Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:56:40 GMT

فاز دوم باغ پرندگان تا مهرماه امسال افتتاح می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۵۳۹۰۲

فاز دوم باغ پرندگان تا مهرماه امسال افتتاح می شود

تهران-ایرنا- شهردار منطقه 4 تهران با اشاره به پیشرفت 97 درصدی فاز دوم باغ پرندگان گفت: بهره برداری از فاز دوم این باغ تا مهرماه امسال انجام می شود.

به گزارش ایرنا، سید علیرضا حسینی شامگاه سه شنبه در آیین شبگردی خبرنگاران که به میزبانی این منطقه برگزار شد افزود: در فاز دوم این باغ 167 گونه گیاهی کاشته شده و 120 نوع پرنده در سه هزار قطعه در فاز اول آورده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: تعداد پرنده ها در فاز دوم به هشت هزار قطعه افزایش خواهد یافت.
شهردار منطقه 4 درخصوص نگهداشت فاز دوم اظهارداشت: رویکرد شهرداری تهران برای نگهداری باغ پرندگان عدم هزینه کرد و کسب درامد است.
وی گفت: در حال حاضر در آمد حاصل از واگذاری نگهداشت فاز یک به بخش خصوصی ماهانه 70 میلیون تومان است و در آینده مدیریت فاز یک و دو به مجموعه واحد سپرده خواهد شد.
حسینی ادامه داد: در فاز دوم باغ پرندگان 7.5 هکتار از باغ زیر سازه فلزی قرار دارد؛ این سازه شامل 12 ستون و 35 تا 50 متر ارتفاع در نقاط مختلف است.
به گفته وی این سازه با 68 هزار متر طول کابل مجهز به صاعقه گیر است.
وی به وجود 16 برکه در قسمت میانی فاز دوم این باغ اشاره کرد و یادآور شد: این برکه بستر نگهداری 112 گونه پرنده است.
شهردار منطقه 4 به امکانات رفاهی فاز دوم باغ پرندگان اشاره کرد و گفت: 52 چشمه سرویس بهداشتی، رستوران، کافی شاپ و منظرگاه شرقی و غربی از جمله امکانات رفاهی این مجموعه در فاز دوم است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر در زمان قبل تر قرار داشتیم معتقد بودم مدیریت شهری کارهای واجب تر از احداث باغ پرندگان نیز دارد و ایجاد چنین باغی از جمله وظایف ذاتی محیط زیست است.
حسینی درخصوص دسترسی به این باغ نیز گفت:خودروهای شخصی از طریق خیابان کوهستان می توانند از ضلع جنوب غربی وارد پارک شوند، در این ضلع خودروهای ون در ابتدای پارک برای انتقال شهروندان در نظر گرفته شده است؛ همچنین با بهره برداری از فاز دوم باغ پرندگان در صورت استقبال زیاد از میدان رسالت خودروهای ویژه ای برای باغ پرندگان در نظر گرفته خواهد شد تا دسترسی به این مجموعه برای شهروندان آسان باشد.
وی درخصوص احداث مجتمع تجاری اداری چند منظوره در محله خاک سفید نیز گفت: این مجتمع شامل 5 طبقه است که در دو طبقه اول 61 واحد تجاری، در طبقه دوم سینما، رستوان و کافی شاپ، در طبقه چهارم سالن بدنسازی و آشپزخانه رستوران و در طبقه پنجم سالن چندمنظوره ورزشی و کافی شاپ قرار دارد.
شهردار منطقه 4 افزود: این مجتمع دارای 4 طبقه پارکینگ با ظرفیت 124 پارکینگ برای شهرداری و 112 پارکینگ برای مالکان تجاری است.
وی در ادامه با اشاره به وجود شهرک های نظامی زیاد در منطقه 4 از همراهی نکردن این شهرک های انتقاد کرد و گفت: عدم همراهی این شهرک ها مشکلاتی را در سطح منطقه ایجاد می کند و علیرغم تمایل و همکاری شهرداری تهران، ناهماهنگی هایی در این زمینه وجود دارد که در صورت حل نشدن وضعیت به مراتب بدتر از شهرک زیتون خواهد شد.
حسینی میزان بدهی شهرداری منطقه 4 را در حدود 650 میلیارد تومان عنوان کرد که از سال 87 به بعد باقی مانده است.
تهرام/9353 / 1539

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شهري مناطق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۳۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مدرسه خیرساز حاج غلامرضا زیرک در ۱۸ کلاس و ۳ هزار و ۲۰۰ متر مربع ساختمان اصلی و ۷۰۰ متر مربع فضای ورزشی طراحی و احداث شده است.

برای ساخت این مدرسه در منطقه پردیسان ۳۰ میلیارد تومان به همت خیر هزینه شده و طرح سالن ورزشی نیز در قالب دولتی و با مشارکت خیر به بهره برداری رسیده است.

از ویژگی‌های منحصر به فرد این مدرسه استقرار سه سامانه سلول‌های خورشیدی با ظرفیت ۶۰ کیلووات است که علاوه بر بهره‌گیری از انرژی خورشیدی برای تامین پایدار شبکه توزیع برق به تأمین هزینه مدرسه‌های نیز کمک می‌کند.

محمود کمانی، معاون وزیر و رئیس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی برق با اشاره به تفاهم‌نامه مشترک این وزارتخانه با آموزش و پرورش و نوسازی مدارس برای تجهیز مدارس خیرساز به نیروگاه‌های برق خورشیدی، گفت: استان قم با ۱۱ مدرسه مجهز به سلول‌های خورشیدی در این زمینه پیشتاز است.

وی افزود: سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) برق تولیدی این مراکز را به قیمت مناسب خریداری می‌کند که علاوه بر فرهنگ‌سازی برای نسل آینده در تامین هزینه‌های جاری و نگهداری مدارس نیز موثر است.

سیدمحمد آقامیری، استاندار قم هم با تجلیل از خدمات و اقدامات خیرین مدرسه ساز گفت: استان قم  یک هزار و ۷۰۰ کلاس درس نیاز دارد که باید به سرعت این نیاز مرتفع شود.

حمیدرضا خان محمدی، معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور هم با بیان اینکه دو هزار و ۵۰۰ طرح برای اجرای نیروگاه‌های خورشیدی هدف‌گذاری شده است، گفت: در یک برنامه کوتاه مدت با همکاری دستگاه‌های متولی ۲۰ هزار مدرسه به سلول‌های خورشیدی مجهز می‌شوند.

در حال حاضر ۸ هزار و ۳۰۰ پروژه در سطح کشور در دست احداث است که ۵۰ درصد آن‌را خیرین برعهده دارند.

سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس در قالب ۲۷ پروژه به همت خیرین مدرسه ساز در قم احداث شد که پیش بینی می‌شود امسال نیز همین تعداد در سطح استان به بهره برداری برسد.

دیگر خبرها

  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • ویدیو/ افتتاح زورخانه در منطقه ده ونک تهران
  • آسفالت محله های اندوان خوراسگان تا نیمه اول امسال
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • اولین کودکستان‌های «تاک» دانشگاه آزاد مهرماه افتتاح می‌شوند
  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو شدند + تصاویر
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو + تصاویر
  • راه اندازی نخستین درمانگاه تخصصی بچه های اوتیسم تا مهرماه