Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@16:29:51 GMT

قطع ارتباط با سوریه، شرط حریری برای تشکیل کابینه

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۵۱۱۱۲

قطع ارتباط با سوریه، شرط حریری برای تشکیل کابینه

نخست وزیر لبنان تهدید کرد که چنانچه برخی احزاب این کشور «بر احیای روابط بیروت- دمشق اصرار ورزند»، دولت جدید لبنان تشکیل نخواهد شد.

به گزارش مشرق، «سعد حریری» نخست وزیر لبنان که مأمور تشکیل کابینه جدید این کشور است، روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران ضمن اشاره به بازپس گیری یک گذرگاه مهم مرزی در مرز سوریه- اردن توسط نیروهای سوریه، تهدید کرد که چنانچه برخی احزاب «بر احیای روابط بیروت- دمشق اصرار ورزند»، دولت جدید لبنان تشکیل نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حریری در ادامه افزود: «من با احیای روابط لبنان- سوریه موافق نیستم و این غیرقابل مذاکره است».

بیشتر بخوانید:

درخواست جدید حریری از فرانسه و عربستان

نخست وزیر لبنان با ذکر این نکته که «روابط با عربستان سعودی عالی است» و پادشاهی سعودی «لبنان را به شتاب بخشیدن به فرآیند تشکیل دولت تشویق می کند» تأکید کرد که «این مانع [احیای روابط دوجانبه با سوریه] کاملاً نتیجه قصور و کوتاهی [مقامات] لبنان است».

حریری همچنین گفت که «ما هنوز برای تشکیل هیأت نهایی دولت به زمان احتیاج داریم. درست است که تاکنون هیچگونه پیشرفتی حاصل نشده، اما تنشها میان احزاب دیگر تمام شده است».

سعد حریری با تصدیق اینکه «جنبش میهن پرست آزاد» و رئیس جمهور «میشل عون» توافق کردند که در مجموع سهمی مشتمل بر «۱۰ کرسی» را تصاحب نمایند، افشا کرد که نیروهای نظامی لبنان «پیشنهاد مبنی بر تصاحب چهار مقام مهم اجرایی در اِزای عدم کسب مقامات عالیرتبه حکومتی را رد کرده اند».

 حریری روز ۲۴ ماه مه سال جاری مأمور تشکیل دولت جدید لبنان شد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی برجام ترامپ تحولات لبنان دولت لبنان سعد الحریری لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۱۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک عربستان و امارات به اسرائیل برای مقابله با حملات سپاه؟

آفتاب‌‌نیوز :

کانال ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منبعی در خاندان حاکم سعودی مدعی شد: ریاض در مقابله با حمله شامگاه شنبه ایران نقش داشت.

شنبه کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مسئول سیاسی صهیونیست گفت: همکاری خوبی با تعدادی از کشور‌ها در کنار آمریکا وجود دارد که از جمله آن‌ها فرانسه، انگلیس و کشور‌های عربی مجاوری هستند که پیام‌هایی را ارسال کردند مبنی بر اینکه قصد دارند با تهدیدات هوایی که در مسیر اسرائیل است مقابله کنند.

اواسط فوریه رویترز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: عربستان آماده قبول تعهدات سیاسی اسرائیل برای تشکیل کشور فلسطین در ازای عادی سازی روابط است. این تلاشی برای دستیابی به موافقت با معامله دفاعی با واشنگتن قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

دو منبع در منطقه در گفتگو با رویترز تأکید کردند: عربستان برای تقویت امنیت خود و مهار تهدیدات تلاش می‌کند تا بتواند چشم‌انداز‌های خود را برای تغییر اقتصاد و جذب سرمایه‌گذاری خارجی پیش ببرد. به خاطر ایجاد فضایی برای تلاش در مذاکرات درباره به رسمیت شناختن اسرائیل و توافق با آمریکا مسئولان عربستانی به همتایان آمریکایی خود اعلام کردند ریاض بر این مسئله اصرار ندارد که اسرائیل گام‌های ملموسی را برای تشکیل کشور فلسطین اتخاذ کند و به جای آن تعهد سیاسی را درباره راه حل تشکیل دو دولت قبول خواهد کرد. مسئولان عربستانی محرمانه واشنگتن را ترغیب کردند تا بر اسرائیل برای پایان جنگ غزه و تعهد به یک افق سیاسی برای تشکیل کشور فلسطین فشار بیاورد. این مسئولان تأکید کردند ریاض پس از آن روند عادی سازی روابط و کمک به بازسازی غزه را آغاز خواهد کرد.

ژانویه فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان اعلام کرد ریاض از مذاکرات با رژیم صهیونیستی برای حل مسئله فلسطین و تحقق ثبات در منطقه استقبال می‌کند.

سایت آکسیوس پیشتر گزارش داد عربستان همچنان به توافق برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بعد از پایان جنگ غزه توجه دارد. مذاکرات عادی سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی بعد از عملیات طوفان الاقصی در هفت اکتبر و شروع جنگ غزه متوقف شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی شهید باقری از سکوت دولت‌های عرب در قبال حملات اسراییل
  • کمک عربستان و امارات به اسرائیل برای مقابله با حملات سپاه؟
  • کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بار دیگر درباره ایران تشکیل جلسه داد
  • عربستان در مقابله با حمله ایران به اسرائیل نقش داشت
  • کابینه جنگ اسرائیل درباره نحوه پاسخ به ایران تشکیل جلسه داد
  • کابینه جنگ اسرائیل تشکیل جلسه داد
  • جنگ سایه ایران و اسرائیل علنی شد
  • بررسی تمدید قراردادها در جلسه امروز هیات مدیره پرسپولیس
  • تشکیل جلسه هیئت مدیره پرسپولیس
  • کابینه جنگ اسرائیل امروز تشکیل جلسه می‌دهد