Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور- ایرنا- دادگاهی در نیوکاسل استرالیا محکومیت یک سال حبس خانگی فیلیپ ویلسون اسقف اعظم کلیسای کاتولیک استرالیا و یکی از مقام های ارشد این کلیسا در جهان را به جرم سرپوش گذاشتن بر تجاوز جنسی به کودکان توسط کشیشان در دهه 1970 میلادی را تائید کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ویلسون 67 ساله پیشتر در دادگاه بدوی به 12 ماه حبس محکوم شده بود اما دادگاه در تحمل حبس وی در خانه یا زندان پرونده را به مراجع دیگری ارجاع داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ویلسون یکی از مقام های عالی رتبه کلیسای کاتولیک استرالیاست که به جرم مخفی نگه داشتن آزار جنسی کودکان دراین کلیسا توسط کشیشان در دادگاه محکوم شده بود.
تاکنون رسانه های استرالیایی گزارش های متعددی از تجاوز به کودکان را ارائه کردند که بیانگر گستردگی این ناهنجاری اخلاقی استرالیاست.
این موضوع در سال های گذشته شیوع زیادی در بخش های مختلف جامع استرالیا حتی نهادهای آموزشی و مذهبی داشته است.
ویلسون اسقف اعظم آدلاید استرالیاست که ماه گذشته در دادگاهی در نیوساوت ولزمتهم به پنهان کاری و عدم گزارش در مورد جرایم کشیش ها علیه کودکان شد.
اتهام ویلسون در مورد اینکه 'با وجود آگاهی از آزار و اذیت جنسی چند پسر محراب توسط کشیشی به نام جیمز پاتریک فلچر ،این جرم را گزارش نکرده و درمقابل پسران را از کلیسا رانده است'، در دادگاه اثبات شد.
فلچر در دادگاهی در سال 2004 به جرم تجاوز به 9 کودک به زندان محکوم شد اما 2 سال بعد در دوران محکومیت درگذشت.
«ویلسون» گفته بود که از آزارهای جنسی «جیمز فلچر» دستیار کشیک کلیسای «میتلند» در 130 کیلومتری شمال «سیدنی» بی اطلاع بوده است.
این درحالی است که یکی از قربانیان آزار جنسی «پیتر کری» به دادگاه گفته بود که در سال 1976(62 سال پیش) ، پنج سال پس از رخ دادن آزارها، موضوع را به «ویلسون» اسقف گفته بود.
اسقف ویلسون اعلام کرد که درخواست تجدید نظر برای حکم ارائه شده خواهد داد.
پیشتر مالکوم ترنبول نخست وزیر استرالیا از پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک ها جهان خواسته بود تا با اخراج اسقف ویلسون از این کلیسا موافقت کند تا دادگاه های این کشور بتوانند قوانین را در مورد وی اجرا کنند.
آساق**1599 *شبس*1488 **

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي استراليا كليساي كاتوليك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۰۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: هر مرد ترکیه 15 شریک جنسی دارد!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 12 امیرحسین بانکی‌‌پور نماینده مجلس و عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی که مواضع جنجالی‌اش درباره حجاب در یک سال اخیر بحث برانگیز بوده، در گفت و گویی مدعی شد: «رهاورد کشف حجاب آتاتورک، این شده که در ترکیه به طور متوسط هر مردی با ۱۵ زن شریک جنسی است؛ این متوسط است، یعنی ممکن است یکی ۵۰ تا داشته باشد و یکی ۵ تا!» اظهارات عجیب این نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • صدرنشین استرالیا قهرمان آسیا شد
  • مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی چیست؟
  • افزایش مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی
  • نوجوان ۱۶ ساله با شلیک پلیس استرالیا کشته شد
  • (ویدیو) در ترکیه به طور متوسط هر مرد با ۱۵ زن شریک جنسی است و بعضی تا ۵۰ زن
  • نماینده مجلس: هر مرد ترکیه 15 شریک جنسی دارد!
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند
  • استقرار نیروهای صهیونیست در قدس همزمان با شنبه مقدس مسیحیان
  • نماهنگ/شریک جرم
  • گسترش دامنه اعتراضات دانشجویی در استرالیا