Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@05:31:57 GMT

حمله هیولای قرمز به سینماهای جهان/عکس

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۵۲۰۹۹

پس از دو بار تغییر در زمان اکران بالاخره زمان نهایی اکران نسخه سوم از فیلم سینمایی "پسر جهنمی" مشخص شد. بر این اساس این فیلم ژانویه سال ۲۰۱۹ همزمان با سال نو میلادی اکران خواهد شد.

نخستین تصویر از فیلم سینمایی "پسر جهنمی ۳" ساخته "نیل مارشال" منتشر شد. پیش از این قرار بود "گیلرمو دل تورو" ساخت این فیلم را بر عهده داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود ابراز علاقه گیلمو‌ دل‌تورو برای ساخت نسخه سوم از فیلم سینمایی "پسر جهنمی" آخرین اخبار حاکی از آن است که سران کمپانی "ملنیوم" به دنبال حضور کارگردان دیگری هستند.

دیوید هاربر، میلا جوکوویچ، ساشا لین، یان مک شین، کریستین کلب، پنلوپه میشل و سوفی اوکوندو در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

پیش از این "گیلمو دل تورو" در روزهای فیلمبرداری نسخه دوم از فیلم سینمایی "حاشیه اقیانوس آرام" با نام اصلی "گرداب" از علاقه خود برای ساخت نسخه سوم فیلم پرطرفدار "پسر جهنمی" خبر داده بود.

لری گوردون و لوبد لوین از گزینه‌های اصلی تهیه‌کنندگی فیلم "نیل مارشال" هستند و به احتمال فراوان مارک ریچاردسون نیز به آنها اضافه خواهد شد.

جدیدترین نسخه از فیلم "پسر جهنمی" با نام فرعی "ظهور ملکه خون" بهار امسال فیلمبرداری خود را به پایان رسانده امام همچنان به جز یک عکس تصویری تازه از فیلم منتشر نشده است. حضور "داگ جونز" بازیگر نقش "مرد ماهی" در فیلم پسرجهنمی نیز قطعی شده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فیلم سینمایی سال نو اقیانوس هالیوود فیلم تخیلی پسر جهنمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۲۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ترسناک هواشناسی؛ ال نینو رفت، حکومت «لانینا» آغاز شد؛ تابستان ۱۴۰۳ جهنمی می‌شود؟!

زی‌سان: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: از تابستان به بعد، احتمال تغییر فاز دورپیوند نوسان جنوبگان به لانینا افزایش می‌یابد. البته در تعیین وضعیت جوی کشور عوامل زیادی موثر هستند که میزان عدم قطعیت پیش‌بینی را افزایش می‌دهد.

به گزارش زی‌سان به نقل از ایسنا، صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه پیش‌بینی تاثیرات جریانات دورپیوند جوی بر دما و بارش کشور با احتمالات زیاد همراه است، اظهار کرد: یکی از این جریان‌ها، دورپیوند نوسان جنوبی (ان‌سو) نام دارد و دارای سه فاز لانینا، ال‌نینو و شرایط خنثی است. احتمال حاکمیت شرایط خنثی این جریان دورپیوند در ماه‌های آوریل، می، ژوئن و جولای زیاد است و احتمال خیلی کمی (تا ۳۰ درصد) برای حاکمیت شرایط ال‌نینو وجود دارد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: طی فصل‌های تابستان، پاییز و زمستان پیش‌بینی می‌شود که این دور پیوند در فاز لانینا باشد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت دما و بارش کشور در صورت حاکمیت شرایط لانینا گفت: دورپیوند «ان‌سو» یا نوسان جنوبگان یکی از صد‌ها عامل موثر بر وضعیت دما و بارش کشور است و در شرایطی بین ۳۰ تا ۶۰ درصد می‌تواند بر دما و بارش کشور تاثیرگذار باشد و در شرایطی کمتر موثر است.

او اضافه کرد: در شرایطی که حاکمیت لانینا اهمیت بیشتری پیدا کند، احتمال دریافت بارش نرمال کاهش می‌یابد؛ البته از حالا پیش‌بینی برای بارش‌های پاییزی و زمستانه خیلی زود است و با خطای بسیار زیادی همراه است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تاکید کرد: جریان‌های دورپیوند دیگری مانند AO، NAO، MJO، دو قطبی اقیانوس هند و ... بر دما و بارش کشور می‌تواند موثر باشند و شرایط جوی را متغیر می‌کنند.

ضیاییان در پایان درباره تاثیر تغییرات اقلیمی بر عملکرد دور پیوند‌ها و میزان پیش بینی‌پذیری آنها گفت: تغییرات اقلیمی موجب افزایش تغییرات دورپیوند می‌شود، در نتیجه عدم قطعیت پیش‌بینی‌ها افزایش می‌یابد.

ال نینو و لانینا چیست؟

نگاه به پیش‌بینی نهاد‌های بین‌المللی برای سال آبی جاری می‌توان مهم و در برنامه‌ریزی‌ها موثر باشد.

به طور کلی عمده پیش‌بینی‌های بلندمدت نهاد‌های بین الملی از جمله «ENSO»، بر اساس دو کلان پدیده به نام‌های «ال‌نینو» و «لانینا» صورت می‌پذیرد.

ال‌نینو به‌طور ساده عبارت است از یک رخداد اقلیمی کلان که در اثر رها شدن انرژی انباشته در بزرگترین حوزه اقیانوسی جهان یعنی جنوب اقیانوس آرام رخ می‌دهد. نشانه اولیه آن هم تغییر جهت جریان آب‌های سرد و گرم و همچنین باد‌های این منطقه است.

از سوی دیگر، لانینا به شکل مشابه چرخه معکوسی هست که بر روی آب‌های وسیع اقیانوس آرام با تغییر دما منجر به شکل دیگری از الگو‌های بارش در کره زمین می‌شود. ریشه رخداد این شرایط نیز به رفتار‌های خورشیدی وابسته است، اما اثر گذاری آن بر کشور ایران عموما با خشکسالی‌های طولانی مدت همراه است. افزایش دمای خاورمیانه به دنبال گرمایش جهانی در ده سال اخیر به تشدید این وضعیت نیز منجر شده است.

در این راستا، مطابق آخرین پیش‌بینی صورت‌پذیرفته، دمای سطح دریا در اقیانوس آرام استوایی مرکزی شرقی کمتر از حد متوسط باقی می‌ماند و کمی گرم می‌شود. متغیر‌های کلیدی اقیانوسی و جوی با شرایط لانینا سازگار باقی مانده‌اند، اگرچه اندکی ضعیف شده‌اند. اکثریت بزرگی از مدل‌های موجود پیش‌بینی می‌کنند که دمای سطح دریا‌های آزاد تا ابتدای پاییز، کمتر از حد نرمال در سطح لانینا ضعیف باقی می‌ماند.

با توجه به پیش‌بینی انجام‌شده مبنی بر ثبات پدیده لانینا در پاییز و زمستان پیش‌رو، تاثیر این پدیده بر شرایط اقلیمی کشور بسیار اهمیت دارد.

 مطابق بررسی‌های انجام‌شده مبنی بر تاثیر الگوی لانینا بر شرایط جوی کشور، احتمال وقوع شرایط خشکسالی در ایران طی تابستان، پاییز و زمستان پیش‌رو بسیار محتمل است. بر این مبنا، طی ۱۰۰ سال گذشته، هر زمان که پدیده لانینا حاکم شده با ضریب نزدیک به ۱۰۰ درصد در استان‌های جنوب غرب کشور شاهد رخداد خشکسالی بوده‌ایم.

منتظر یک تابستان جهنمی باشید!

مدیرکل هواشناسی استان کرمان با اشاره به روند افزایشی دما در استان، گفت: تابستان امسال بیش از دو درجه گرم‌تر از تابستان گذشته خواهد بود.

محسن عراقی‌زاده، مدیرکل هواشناسی استان کرمان با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌های هواشناسی براساس مدل‌های هواشناسی انجام می‌شود و البته هر مدل هواشناسی خطا‌هایی هم دارد، گفت: هر چه مدت زمان پیش‌بینی ما طولانی‌تر باشد، میزان خطای آن هم بیشتر است و دقت آن پایین می‌آید.

مدیرکل هواشناسی استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر پیش‌بینی‌های ما به صورت ۱۰ روزه انجام می‌شود که تقریباً دقت خیلی بالایی داشته و دقت آن در حدود ۹۸ درصد است، ادامه داد: این پیش‌بینی‌ها از راه‌های مختلف اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمان با بیان اینکه کل بارش‌های امسال در سطح کشور کم بوده و سال خوبی را از نظر بارش‌ها در استان کرمان و کشور نداشتیم، افزود: امیدواریم در مدت باقی‌مانده، بارندگی‌هایی را داشته باشیم تا قدری این وضعیت بهتر شود.

او ادامه داد: براساس نقشه‌هایی که در اختیار داریم پیش‌بینی می‌شود که تا ۱۵ اردیبهشت ماه بارندگی‌هایی را به صورت پراکنده در سطح استان داشته باشیم؛ البته با این بارش‌ها به میانگین بلندمدت استان کرمان نمی‌رسیم.

عراقی‌زاده با اشاره به اینکه امسال روند افزایشی دما را داشتیم و میانگین دمای نقاط مختلف استان نسبت به سال‌های قبل بیشتر بوده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود که این روند تا تابستان ادامه داشته باشد و تابستان امسال، بیش از دو درجه گرم‌تر از تابستان گذشته باشد.

tags # اخبار هواشناسی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • روایت سینمایی پرونده‌های قضـــایی
  • پیش‌بینی ترسناک هواشناسی؛ ال نینو رفت، حکومت «لانینا» آغاز شد؛ تابستان ۱۴۰۳ جهنمی می‌شود؟!
  • فضای فانتزی، ساخت «سال گربه» را سخت کرد/ بازی مسلط بهرام افشاری
  • درگیر شدن با «عروس خیابان فرشته»/ فیلمنامه‌ از بازیگر مهم‌تر است
  • حذف دیوید تیلور امپراتور ۸۶ کیلوگرم جهان به دست یک پدیده؛ «آرون بروکس» هیولای جدید ۸۶ کیلوگرم کیست؟
  • جزئیات جدید از ساخت فیلم شهید طهرانی مقدم/ به فجر می‌رسد؟
  • سینمایی‌های فهرست تایم ۲۰۲۴ / دل تورو درباره میازاکی چه نوشت؟
  • فیلم سینمایی «مستطیل قرمز» از شبکه نمایش
  • دل تورو درباره میازاکی چه نوشت؟/ سینمایی‌های فهرست تایم ۲۰۲۴
  • ساخت ربات پنگوئنی ابزار جدید دانشمندان برای نقشه‌برداری دریا