Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – دیوان عالی پنسیلوانیای آمریکا سه شنبه (به وقت محلی) فهرستی از 300 کشیش کلیسای کاتولیک منتشر کرد که متهم به آزار جنسی بیش از یکهزار کودک طی هفت دهه گذشته شده‌اند.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری «یو اِس اِی تودی»، هیات منصفه این دیوان معتقد است که شمار قربانیان چند برابر تعداد فعلی است اما برخی به دلایل مختلف، آزارها را علنی نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برمبنای این گزارش صدها صفحه ای، رهبران کلیسا متهم به تلاش نظام‌مند برای پوشاندن این رسوایی طی سالیان گذشته هستند.
این پرونده، بزرگ‌ترین رسوایی جنسی کلیسا در تاریخ آمریکا لقب گرفته است.
تحقیقات که از 18 ماه پیش آغاز شده، هشت حوزه اسقفی ایالت پنسیلوانیا را در برمی‌گیرد.
گزارش دیوان عالی این ایالت تاکید می‌کند که با وجود مشخص بودن اسامی، بخش اعظمی از مدارک طی سالیان گذشته از بین رفته است و امکان طرح دعوی علیه بسیاری از این افراد وجود ندارد.
اعلام این فهرست در شرایطی است که واتیکان در ماه‌های گذشته به موجب افشای موارد مشابهی در شیلی و استرالیا هم هدف انتقادهای بسیاری قرار گرفته است.
به تازگی «فیلیپ ویلسون» اسقف اعظم کلیسای کاتولیک استرالیا به جرم سرپوش گذاشتن بر تجاوز جنسی به کودکان توسط کشیشان این کلیسا در دهه 70 میلادی به 12 ماه حبس محکوم شد.
«تئودور مک کاریک» از جمله شخصیت های مورد احترام کلیسای کاتولیک آمریکا هم اخیرا پس از مواجهه با اتهام های آزار جنسی از سمت خود استعفا کرد.
شبس ** 9386 **1859

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۰۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه

به گزارش جام جم آنلاین، وبگاه این وزارتخانه نوشت که هاله معاون مدیر مرکز رسانه‌های منطقه‌ای در دبی نیز بوده و حدود ۲ دهه پیش به عنوان یک مقام سیاسی و حقوقی به وزارت امور خارجه پیوسته است.

هاله در پلتفرم شبکه اجتماعی (لینکدین) نوشت: در آوریل ۲۰۲۴ پس از ۱۸ سال خدمت برجسته در اعتراض به سیاست آمریکا در غزه استعفا دادم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این استعفا در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه گفت که این وزارتخانه کانال‌هایی برای تبادل نظر کارمندان خود در صورت توافق نداشتن با سیاست‌های دولت دارد.

استعفاهای قبلی

حدود یک ماه قبل از آن، آنیل شلین از دفتر حقوق بشر وزارت خارجه استعفای خود را اعلام کرد و جاش بول، مقام وزارت خارجه نیز اکتبر گذشته استعفا کرد.

طارق حبش، یکی از مقامات ارشد وزارت آموزش آمریکا-آمریکایی فلسطینی الاصل- ژانویه گذشته از سمت خود استعفا کرد.

ایالات متحده به دلیل حمایت از رژیم اشغالگر به دلیل تجاوز مستمر به غزه که منجر به شهادت بیش از ۳۴ هزار شهروند فلسطینی شده که بیشتر آنها زن و کودک هستند مورد انتقاد فزاینده بین‌المللی و گروه‌های حقوق بشری قرار گرفته است.

رویترز گفت که با افزایش تلفات جنگی، گزارش‌هایی از نشانه‌هایی از مخالفت در دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا وجود دارد.

نوامبر گذشته، بیش از هزار نفر از مقامات آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده، وابسته به وزارت خارجه، نامه‌ای سرگشاده را امضا کردند که در آن خواستار آتش‌بس فوری شدند.

دیگر خبرها

  • استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • تعرض جنسی به زنان به بهانه حضورشان بر سر مزار مادر!
  • جزییات تازه حکم توماج صالحی؛ تخفیف اعدام، حبس طویل‌المدت است
  • قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است
  • آزار زنان در مراسم ترحیم؛ متهم به مادرمرده هم رحم نکرد | مرد موطلایی از طعمه‌ها فیلم سیاه می‌گرفت
  • جزییات حکم اعدام توماج صالحی؛ احتمال عفو و تخفیف
  • جزییات حکم اعدام توماج صالحی ؛ احتمال تبدیل به حبس طول المدت
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران
  • نتانیاهو دست به دامن آمریکا و انگلیس شد