Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نوشهر - ايرنا - نماينده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به سخنان اخير رهبري در ارتباط با نقش و وظايف دولت در حل مشکلات کشور ، گفت : انصراف نمايندگان از پيگيري طرح سئوال از رئيس جمهوري در شرايط کنوني دور از انتظار نيست.

قاسم احمدي لاشکي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : با توجه به سخنان اخير رهبري در حمايت از دولت ، احتمال پس گرفتن طرح سئوال از رئيس جمهوري با انصراف نمايندگان در خواست کننده وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به اين که خودش در گذشته يکي از امضاء کنندگان طرح سئوال از رئيس جمهوري در مورد موسسات مالي بود، گفت : با توجه به شرايط کنوني کشور بايد طرح سئوال از رئيس جمهوري به زمان مناسب ديگر موکول مي شد.
احمدي لاشکي بر ضرورت همدلي ، اتحاد و انسجام بيش از پيش مردم و مسئولان بويژه در شرايط کنوني کشور تاکيد کرد و افزود : نمايندگان مجلس به جاي طرح سئوال از رئيس جمهور مي توانستند در قالب نامه مسائل مورد نظر را از رئيس جمهور پي گير مي کردند.
نماينده مردم نوشهر ، چالوس و کلاردشت در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت : با توجه به سخنان اخير رهبري بايد به صورت تخصصي تر در جهت رفع مشکلات امروز کشور که بيشتر اقتصادي است گام برداشته شود و نمايندگان در اين راستا مي توانند طرح سئوال از وزير امور اقتصادي و دارايي را در دستور کار قرار دهند.
وي افزود : بهتر است مشکلات در حوزه بيکاري و صنعت نيز از وزراي مربوطه خواسته و با اقدامات حساب شده در مسير بر طرف کردن مشکلات کشور به رئيس جمهور کمک شود.
احمدي لاشکي طرح سئوال از اعضاي دولت را حق نمايندگان دانست و تاکيد کرد : در حال حاضر زمان مناسبي براي طرح سئوال از رئيس جمهور نيست و امروز کشور براي ادامه روند رو به پيشرفت خود در حوزه هاي گوناگون بيش از پيش نيازمند اتحاد ، انسجام و همدلي و هوشياري و مراقبت مردم و مسئولان است.
نايب رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي با اشاره به سخنان رهبري که فرمودند کساني که مي گويند دولت بايد برکنار شود در نقشه دشمن نقش آفرين هستند و دولت بايد سرکار بماند و با قدرت، وظايف خود را در حل مشکلات انجام دهد ، افزود : بايد تعامل و همدلي را افزايش داد و در اين راستا نبايد تندتر و کندتر از رهبري گام برداشت تا دچا آسيب نشويم.
وي خواستار اقدام مرحله به مرحله و تصميم گيري بر اساس منطق و اعتدال شد و گفت: بايد از مسايل ضد اخلاقي که موجب خدشه دار شدن اذهان مردم مي شود دوري کرد زيرا ضربه به اصل نظام و جمهوري اسلامي را در پي خواهد داشت.
احمدي لاشکي رفع مشکلات مردم و کشور را وظيفه اصلي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي دانست و تاکيد کرد که نمايندگان با جديت در اين راستا گام بر مي دارند .
وي مهم ترين مشکل امروز کشور را مديريت دانست و افزود : مدير بايد توانمند و خلاق باشد و براساس نيازهاي کشور برنامه ريزي مطلوب داشته باشد و وزير نيز به عنوان بالاترين مدير بايد علاوه بر داشتن برنامه مناسب ، در اجراي آن نيز جدي باشد و در غير اين صورت وزرايي که نتوانستند کشور را در مسير مناسب حرکت دهند بايد پاسخگو باشند.
نماينده مردم نوشهر ، چالوس و کلاردشت در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد : نامه يک ماه پيش با 187 امضا و نامه ديگر که اخيرا با امضاي 190 نماينده مجلس شوراي اسلامي براي رئيس جمهوري نوشته شده گواه جديت مجلس در برخورد با مديران و مديريت هاي ناکارآمد است.
سوال 80 نماينده از رييس جمهوري هفدهم تير ماه در جلسه علني مجلس شوراي اسلامي اعلام وصول شد.
علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي پس از اعلام اين موضوع با بيان اينکه رييس جمهور موظف است طبق ماده 213 آيين‌ نامه حداکثر تا مدت يک ماه براي پاسخ به سوالات در مجلس شوراي اسلامي حضور پيدا کند ، گفت : پنج محور سئوال از رييس جمهوري شامل عدم موفقيت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز، استمرار تحريم‌هاي بانکي، عدم اقدام شايسته دولت در باره کاهش نرخ بيکاري، رکود اقتصادي شديد چند ساله و افزايش شتابان نرخ ارز خارجي و کاهش شديد ارزش پول ملي است.
حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني رييس جمهوري هم در نامه اي به علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي با اعلام اين که سوال تعدادي از نمايندگان، در چارچوب قانون اساسي و زمان و شرايط مناسب مطرح نشده است، تاکيد کرد : اما براي جلوگيري از هر نوع اختلاف بين قوا و احترام به مجلس شوراي اسلامي، در فرصت مقرر به مجلس خواهم آمد.
1295/ 1602/ 1654
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۰۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور: نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است

رئیس جمهور با تاکید بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای آفریقایی، شرکت در اجلاس ایران و آفریقا و بازدید از نمایشگاه اسکپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی هر چه بهتر و بیشتر مسئولان قاره آفریقا با ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف دانست و بر آمادگی ایران برای تبادل این ظرفیت‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایسنا،‌ در حاشیه دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا "کنستانتینو چیونگا" معاون رئیس جمهور زیمبابوه با رئیس جمهور دیدار کرد.

سید ابراهیم رئیسی نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا را نگاهی راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی دانست و با اشاره به روابط بسیار خوب ایران و زیمباوه، بر عزم مسئولان عالی دو کشور برای گسترش و ارتقای سطح همکاری‌ها تاکید کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای آفریقایی، شرکت در این اجلاس و بازدید از نمایشگاه اکسپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی هر چه بهتر و بیشتر مسئولان قاره آفریقا با ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف دانست و بر آمادگی ایران برای تبادل این ظرفیت‌ها تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه نیز در این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه و دوستانه روابط دو کشور به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خواستار گسترش تعاملات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی بیشتر با ایران بر پایه این روابط نزدیک و قدیمی شد.

کنستانتینو چیونگا ضمن تشکر از برگزاری موفق اجلاس بین‌اللملی ایران و آفریقا، سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال کشورهای آفریقایی را اصولی و اطمینان‌بخش عنوان و بر آمادگی کشورش برای توسعه همکاری‌ها با ایران تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه با اشاره به عزم مسؤلان این کشور برای اجرای توافقات صورت گرفته با ایران در سفر سال گذشته دکتر رئیسی به این کشور، از اجرایی شدن بخشی از این توافقات خبر داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد
  • نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است