Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@14:01:09 GMT

اپلیکیشنی که از سکته قلبی جلوگیری می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۵۲۴۱۷

اپلیکیشنی که از سکته قلبی جلوگیری می‌کند

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛دانشمندان اسپانیایی اپلیکیشن اندرویدی ساخته اند که به کاربر نشان می‌دهد دچار حمله قلبی شده است یا خیر و درصورت مثبت بودن پاسخ، به او کمک می‌رساند.

گروهی از محققان دانشگاه پلی تکنیک والنسیا این اپلیکیشن را ساخته اند که اکنون در مرحله آزمایش است. برای ردیابی حمله قلبی، اپلیکیشن از کاربر می‌خواهد سه فعالیت ساده را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست اپلیکیشن از کاربر می‌خواهد به دوربین موبایل لبخند بزند. اگر بخشی از صورت او فلج شده باشد، نمی‌تواند به درستی بخندد و اپلیکیشن این مورد را در تصویر ردیابی می‌کند.

در مرحله بعد از کاربر خواسته می‌شود جمله‌ای ساده را تکرار کند. این اپلیکیشن با کمک میکروفون موبایل به صدای او گوش می‌کند و هرگونه ناهماهنگی در ادای جملات را رصد می‌کند.

بیشتر بخوانید:نشانه‌های حملات قلبی خاموش رابشناسید 

در آخر نیز از کاربر خواسته می‌شود تا هریک از بازوهایش را هنگام نگهداشتن موبایل بالا ببرد. تلفن هوشمند با کمک سرعت سنج می‌تواند تشخیص دهد کاربر نمی‌تواند یک بازو را به اندازه بازوی دیگر بالا ببرد. این امر نیز یک نشانگر دیگر سکته است.

اگر نتیجه دو فعالیت نشان دهد کاربر سکته کرده، اپلیکیشن به طور خودکار با اورژانس تماس می‌گیرد و پیامی به یک شماره تلفن از قبل تعیین شده می‌فرستد.البته هنوز مشخص نیست این اپلیکیشن برای عموم عرضه می‌شود یا خیر.

منبع:مهر

انتهای پیام/

اپلیکیشنی که حمله قلبی را ردیابی می‌کند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار پزشکی اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۲۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح حساب ارزی در اپلیکیشن «بام» ممکن شد

اپلیکیشن «بام» بانک ملی، در آخرین به‌روزرسانی خود، خدمات مربوط به افتتاح حساب ارزی و نمایش مانده این حساب را به کاربران ارائه می‌کند. - اخبار بازار -

  به گزارش روابط‌عمومی بانک ملی ایران، اپلیکیشن «بام» بانک ملی که یک ابزار هوشمند بانکداری است، در یک به‌روزرسانی برای سیستم‌عامل Android از نسخه 4.9.1 رونمایی کرده که قابلیت‌های جدیدی را در خود جای می‌دهد.

 از بین این قابلیت‌ها مهم‌ترین موارد را می‌توان به امکان افتتاح حساب ارزی، نمایش مانده‌حساب ارزی و تنظیمات حساب جدید اختصاص داد؛ چرا که بسیاری از متقاضیان خواهان امکان افتتاح حساب ارزی در این اپلیکیشن بودند.

 در این راستا بانک ملی ایران امکان افتتاح حساب ارزی را در بستر اپلیکیشن بام نیز در اختیار مردم قرار داده، تا مشتریان بتوانند با سهولت بیشتری نسبت به این امر اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تردز حالا ۱۵۰ میلیون کاربر ماهانه دارد
  • فیلم| شوخی جالب با رونالدو/رونالدو از ترس سکته کرد
  • وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی
  • هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • (ویدئو) صحبت‌های خسرو حیدری، سوژه هواداران پرسپولیس شد!
  • ببینید | رفع فیلتر اپلیکیشن پرطرفدار پس از ۲ سال؟؛ وزیر ارتباطات توضیح داد
  • افتتاح حساب ارزی در اپلیکیشن «بام» ممکن شد
  • برای کاهش میزان نمک مصرفی روزانه خودتان آشپزی کنید
  • توییت جنجالی کاربر معروف روس درباره تحریم ها علیه ایران | عکس