Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@05:21:23 GMT

تمام فرودگاههای کشور دارای مسجد و نمازخانه هستند

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۵۳۰۴۸

تمام فرودگاههای کشور دارای مسجد و نمازخانه هستند

مسئول ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی با اشاره به فعالیت ۲۷۰۰ مسجد و نمازخانه بین راهی در کشور گفت: تمامی فرودگاههای کشور دارای مساجد و نمازخانه هستند.

حجت الاسلام جواد نیسی در گفت و گو با خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از ارسال گزارش وضعیت مساجد و نمازخانه های بین راهی به ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در فصل تابستان میزان مسافرت های مردم نسبت به دیگر زمان ها افزایش می یابد، به همین جهت از مردم خواستیم که هر گونه انتقاد و پیشنهادی نسبت به وضعیت مساجد و نمازخانه های بین راهی دارند با سامانه پیامکی۳۰۰۰۷۰۷۰  به ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی گزارش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بیان کرد: ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی در طول سال در سه نوبت بهار، تابستان و اربعین، طبق بخشنامه ای از دستگاهها و نهادهایی که نمازخانه های بین راهی، فرودگاهها و راه آهن فعالیت می کنند، خواست که نسبت به رسیدگی به وضعیت سیستم های گرمایشی، سرمایشی و بهداشتی این مساجد نظارت های لازم را داشته باشند.

 

مسئول ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی با اشاره به فعالیت 2700 مسجد و نماز خانه بین راهی در کشور خاطر نشان کرد: مجتمع های نمازخانه ای در جاده ها دارای امکاناتی از قبیل پمپ بنزین، فروشگاه، سرویس بهداشتی هستند و به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند.

 

وی در پاسخ به این سوال که بعضا گفته می شود، نمازخانه ها و مساجد فرودگاهها و ایستگاههای راه آهن در شان یک کشور اسلامی نیست، گفت: به عنوان متولی و متصدی نمازخانه ها و مساجد بین راهی چنین موضوعی را قبول ندارم، زیرا که تمامی فرودگاهها و ایستگاههای راه آهن دارای نمازخانه و مسجد هستند و حتی نکات ایمنی و بهداشتی نیز در آنها مورد توجه قرار گرفته، به طوری که جنس فرش های مساجد فرودگاهها از نوع نانو است که به هیچ وجه  آلوده نمی شوند.

 

نیسی خاطر نشان کرد: در حال حاضر که  ایام اعزام حجاج به بیت الله الحرام است ما این تدبیر را اندیشیده ایم که نمازخانه های موقت هم در فرودگاه ها راه اندازی کنیم تا حجاج در ساعاتی که در فرودگاه آماده اعزام هستند، با آسایش و با خیال آسوده فریضه نمازشان را اقامه کنند و در اقامه نمازشان مشکلی پیش نیاید.

 

مسئول ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: علاوه بر آن در بخش حمل و نقل هوایی موضوعی که مورد توجه قرار گرفته، این است که احکام مربوط به نماز اضطراری را به تایید مقام معظم رهبری رساندیم، مسافران وقتی در هواپیما مستقر می شوند، برخی مواقع دیده می شود که هواپیما به دلیل  نقص فنی امکان پرواز فوری را ندارد، به همین جهت امکان دارد، نماز مسافران وقتی به مقصد دیر می رسند، قضا شود، به همین دلیل احکام نماز فوری را مورد توجه قرار دادیم تا اقامه نماز در صندلی فراهم شود و این مورد تایید دفتر مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: روزنامه های ورزشی ورزش ایران فوتبال ایران خبرگزاری شبستان عربستان دریای خزر زلزله مجلس اینفوگرافی دولت مساجد بین راهی مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۳۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود

نماز عبادی - سیاسی این هفته تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی و در دانشگاه تهران اقامه می‌شود.

به گزارش مشرق، نماز عبادی - سیاسی این هفته تهران هفتم اردیبهشت ماه به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی و در دانشگاه تهران اقامه می‌شود.

طبق روال ساعت ۱۰:۳۰ صبح درب‌های دانشگاه به روی نمازگزاران گشوده می‌شود و برنامه‌ها از ساعت ۱۱ آغاز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • تمرین نخستین رفتارهای تشکیلاتی و سیاسی در مساجد/مسجد باید جامعه را تربیت کند