافیایی و تفکر بسیجی است.

 

 

 

پایان پیام/81

منبع: شبستان

کلیدواژه: دولت مقام معظم رهبری عربستان آمریکا حسن روحانی صنایع کوچک اینفوگرافی ایران روزنامه های ورزشی ورزش ایران جنگ و تحریم جهاد دفاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۰۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز لوله‌گذاری آبرسانی به روستا‌های محروم خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ نماینده مجری طرح‌های بنیاد علوی در خوزستان گفت: این بنیاد در راستای خدمات رسانی و محرومیت زدایی تاکنون ۲۰ کیلومتر لوله‌گذاری برای آبرسانی به روستا‌های محروم در خرمشهر عملیاتی کرده است.
حبیب شیعه‌زاده افزود: بنیاد علوی ۳۰ کیلومتر لوله پلی اتیلن با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد شبکه آبرسانی به روستا‌های محروم خرمشهر را خریداری و به آبفا این شهرستان اهدا کرد.
این طرح آبرسانی شامل احداث ۳۰ کیلومتر خط آبرسانی با قطر ۲۵۰ میلیمتر است که با اجرایی شدن آن افت فشار و تنش آبی در تابستان و پیک مصرف مرتفع خواهد شد.
در ۱۵ ماه گذشته ۲۰ کیلومتر از لوله‌های خریداری و با هدف محرومت زدایی، ترمیم و توسعه شبکه آبرسانی روستایی خرمشهر اجرایی شده است.
نماینده مجری طرح‌های بنیاد علوی در استان خوزستان گفت: با اجرای این طرح تاکنون روستا‌های بخش حومه غربی و شرقی خرمشهر از نعمت الهی آب بهره‌مند شدند.

دیگر خبرها

  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • وزیر کشور: پلاژهای دولتی در سواحل باید مورد استفاده همه مردم قرار بگیرد
  • پلاژ‌های دولتی در سواحل باید مورد استفاده مردم قرار گیرد
  • زیرساخت‌های رفاهی سواحل متعلق به دستگاه‌های دولتی باید مورد استفاده همه مردم قرار گیرد
  • وزیر کشور: استفاده از پلاژ‌های دولتی برای همه
  • وحیدی: زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی موجود در سواحل باید مورد استفاده عموم قرار گیرد
  • عملیات آبرسانی به روستاهای محروم خرمشهر
  • آغاز لوله‌گذاری آبرسانی به روستا‌های محروم خرمشهر
  • لزوم مدیریت مسائل فرهنگی در تفرجگا‌ها و سواحل مازندران