Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جشنواره استثنوایی پول پارو کن ( کلیک کنید )

وبسایت رسمی برنامه نود - چهارشنبه شب در تالین، یک اتفاق تاریخی در سوپرکاپ اروپا رخ خواهد داد.

به گزارش وبسایت نود و به نقل از سایت رسمی یوفا، چهل و سومین دوره سوپرکاپ اروپا چهارشنبه شب از ساعت 23:30 (به وقت تهران) در ورزشگاه له‌کوک تالین استونی میان تیم های رئال مادرید (قهرمان لیگ قهرمانان) و اتلتیکو مادرید (قهرمان لیگ اروپا) برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیمون مارسینیاک داور لهستانی این مسابقه را قضاوت خواهد کرد. این برای اولین بار در تاریخ سوپرکاپ اروپا است که دو تیم از یک شهر مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. به بهانه نزدیک شدن به این مسابقه حساس نگاهی داریم به برخی از نکات جالب این دیدار:

اولین دوره سوپرکاپ اروپا در سال 1972 برگزار شد. تا سال 1998 این مسابقه به صورت رفت و برگشت و به میزبانی هر دو تیم انجام می‌شد اما از این سال سوپرکاپ تک بازی شد و ورزشگاه لویی دوم موناکو به عنوان میزبان دائمی آن برگزیده شد. تا سال 2012 تمامی مسابقات در موناکو برگزار شد اما از سال 2013 تاکنون هر سال شاهد میزبانی یکی از شهرهای اروپایی از این مسابقه بوده ایم. پراگ، کاردیف، تفلیس، تروندهایم و اسکوپیه در سال های اخیر این مسابقه را برگزار کرده اند و حال نوبت به تالین رسیده است. استانبول و پورتو نیز قرار است به ترتیب میزبان مسابقه سال های 2019 و 2020 باشند. 

از زمان ابداع این رویداد تا سال 1999، این مسابقه میان قهرمان لیگ قهرمانان/جام باشگاه های اروپا و قهرمان جام برندگان جام اروپا برگزار می‌شد. اما از سال 2000 یک سمت این مسابقه تغییر کرده و رقیب قهرمان لیگ قهرمانان، قهرمان جام یوفا/لیگ اروپاست.

رئال مادرید برای هفتمین بار حضور در این بازی را تجربه می‌کند. لوس بلانکوس تاکنون 4 بار قهرمان شده (2002 مقابل فاینورد، 2014 و 2016 مقابل سویا و 2017 مقابل منچستریونایتد) و دو بار هم در این دیدار مغلوب شده است. (1998 مقابل چلسی و 2000 مقابل گالاتاسرای) در صورت برتری در بازی چهارشنبه شب، رئال با 5 قهرمانی خود را به پرافتخارترین تیم های تاریخ این مسابقه یعنی میلان و بارسلونا خواهد رساند. رئال در سال 2017، بعد از میلان (1989 و 1990) به نخستین تیمی تبدیل شد که قهرمانی در دو دوره متوالی سوپرکاپ را تجربه می‌کند و حال می‌تواند به نخستین تیمی تبدیل شود که سه قهرمانی پیاپی کسب می‌کند. 

اتلتیکو مادرید برای سومین بار به این مسابقه رسیده است. این تیم در هر دو دوره قبلی به قهرمانی دست یافته است. (2010 مقابل اینتر و 2012 مقابل چلسی) آندرلخت، یوونتوس و والنسیا دیگر تیم هایی هستند که در دو تجربه سوپرکاپ، دو قهرمانی کسب کرده اند و اتلتیکو این فرصت را دارد تا با کسب سومین قهرمانی در سومین حضور، از این تیم ها پیشی گیرد.

این دهمین تقابل دو تیم در مسابقات اروپایی است. همه 9 مسابقه قبلی در چارچوب لیگ قهرمانان اروپا است؛ از جمله دو فینال در سال های 2014 و 2016. در تقابل های این دو تیم در مراحل حذفی، همواره رئال توانسته در مجموع دو دیدار برتر ظاهر شود و به مراحل بالاتر راه یابد. آخرین تقابل این دو تیم در اروپا، در نیمه نهایی لیگ قهرمانان فصل 17-2016 بود که رئال با برتری 4-2 در مجموع دو بازی به فینال راه یافت. (پیروزی 3-0 در برنابئو، شکست 2-1 در ویسنته کالدرون)

آمار رئال مادرید در مقابل رقبای اسپانیایی در مسابقات اروپایی 12 برد، 6 تساوی، 4 باخت، 45 گل زده و 21 گل خورده است. شکست مقابل اتلتی در دور برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان فصل 17-2016، اولین شکست رئال بعد از 6 سال و 8 مسابقه مقابل رقیبی اسپانیایی در اروپا بود. کهکشانی ها در تمامی 30 مسابقه آخر خود در اروپا دروازه حریفان را باز کرده اند.

از هشت گل آخر اتلتیکو در اروپا، 5 گل را آنتوان گریزمن به ثمر رسانده است. گریزمن در 8 تقابل آخر خود با رئال 4 بار دروازه این تیم را باز کرده، از جمله در آخرین بازی دو تیم در ماه آپریل که در برنابئو 1-1 مساوی شد.

جولن لوپتگی سرمربی جدید رئال مادرید در سال های  1985 تا 1991 دروازه بان این تیم بود اما تنها در یک بازی برای رئال به میدان رفت؛ در تساوی 3-3 مقابل اتلتیکو مادرید در آخرین بازی فصل 90-1989. آمار لوپتگی به عنوان بازیکن مقابل اتلتی 5 برد، 4 تساوی و 5 باخت است. لوپتگی در دوران هدایت رئال مادرید کاستیا در فصل 09-2008 دو بار با اتلتیکوی ب روبه رو شد و در هر دو بازی به تساوی دست یافت. او تاکنون به عنوان مربی در مقابل تیم بزرگسالان اتلتیکو قرار نگرفته اما در فصل 15-2014 و در زمانی که پورتو را هدایت می‌کرد در مرحله گروهی لیگ قهرمانان مقابل رقیبی اسپانیایی به نام اتلتیک بیلبائو قرار گرفت و در هر دو بازی به پیروزی رسید.

آمار دیگو سیمئونه در دوران بازی مقابل رئال مادرید با پیراهن تیم های سویا، اتلتیکو و والنسیا، یک برد، 2 تساوی و 8 شکست است. آمار ال‌چولو به عنوان مربی مقابل رئال 8 برد، 9 تساوی و 8 شکست است. (با مساوی در نظر گرفتن فینال لیگ قهرمانان 2016 که اتلتی در ضربات پنالتی شکست خورد.)

تیبو کورتوا دروازه بان تازه وارد رئال در سال های 2011 تا 2014 پیراهن اتلتیکو مادرید را به تن کرد و 154 بار درون دروازه این تیم ایستاد. او به همراه اتلتیکو قهرمان لیگ اروپای 2012، لالیگای 14-2013، کوپا دل‌ری 2013 و نایب قهرمان لیگ قهرمانان 14-2013 شد. برد و باخت دو مسابقه آخر در مقابل رئال مادرید رقم خورد.

7712

منبع: وبسایت برنامه ۹۰

کلیدواژه: خارجی رئال مادرید اتلتیکومادرید اختصاصی ویژه سوپر کاپ اروپا دیگو سیمئونه رئال مادرید اتلتیکو مادرید آنتوان گریزمن تیبو کورتوا جام حذفی تیم ملی فوتبال ایران استقلال استقلال خوزستان تراکتورسازی ذوب آهن صنعت نفت آبادان سایپا سپاهان سیاه جامگان فولاد پیکان نفت تهران پدیده پرسپولیس گسترش فولاد سپیدرود رشت پارس جنوبی جم گل گهر خونه به خونه اکسین البرز نفت مسجد سلیمان ملوان انزلی آلومنیوم اراک بادران تهران راه آهن نساجی مازندران مس کرمان ایرانجوان بوشهر فجر سپاسی مس رفسنجان ماشین سازی تبریز صبای قم شهرداری تبریز شهرداری ماهشهر برق جدید فارس برنامه ۹۰ کارشناسی داوری تیم منتخب هفته مسابقات و حواشی لیگ از نود تا نود آنالیز ترین های هفته نود درجه سوال پیامکی کلیپ نود فوتسال مناظره و گفت و گو سایت 90 لژیونرها ویژه نود نوستالژی لیگ یک لالیگا تیم ملی اسپانیا لیگ جزیره جام اتحادیه انگلیس تیم ملی انگلیس کالچو تیم ملی ایتالیا بوندسلیگا جام حذفی آلمان تیم ملی آلمان لوشامپیونه تیم ملی فرانسه برزیل آرژانتین لیگ اروپا لیگ قهرمانان اروپا جام باشگاه های جهان اخبار ورزشی فوتبال ۱۲۰ جام ملتهای آسیا یورو کشتی و

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت 90tv.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وبسایت برنامه ۹۰» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۴۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتینگهام فارست در نقش رئال مادرید؛ رکورد عجیب پپ گواردیولا در آمار شوت

یک عملکرد منفی برای گواردیولا که در عین حال کلاس کاری سرمربی اسپانیایی را اثبات می‌کند. 

طرفداری | منچسترسیتی در سفر به سیتی‌گراند دیدار دشواری را سپری کرد اما در پایان به برتری مهم 2-0 دست یافت. 

طی دوران حضور پپ گواردیولا در دنیای مربیگری، تنها دو تیم توانسته‌اند در دو بازی رفت و برگشت یک فصل، عملکرد بهتری در بحث شوت مقابل تیم سرمربی اسپانیایی به ثبت برسانند. مطابق اعداد و ارقام اوپتا، ناتینگهام فارست یکی از این دو تیم است. فارست با هدایت استیو کوپر و نونو اسپیریتو سانتو با وجود شکست، در هر دو بازی فصل جاری آمار بهتری نسبت به منچسترسیتی ثبت کرد. اولین و آخرین بار رئال مادرید در فصل 10-2009 چنین نمایشی ارائه کرد و البته کهکشانی‌ها نیز هر دو بازی را واگذار کردند و از گلزنی ناکام ماندند. 

منچسترسیتی - ناتینگهام فارست در نیم فصل اول ناتینگهام فارست - منچسترسیتی در نیم فصل دوم 

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • با پیروزی مقابل والنسیا؛ حضور بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا 25-2024 قطعی شد
  • کارلو آنچلوتی: هرگز نباید رئال مادرید را در لیگ قهرمانان اروپا دست کم گرفت
  • تاریخ و ساعت بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا
  • ماتئوس: رئال مادرید مقابل منچسترسیتی شانس آورد؛ احتمال صعود بایرن مونیخ بیش‌تر است
  • یوسوا کیمیش: رئال مادرید اغلب تیم برتر زمین نیست اما در آخر صعود می‌کند
  • ناتینگهام فارست در نقش رئال مادرید؛ رکورد عجیب پپ گواردیولا در آمار شوت
  • برتری 1-0 اتلتیکو مادرید مقابل بایرن مونیخ با گل دیدنی سائول نیگز (لیگ قهرمانان اروپا - 2016/4/28) / فیلم
  • خوشحالی بعد از گل تاریخی نیکو ویلیامز مقابل هواداران اتلتیکو مادرید / فیلم
  • توهین‌های نژادپرستانه به نیکو ویلیامز در بازی مقابل اتلتیکو مادرید
  • نگاهی به آمار خیره‌کننده رئال در فصل جاری