Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@23:54:11 GMT

بحران ارزی ترکیه برای بانک‌های عربی دردسرساز شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۵۰۲۳۶

بحران ارزی ترکیه برای بانک‌های عربی دردسرساز شد

به گزارش جماران؛ بانک های قطر و کویت بیش از سایر کشورها تحت تاثیر بحران ارزی ترکیه قرار گرفته‌اند.

به نقل از گلف نیوز، طبق تحلیل های صورت گرفته، برخی از بانک های کشورهای حاشیه خلیج فارس به دلیل کاهش شدید ارزش لیر، با پیامدهایی بر درآمد و دارایی خود مواجه شده اند. آرتی چاندراسکاران- معاون موسسه " شوا کپیتال" گفت: کاهش ارزش لیر منجر به افزایش نرخ تورم، کاهش سرمایه گذاری خارجی و کاهش رشد اقتصادی خواهد شد که به نوبه خود موجب افزایش شمار بیکاران و تضعیف سیستم بانکداری این کشور خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته موسسه شوا، در بین بانک های عربی، بانک ملی قطر، بانک بازرگانی قطر و کی اف اچ بانک کویت بیش از سایرین تحت تاثیر تحولات قرار گرفته اند.   ۱۹ درصد درآمد بانک های قطری فوق و ۱۸ درصد درآمد بانک های کویتی را فعالیت آنان در ترکیه تشکیل می دهند. به گفته آرتی: پیامدهای منفی کاهش ارزش لیر بر درآمد بانک های خارجی فعال در ترکیه محسوس خواهد بود.

به گفته کارشناسان، آثار این بحران احتمالا محدود و گذرا خواهند بود. جیمز چئو- استراتژیست ارشد سرمایه گذاری در بانک سنگاپور گفت: انتظار داریم بحران ترکیه که ناشی از سیاست گذاری های غلط داخلی این کشور است به زودی پایان یابد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت لیر ترکیه دلار بحران ترکیه دلار لیر ترکیه بحران ارزی ترکیه بحران اقتصادی ترکیه رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۰۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش فروش آیفون در چین و افت درآمد سالانه اپل

شرکت اپل شدیدترین کاهش درآمد سه‌ماهه در یک سال را داشته، که بخش بزرگی از آن ناشی از افت فروش آیفون در چین بوده است.

به گزارش نورنیوز، این غول آمریکایی حوزه فناوری گزارش داد که درآمدش در سه‌ماهه منتهی به مارس ۲۰۲۴ مبلغ ۹۰.۸ میلیارد دلار و سودش ۲۳.۶ میلیارد دلار بوده است‌ــ که نسبت به سال گذشته ۲ درصد کاهش داشت.

دیگر خبرها

  • ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین
  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • کاهش فروش آیفون در چین و افت درآمد سالانه اپل
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی عجله نمی‌کنیم
  • ظرفیت تولید نفت امارات بی‌سروصدا افزایش یافت
  • بانک مسکن: در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی عجله نمی‌کنیم