Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@17:01:06 GMT

بیله سوار در تولید کلزا رتبه برتر استانی را کسب کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۵۱۸۴۲

بیله سوار در تولید کلزا رتبه برتر استانی را کسب کرد

ربعلی جهانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال چهار هزار و 200 هکتار از اراضی این شهرستان زیرکشت محصول دانه روغنی کلزا رفته بود و تاکنون بیش از 6 هزار و 700 تن از این محصول از کشاورزان خریداری شده است.
وی با اشاره به اینکه در تولید دانه های روغنی در سال های گذشته فراز و نشیب های زیادی صورت گرفت، تشریح کرد: در حال حاضر در این زمینه در شرایط خوبی از لحاظ کشت کلزا و برداشت قرار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: مجموعه تلاش مسئولان استان حمایت از فعالان بخش کشاورزی و افزایش کمی و کیفی تولید از طریق ارائه فرصت های لازم برای بیان طرح ها و راهکارهای مفید برای تولید بیشتر محصول استراتژیک کلزا می باشد.
او اظهار داشت: امسال شاهد افزایش تولید محصولات کشاورزی برغم مشکلات ناشی از کم آبی و خشکسالی در این شهرستان بودیم.
جهانی همچنین با اشاره به جایگاه این شهرستان در بخش تولیدات کشاورزی، گفت: بیله سوار در تولید گندم، حبوبات ، سویا، کلزا و بسیاری دیگر از محصولات کشاورزی جایگاه ویژه ای در استان حتی در کشور دارد.
شهرستان بیله سوار در شمال اردبیل دارای 20 هزار هکتار اراضی آبی و 90 هزار هکتار اراضی دیم است و سالانه بیش از 500 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید می شود.
6018/6016
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت بخش کشاورزی خشکسالی کشاورزی محصولات کشاورزی تولید رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۱۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره بر مدیریت زراعی منسجم بر اراضی کشاورزی بر اجرای کارهای زیربنایی نظیر احداث انبارهای فنی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، علیرضا مهاجر، امروز_چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جلسه جهش تولید در دیمزارهای این استان میانگین سرانه زمین در کشور را ۳.۲ هکتار دانست و اظهار کرد: اگر به کمتر از این میزان برسیم قطعاً با کاهش بهره‌وری در اراضی مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه واردات دانه‌های روغنی توسط واردات‌کنندگان در ازای خرید محصولات داخلی با قیمت مصوب از کشاورزان است، افزود: پس از پرداخت وجه به کشاورزان و تأیید آن اجازه واردات به این شرکت‌ها داده می‌شود.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بلوک‌بندی اراضی کشاورزی یکی از راهکارهای مقابله با کوچک شدن اراضی است که به صورت پهن‌بندی مدیریت می‌شوند، اظهار داشت: مدیریت زراعی منسجم بر اراضی کشاورزی باعث افزایش بهره‌وری مزارع می‌شود.

مهاجر در مازندران باید کارهای زیربنایی نظیر احداث انبارهای فنی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی انجام شود، خاطرنشان کرد: شرکت خدمات حمایتی و تعاون روستایی وظیفه اصلی تأمین نهاده‌های کشاورزی نظیر کود و سم را برعهده دارند و باید بر اساس رسالت اصلی خودشان عمل کنند.

بابک مؤمنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در این جلسه رسالت جهاد کشاورزی را در امر تولید دانست و گفت: تولید بذر محصولات کشاورزی در مازندران با جدیت دنبال می‌شود و در سال‌جاری این مشکل چندساله را رفع خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: تلاش این سازمان بر تأمین و تولید بذر محصولات کشاورزی استان با مباشرت شرکت خدمات حمایتی است.

کد خبر 749731

دیگر خبرها

  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • حمیدیه رتبه برتر تولید نعنای دارویی در استان خوزستان+فیلم
  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی