Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@23:30:48 GMT

جاده ازنا - شازند رديف ملي گرفت

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۵۲۷۰۴

جاده ازنا - شازند رديف ملي گرفت

خبرگزاري آريا - خرم آباد - ايرنا - 35 کيلومتر از جاده ازنا - شازند در محدوده استان لرستان سال هاي گذشته بدليل بروز تصادفات مرگبار لقب جاده مرگ را توسط مردم و رانندگان گرفته به طوري که سال گذشته بيش از 10 نفر در اثر حوادث رانندگي اين مسير جان خود را از دست داده اند.

به گزارش ايرنا، چهارخطه کردن محور مواصلاتي ازنا - شازند در اين سال ها به مطالبه مردم و مسئولان لرستان تبديل شده و افکار عمومي همچنان خواستار اجرا و اتمام اين طرح هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طول جاده شازند در استان مرکزي تا ازنا در استان لرستان حدود 70 کيلومتر است که 35 کيلومتر آن در حوزه استحفاظي لرستان قرار دارد که از اين طول، عمليات چهارخطه ازنا تا مومن آباد به طول 14 کيلومتر به عنوان حادثه خيزترين نقطه محور در دست اجرا است.
نبود اعتبارات کافي و ملي براي تعريض و ساماندهي اين جاده، مهمترين دليلي است که موجب بروز سوانح رانندگي و دادن لقب جاده مرگ به اين محور شده است.
گفته مي شود روزانه حدود 6 هزار تردد در جاده شازند - ازنا و بالعکس انجام مي شود که اين ميزان تردد و حجم ترافيک با جاده دو بانده و کم عرض فعلي همخواني ندراد.
کارشناسان اتفاق نظر دارند در حال حاضر وضعيت اين محور با کاربري کنوني آن سازگار نيست و به دليل حجم تردد بالاي وسايل نقليه سنگين که حدود 30 درصد بارترافيکي اين محور را به خود اختصاص داده، اين مسير براي خودروهاي سواري ايمن نيست.
سال 95 فوتي‌هاي اين جاده 22 نفر گزارش شد و در سال 96 نيز 12 نفر در اين مسير جان خود را از دست دادند که همين امر موجب شده مردادماه 96 اهالي منطقه مسير را به نشانه اعتراض ببندند.
نمايندگان استان‌هاي مرکزي و لرستان نيز مهر ماه 95 با ارسال نامه‌اي به رئيس جمهوري خواستار رسيدگي فوري به جاده مرگ شدند.
در نامه نمايندگان 2 استان عنوان شد احداث جاده ازنا ــ شازند به‌طول تقريبي 72 کيلومتر در محدوده استان‌هاي لرستان و مرکزي در سال 84 آغاز شد و با گذشت 10 سال همچنان ناتمام باقي مانده و با حدود 710 کشته، رکورددار حوادث جاده‌اي در استان‌هاي يادشده است.
نمايندگان اذعان کرده بودند در حال حاضر به‌دليل نبود اعتبار و رديف مناسب تعريض و بهسازي و رفع نقاط حادثه‌خيز اين محور با کندي پيش مي‌رود و حوادث متعدد در اين محور سبب شده تا خانواده‌هاي زيادي بي‌سرپرست و عزادار شوند و استدعا مي شود با دستور صريح و قاطع به سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور در جهت تامين اعتبار مناسب و ملزم نمودن وزارت راه و شهرسازي ضمن برنامه‌ريزي لازم براي تعريض و بهسازي و رفع نقاط حادثه‌خيز توسط قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) در دستور کار قرار دهد و در يک برنامه منسجم در حداقل زمان اين مهم را به نتيجه رساند.
معاون وزير راه و شهرسازي تيرماه امسال در سفر به لرستان در پاسخ به ايرنا در خصوص وضعيت مسير 80 کيلومتري جاده ازنا - شازند و آمار تصادفات در اين محور گفت: اين مسير در سال هاي گذشته رديف اعتباري نداشته و به دليل تخصيص اعتبار از محل استاني يا متفرقه روند کندي داشته است.
خيراله خادمي اظهار داشت: با پيگيري مسئولان استان و نماينده دورود و ازنا در مجلس شوراي اسلامي، اين طرح امسال در رديف اعتبارات ملي قرار گرفته و مبلغ مناسبي به آن اختصاص يافته است.
وي بدون اشاره به ميزان اعتبار اختصاص يافته بيان کرد: هم اکنون قطعه اول اين مسير که نيمه کاره بود فعال تر شده و مناقصه قطعه دوم نيز در حال برگزاري است.
استاندار لرستان نيز در اين خصوص گفت: با پيگيري‌هاي نماينده مردم دورود و ازنا و اقدامات دولت، طرح چهار خطه ازنا - شازند سرعت خوبي گرفته است.
سيد موسي خادمي اظهار داشت: مردم به اندازه کافي منتظر مانده اند و امروز زمان آن فرا رسيده که نتيجه اقدامات در سطح جامعه نمايان شود.
وي تصريح کرد: جاده ازنا - شازند محور حادثه‌خيزي است که با وجود اينکه پروژه اصلي و تعريف شده استان نيست اما امسال براي آن رديف اعتباري تعريف شد.
استاندار لرستان افزود: با تعهدي که از راه و شهرسازي گرفتيم قرار شد تا هفته دولت 18 و تا آبان ماه نيز هفت کيلومتر از اين محور چهار خطه شود.
مدير ساخت و توسعه راههاي لرستان نيز به ايرنا گفت: محور ازنا - شازند سال گذشته از محل اعتبارات گلوبال ملي 160 ميليارد ريال اعتبار دريافت کرده است.
صادق مريدي افزود: اين طرح رديف ملي داشته اما تا پيش از اين در قانون بودجه نبوده که امسال براي نخستين بار در پيوست قانون بودجه 150 ميليارد ريال اعتبار مصوب دارد.
وي اظهار داشت: در حال حاضر عمليات چهار خطه 35 کيلومتر محدوده استحفاظي لرستان در دست انجام است که حدود 50 درصد پيشرفت فيزيکي دارد.
وي بيان کرد: اين طرح در سه قطعه ي 10، 9 و 6 کيلومتري فعال است و انتظار مي رود امسال محور ازنا - مومن اباد به طول 14 کيلومتر بهره برداري شود.
7269/6060
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۲۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۸۴۹ هزار تردد در مازندران در تعطیلات اردیبهشت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران با اشاره به ثبت ۸۴۹ هزار تردد در جاده‌های مازندران گفت: این میزان تردد رشد ۴۰ درصدی در مقایسه با هفته گذشته داشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حسن جهانیان با اشاره به سفرهای انجام شده در تعطیلات اردیبهشت گفت: طبق آمار سامانه 112 تردد شمار در محور‌های استان مازندران در تعطیلات اردیبهشت امسال تردد انواع وسایل نقلیه در محور‌های مواصلاتی استان 40 درصد نسبت به مدت مشابه هفته گذشته افزایش داشت.

وی افزود: سامانه‌های ترددشمار بیش از 849 هزار تردد را ثبت کرده‌اند.

وی افزود:  تردد در محور سوادکوه به بیش از 165 هزار تردد رسیده و سامانه در محور هراز بیش از 163 هزار تردد را ثبت کرده است.

جهانیان ادامه داد: در محور کندوان هم بیش از 151 هزار تردد به ثبت رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: در تعطیلات دو روز پیش محور ساری تا محمود آباد پر تردد‌ترین محور‌های استان مازندران بود.

وی به پرترددترین ساعات روز هم اشاره داشت و بیان کرد: در ساعات 18 الی 19 روز جمعه 12 اردیبهشت بیشترین تردد ثبت شده که در ساعت مذکور بیش از 146 هزار تردد وسایل نقلیه به ثبت رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بارش باران در تمام محورهای لرستان
  • ثبت ۸۴۹ هزار تردد در مازندران در تعطیلات اردیبهشت
  • آغاز احداث محور ارتباطی روستا‌های شمالی دهاقان به مهیار
  • وقوع ۵ حادثه رانندگی در استان سمنان/ یک نفر جان باخت
  • محور مواصلاتی دستجرد- آشتیان در قم بهسازی شد
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • یک کشته و ۹ مصدوم در حوادث رانندگی سمنان
  • ترافیک سنگین در محور رشت - قزوین و ورودی رودبار
  • برخورد پژو با ستون پل در جاده خدابنده ۲ فوتی داشت
  • بارشهای بهاری جاده های خراسان رضوی را فرا گرفت