Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛اسلحه‌های مختلف و به ویژه تپانچه‌ها به نحوی ساخته می‌شوند که بالاترین سطح ایمنی را برای حاملان و استفاده‌کنندگان داشته باشند. برای بالا بردن این سطح ایمنی تا کنون شیوه‌ها و ابزارآلات بیشماری به کار رفته‌اند که می‌توانند با مدیریت شلیک، از شلیک بی‌مورد و یا خطرناک جلوگیری کرده و جان دارنده سلاح را حفظ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال این اقدامات پیش‌گیرانه گاه در برخی سلاح‌ها به شیوه درست کار نکرده و یا اصلا عمل نمی‌کند. این اشتباهات در طراحی گاه جان سازنده سلاح را نیز گرفته است.

تپانچه Nambu Type 94 را می‌توان بدترین اسلحه در زمینه ایمنی دانست. این تپانچه در جنگ جهانی دوم به کار گرفته شد. هنگام مسلح‌سازی این تپانچه، بخشی از ماشه از کنار آن بیرون می‌زند. این اقدام برای این بود که در صورت عمل نکردن ماشه، بتوان با استفاده از این بخش بیرون زده، شلیک کرد. این طراحی اشتباه سبب شد تپانچه گاه به صورت اشتباه شلیک کرده و یا اگر جایی گذاشته شود و حتی اگر هنگام ضامن کردن آن، به اشتباه دست کسی به بخش بیرون مانده ماشه بخورد، گلوله شلیک شود. رو به پایین گرفتن اسلحه یا غلاف کردن آن نیز باعث شلیک گلوله می‌شد.

تپانچه بدنام Taurus در رده دوم این رده‌بندی قرار دارد، این در حالی است که مدل Taurus PT 24/7 از نظر تئوری باید بسیار ایمن باشد. این تپانچه علاوه بر بخش بیرونی ماشه که در تپانچه Nambu قرار داشت، یک ضامن نیز برای جلوگیری از این مشکلات در خود داشت، تا مانع شلیک اشتباه شود. با همه این احوال هیچ‌کدام از این اقدامات پیشگیرانه مانع از این نشد که Taurus به اشتباه شلیک نکند. این تپانچه که در اختیار پلیس برزیل قرار داشت، گاه حتی بدون اینکه ماشه لمس شود، اقدام به شلیک می‌کرد. پس از مشخص شدن این عیب، پلیس برزیل این اسلحه را فورا کنار گذاشت. در نتیجه شکایت پلیس برزیل از شرکت سازنده، ساخت این اسلحه برای همیشه متوقف شد.

تفنگ Sten که یک مسلسل شبه اتوماتیک سبک بود، اسلحه اصلی همه نیروهای کشورهای مشترک‌المنافع در جنگ جهانی دوم بود، اما پس از اندک مدتی به خطرناک بودن برای دارندگانش معروف شد. براساس گزارش‌ها Sten به محض زمین خوردن شروع به تیراندازی اتوماتیک می‌کرد و تا خالی شدن خشاب متوقف نمی‌شد. این امر موجب کشته و زخمی شدن تعداد قابل توجهی از سربازان شد، زیرا که هنگام شروع تیراندازی خودکار، این تفنگ به شکل دایره به دور خود می‌چرخید و همه آنها که در محیط پیرامون حضور داشتند را زخمی کرده و یا می‌کشت.

یکی دیگر از عیوب Sten این بود که گاه اصلا شلیک نمی‌کرد و این امر در میدان‌های نبرد جان سربازان را به خطر می‌انداخت.

تفنگ Blaser R93 یکی دیگر از اسلحه‌های بدنام جهان است. این اسلحه باکیفیت و گرانقیمت می‌توانست با سرعت بسیار زیادی شلیک کند و در کمتر از یک ثانیه شلیک گلوله بعدی را برای حامل آن ممکن می‌کرد. این امر از طریق جای‌گذاری مستقیم گلوله از خشاب در محفظه شلیک انجام می‌شد، اما همین امر گاهی سبب می‌شد گلوله به صورت برعکس شلیک شد و به صورت حامل اسلحه برخورد کند. چندین حالت مرگ بر اثر این اتفاق گزارش شد. شرکت سازنده این اسلحه، مشکل را ناشی از فشنگ‌گذاری دستی اعلام کرد ولی گزارش‌های دیگری منتشر شد که ثابت می‌کرد، فارغ از علت‌ها، Blaser R93 یک اسلحه مرگبار برای دارندگانش است. در پی این گزارش‌ها شرکت سازنده این اسلحه مدل‌های جدیدی عرضه کرد که این مشکل را در خود نداشتند.

از تفنگ وینچستر 1911 که اولین تفنگ خودکار شبه اتوماتیک است با نام «تفنگ بیوه‌ساز» یاد می‌شود. وینچستر 1911 امکانات ایمنی چندانی نداشت. مشکلات مرتبط به مسلح‌سازی و تخلیه در این تفنگ سبب شد گاهی این اسلحه روی زمین چرخیده و به شلیک کند. این امر سبب کشته شدن برخی افراد پیرامون آن می‌شد. سیستم مهار لگد این اسلحه نیز مشکل داشت و سبب می‌شد هنگام شلیک لگد وینچستر 1911 به خوبی مهار نشود و به فرد شلیک کننده، آسیب بزند. مجموع مشکلاتی که در طراحی آن وجود داشت و همچنین حوادثی که برای دارندگان آن رخ داد، سبب شد این تفنگ به «بیوه‌ساز» معروف شود.

منبع:العربیه

انتهای پیام/

این اسلحه‌های کشنده، حامل خود را هم می‌کشتند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها تیراندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۰۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی امیرعبداللهیان از نقش سازنده مالت به‌عنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران،از نقش سازنده و تلاش‌ دولت مالت بعنوان رییس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل در راستای پایان نسل کشی رژیم اسرائیل در غزه قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با «یان بورگ» وزیر امور خارجه مالت که کشورش ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده دارد، در تشریح پاسخ مقتدرانه اخیر نیروهای مسلح کشورمان اظهار کرد: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل است.

امیرعبداللهیان از نقش سازنده و تلاش‌ دولت مالت بعنوان رییس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل در راستای پایان نسل کشی رژیم اسرائیل در غزه قدردانی کرد.

یان بورگ وزیر امور خارجه مالت، در این گفتگوی تلفنی ضمن اشاره به مخاطرات ناشی از گسترش دامنه تنش‌ها در منطقه و نیز تاکید بر خویشتن‌داری تمامی طرف ها، گفت : مالت خواستار آتش بس فوری در غزه، آزادی زندانیان و نیز تسهیل ارسال کمک‌های انساندوستانه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصاویری از سیل مرگبار در عمان
  • قوانین ریزش سنگ نما و مقصر ریزش سنگ کیست؟
  • عکس| ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
  • (ویدیو) ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
  • ژیلا صادقی اسلحه به دست شد! |‌ تصاویر
  • صعود خدمتی و چهل‌امیرانی به فینال تفنگ بادی
  • اپل دیگر بزرگترین سازنده گوشی جهان نیست
  • سقوط اپل از جایگاه بزرگترین سازنده گوشی جهان
  • هشدار روزنامه جمهوری اسلامی درباره خطر نفوذی‌ها؛ به سازنده اس۳۰۰ و اس۴۰۰ اعتماد نکنید
  • قدردانی امیرعبداللهیان از نقش سازنده مالت به‌عنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت