Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

پلیس آگاهی تهران موفق شد 4 دستگاه خودروی لکسوس را که پس از اعلام سرقت در 3 کشور اروپایی وارد ایران شده بودند را شناسایی و توقیف کند.

به گزارش تسنیم بر اساس این گزارش این 4 خودروی لکسوس که در کشورهای سوئد، روسیه و ایتالیا اعلام سرقت شده بودند، پس از ترخیص از گمرکات کشور و در هنگام شماره‌گذاری شناسایی شد و در تحقیقات تکمیلی دو متهم این پرونده که اقدام به ترخیص خودرو از گمرک کرده بودند دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بررسی‌های پلیسی و زمانی که کارشناسان شماره‌گذاری پلیس متوجه دستکاری شماره شاسی خودروها شدند، موضوع را به پلیس آگاهی گزارش داده و در تحقیقات تکمیلی و پس از مشخص شده شماره اصلی شاسی خودروها، ماموران پلیس آگاهی پایتخت با استعلام از پلیس بین‌الملل (اینترپل) متوجه شدند که 2 دستگاه از این خودروها در کشور ایتالیا، یک دستگاه در کشور سوئد و یک دستگاه در کشور روسیه سابقه اعلام سرقت داشته‌اند.

پس از دستگیری این افراد مشخص می‌شود که این خودروهای گرانقیمت توسط مالکانشان تحت پوشش بیمه قرار گرفته بودند و اعضای خارجی این باند با همدستی مالکان این خودروها اقدام به از کار انداختن «جی‌پی‌اس‌»های نصب شده داخل خودروها کرده و پس از یک سناریوی ساختگی سرقت، اعلام سرقت کرده و از بیمه، خسارت خودروها را گرفته و با انتقال پنهانی خودروها به مرزهای آذربایجان، قزاقستان و ایران، با تغییر شماره شاسی و شماره موتور این خودروها، اقدام به وارد کردن خودروهای مذکور به این کشورها کرده و پس از شماره‌گذاری بر اساس شماره‌های موتور و شاسی جعلی، این خودروها را به فروش می‌رساندند.

یکی از مسئولان پلیس آگاهی پایتخت با تایید این خبر در تشریح جزئیات بیشتری از شگرد این باند گفت: این افراد با همدستی فردی در کمپانی تویوتا، لیست شماره‌های شاسی و موتور خودروهایی که به کشورهای دیگر ارسال می‌شود را در اختیار داشتند و با جعل شماره‌های اصلی خودروهای مسروقه، اقدام به وارد کردن این خودروها به کشور کرده بودند.

وی با بیان اینکه احتمالاً مواردی از این دست در کشورهای دیگر نیز اتفاق افتاده است گفت: در حال حاضر 2 متهم دستگیر شده که به عنوان ترخیص کار، خودروهای مذکور را از گمرک ترخیص کرده‌اند در زندان به سر می‌برند.

به گفته وی این نخستین پرونده‌ای است که کلاهبرداران و سارقان به این شیوه و شگرد اقدام به وارد کردن خودروهای اینچنینی به ایران کرده بودند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: لکسوس سرقت خودرو تهران ایتالیا صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۳۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل نداردبرای همراهی فراجا در اجرای طرح نور با جدیت و قوت در کنار سایر ماموریت های پلیس با قوت ادامه دارد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار "احمدرضا رادان" در قرارگاه طرح نور، که به صورت ویدئو کنفرانس با سراسر کشور برگزار شد، ضمن تشکر ویژه از مردم، ریاست محترم جمهور، قوه قضائیه، مجلس، دادستان، صداوسیما و همکاران انتظامی اظهار کرد: من با قاطعیت اعلام می کنم که در قلمرو انتظامی هیچ ماموریتی حساس تر از این ماموریت وجود ندارد و خوشبختانه آن گونه که نشان می دهد به لطف خداوند متعال و تلاش و جدیت همکاران،پیامدهای طرح بسیار مطلوب و قابل قبول بوده است.

وی افزود: وظیفه و تکلیف قانونی و شرعی ما حکم می کند که این ماموریت را با جدیت و دقت و هوشمندانه استمرار بخشیم.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد .

سردار رادان یاد آور شد: برابر گزارش های دریافتی 90 درصد تذکر گیرندگان رفتار و پوشش خویش را اصلاح و با پلیس همکاری نموده اند.

وی گفت: پلیس در کنار اجرای طرح نور، هیچ گاه از دیگر ماموریت های خود از جمله مبارزه با مواد مخدر ،سرقت و اراذل و اوباش غافل نخواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سارق مغازه های تهرانسر دستگیر شد
  • «پراید»؛ بیشترین سهم تولید آلایندگی مشهد را داشته است
  • ببینید| شوخی معنادار معین الدین سعیدی با خودروهای شاسی بلند /پس چرا به ما نگفتند؟!
  • قاچاقچی حشیش در جنوب تهران بازداشت شد
  • کشف ۲۰ پرونده سرقت با دستگیری ۲ سارق در جنوب تهران/ قاچاقچی حشیش بازداشت شد
  • پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
  • متهم به ۴۶ فقره سرقت کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد
  • کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه
  • ۷۴ تبهکار خطرناک تهران بازداشت شدند | معضل جدی دسترسی مجرمان به سلاح گرم
  • به‌جای خودروهای ثبت‌نامی این خودروها را بخرید