Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور در مشهد گفت: دانش آموزان روش‌های دفاع از ارزش‌های انقلاب را آموزش ببینند و معلمان باید در کلاس درس جنبش فکری ایجاد کنند. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور در مراسم اختتامیه پنجمین دوره از اردو‌های حیات طییه در مشهد اظهار داشت: اردو‌های حیات طیبه جزو دوره‌های ملی و کشوری است که مثل و مانند ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید در کنار آموزش‌های علمی نسبت به موضوع حیات طیبه و نگرش‌های تکمیلی نگاه خاص داشته باشیم.

خنیفر سند تحول بنیادین را یکی از فرصت‌های بزرگ آموزش و پرورش برای ارتقاء نظام تعلیم و تربیت خواند و افزود: اگر مفاد این سند محقق شود و فهم سند صورت گیرد می‌توانیم نسبت به برنامه‌های عملیاتی آن امیدوار باشیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به این که نباید به مبادی نظری اکتفا کنیم گفت: باید در زمینه ارائه راهکار و مفاد اجرایی بیشتر ورود پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان حاضر در این دوره‌ها باید فعال شوند، فعال بمانند و فعال ارتباط برقرار کنند.

خنیفر کلاس درس را پایتخت دانش دانست و در این باره گفت: مباحث پایه در کنار مباحث علمی می‌تواند دانش آموز قوی تربیت کند و تحویل جامعه بدهد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور با تصریح این که نباید دانش آموزان نسبت به مسائل روز دنیا بی تفاوت باشند ادامه داد: ساحت‌های ششگانه سند تحول بنیادین برنامه‌های عملیاتی در تمام حوزه‌های خود می‌طلبد.

وی در رابطه با اقتصاد مقاومتی و آموزش گفت: اگر می‌خواهیم فرد اقتصاددان و برجسته تربیت کنیم تنها از طریق آموزش‌های عمومی به ویژه آموزش ابتدایی امکان پذیر است. یکی از چالش‌های بزرگ آموزش و پرورش این است که در شاخه نظری رشد زیادی داشته و در باقی زمینه‌ها چنین نبوده است.

خنیفر در پایان با تاکید بر این که معلمان باید در کلاس درس جنبش فکری ایجاد کنند یادآور شد: باید دانش آموزان روش‌های دفاع از ارزش‌های انقلاب را آموزش ببینند. دنیا کشور ایران را به عنوان یک معدن با ارزش می‌داند؛ باید با حفط ارزش‌ها، اصول و میراث شهدا با دنیا تعامل داشته باشیم. اساسی‌ترین خروجی دوره حیات طیبه، عملیاتی شدن ارزش‌ها و اهداف است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مشهد خراسان رضوی دانشگاه فرهنگیان حیات طیبه آموزش و پرورش تعلیم و تربیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۲۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت هفته معلم در اسکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی محمود زاده در مراسم گرامیداشت هفته معلم که در اسکو برگزار شد به اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: دستگاه آموزش و پرورش یک سازمان پرورش دهنده نیروی انسانی و آموزش دهنده است ولی دیگر دستگاه‌ها مصرف کننده این نیرو‌های متخصص هستند.

وی گفت:دانش آموزان تحت آموزش معلمان هستند و این معلمان برای آینده کشور نیروی انسانی مورد نیاز را تربیت می‌کنند و لذا خود معلمان عامل خودسازی و تمدن سازی بوده و آینده کشور توسط همین دانش آموزانی که معلمان تربیت کردند مدیریت خواهد شد.

وی افزود:چرخه اقتصادی کشور توسط همین دانش آموزان به حرکت در خواهد آمد و لذا طراحی و مهندسی کشور به وسیله معلم در داخل کلاس انجام می‌شود و باید این طراحی و مهندسی متناسب با نیاز‌های کشور باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش به انتظارات جامعه از معلمین هم اشاره کرد و گفت:معلم فقط آموزنده علم نیست بلکه معلم هویت ساز است و هویت اسلامی باید به دست معلمین اتفاق افتاده و مسیر را برای دانش آموز مشخص کنند و هویت سازی کنند.

محمودزاده به ضرورت توانمندسازی معلمین و معیشت و منزلت آنها هم اشاره کرد و افزود:توجه به شان و منزلت معلمین باید شکل بپذیرد و در کنار  آن به توانمندسازی در حوزه دانش تخصصی و حرفه‌ای او هم باید توجه ویژه صورت گیرد.

وی ادامه داد: معلمی که آراسته به تربیت اسلامی نباشد نمی‌تواند در تراز انقلاب اسلامی دانش آموزی را تربیت کند و لذا تربیت نسل آینده کشور منوط به توانمندسازی معلمین و توجه به ارتقای شاخص‌های رفاهی این قشر از جامعه است.

دیگر خبرها

  • ثبت‌ نام کلاس‌اولی‌ها از فردا آغاز می‌شود
  • اژه‌ای: حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان باید حفظ شود
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از فردا آغاز می‌شود
  • حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان، حتماً باید حفظ شود
  • گرامیداشت هفته معلم در اسکو
  • از تأثیر معلمان بر لوح سفید کودکان نباید غافل شویم
  • راه‌یابی دو عضو کانون پرورش فکری به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است
  • استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند