Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس فراکسیون ولایی مجلس شامگاه سه‌شنبه در مراسم افتتاح پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی گفت: با توجه به اینکه بخش کشاورزی زیرساخت اقتصاد کشور است باید به این نکته توجه شود که در استانی نظیر همدان که استانی محوری و کلیدی در بخش کشاورزی است حوزه کشاورزی در کنار بخش خدمات باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه یکی از مؤلفه‌های اشتغال در کشور کشاورزی و خدمات است اظهار داشت: باید کشاورزی را در استان همدان در کنار حوزه خدمات قرار دهیم و این دو حوزه از یکدیگر جدا نباشند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان همدان محور ترانزیت بوده و استانی محوری و کلیدی بوده است، ابراز کرد: در منطقه غرب کشور نیاز به تولیدات کشاورزی استان همدان بسیار احساس می‌شود.

وی  با تأکید بر اینکه با پیگیری‌های لازم مقرر شد یک واحد گاوداری 6 هزار رأسی در منطقه قهاوند ایجاد شود افزود: کشاورزی در استان همدان به تنهایی نمی‌تواند درآمدزا باشد و ماندگاری ندارد اما کشاورزی همراه با تولید و ارزش افزوده می‌تواند موثر باشد.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه اقتصاد کشور نیازمند توازن است، تأکید کرد: باید سرنوشت اقتصاد کشور را از دلار و سکه جدا کنیم.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی نخستین ضربات در اقتصاد به تولیدکنندگان وارد می شود گفت: اقتصاد کشور ما کنترلی است اما یکی از مشکلات اساسی کشور این است که یک قسمت از اقتصاد غیرقابل کنترل و یک بخش کنترلی است به طوریکه تولید را می‌توانیم کنترل کنیم اما ارز را نمی توانیم.

رئیس فراکسیون ولایی مجلس با تأکید بر اینکه نقدینگی کشور بزرگترین آسیب را به کشور زده است اضافه کرد: عامل این آسیب بانک‌ها هستند و امروز بانک‌های کشور دلال هستند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین درآمد بانک‌ها و علت سرپا ماندن بانک‌ها رونق بخش مسکن است، تأکید کرد: از زمانیکه که در بازار مسکن رونقی وجود نداشته و این بخش با رکود مواجه بوده، بانک‌ها درآمد خود را از طریق دلالی و بالا بردن سود تأمین می‌کنند.

حاجی بابایی با بیان اینکه یک هزار و 700 میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد که دو سوم معادل 70 درصد از این میزان نقدینگی شبه پول است خاطرنشان کرد: انجماد در نقدینگی کشور وجود دارد که به دست تولیدگر نمی رسد که برای رشد تولید و توسعه باید این نقدینگی به دست تولیدگر برسد.

وی تأکید کرد: بیش از 60 درصد نقدینگی کشور هیچ تاثیری در کشور ندارد و در عوض ارز، سکه و مسکن را مورد حمله و هجمه قرار داده است.

نماینده مردم همدان در مجلس با تأکید بر اینکه کشور مشکل ارز و دلار ندارد ولی با حرکت و اقدامات برنامه‌ریزی شده و دقیق باشد تا به تعبیر مقام معظم رهبری از این پیچ تاریخی به خوبی عبور کنیم اظهار کرد: توان آمریکا برای اعمال بی‌رحمانه ترین اقدامات علیه ایران تنها در حد چند ماه است و مردم ما از این معبر نیز به سربلندی عبور می‌کنند چرا که آمریکا در هر جنگ نظامی، سیاسی، اقتصادی و غیره بیشتر از چند ماه نمی‌تواند بجنگد.

انتهای پیام/ ش

سرنوشت اقتصاد کشور را باید از دلار جدا کرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۴۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی

امتداد - با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته توافق بازخرید بود. از این رو، این بانک به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید به مبلغ  2029.2  هزار میلیارد ریال اقدام کرد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی (۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳) به شرح زیر است:


بانک مرکزی در چارچوب مدیریت نقدینگی مورد نیاز بازار بین‌بانکی ریالی، عملیات بازار باز را به صورت هفتگی و موردی اجرا می‌کند. موضع عملیاتی این بانک (خرید یا فروش از طریق ابزارهای موجود) بر اساس پیش‌بینی وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی و با هدف کاهش نوسانات نرخ بازار بین‌بانکی حول نرخ هدف، از طریق انتشار اطلاعیه در سامانه بازار بین‌بانکی(تابا) اعلام می‌شود. متعاقب اطلاعیه مزبور، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در راستای مدیریت نقدینگی خود در بازار بین‌بانکی، نسبت به ارسال‌ سفارش‌ها تا مهلت تعیین شده از طریق سامانه بازار بین‌بانکی (تابا) اقدام کنند.   بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در روزهای شنبه تا چهارشنبه از اعتبارگیری قاعده‌مند (دریافت اعتبار با وثیقه از بانک مرکزی مطابق با ضوابط تعیین شده) مشروط به در اختیار داشتن اوراق مالی اسلامی دولتی و در قالب توافق بازخرید با نرخ سقف دالان نرخ سود (۲۴ درصد) استفاده کنند.   برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی موجب آبروی جهان اسلام شد
  • ماجرای ایران چک‌های ۵۰۰ هزار تومانی؛ آیا موج جدید تورم در راه است؟
  • لیست جدید ابربدهکاران حقوقی و حقیقی بانکی اعلام شد
  • مصباحی مقدم: انتظارات تورمی مهم‌ترین عامل افزایش تورم است
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • زمزمه های ورود ایران چک های ۵۰۰هزار تومانی به بازار
  • چک‌های ۵۰۰ هزار تومانی در راه بازار / نقدینگی افزایش می‌یابد؟
  • زمزمه های ورود ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی به بازار
  • بانک های ناتراز اصلاح شوند تورم کاهش می یابد
  • دلیل پرداخت نشدن وام ازدواج / بانک ها پولی برای دادن وام ازدواج ندادند