Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، در ابتدای بیانیه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای گرامیداشت ۲۶ مرداد، روز آزادگان آمده است:

ایستادگی و مقاومت عزت‌مندانه و بی‌نظیر آزادگان سرافراز ایران اسلامی در برابر دشمن بعثی از برگ‌های زرین و درخشان هشت سال دفاع مقدس و صحیفه رشادت‌های رزمندگان اسلام در آن سال‌های سخت و در عین حال تاریخ‌ساز و الهام‌بخش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه می‌افزاید: سال‌های آسمانی دفاع‌مقدس با حماسه جانبازی و فداکاری‌های شگفت‌انگیز نسل جوان و تربیت‌یافتگان مکتب انقلاب اسلامی و ولایت‌فقیه در عرصه‌ای خطیر و سرنوشت‌ساز عجین شده است و نشانه‌ها و آثار بازدارنده آن، این حقیقت را مورد تأکید قرار می‌دهد که هیچ دشمنی به خود حتی جرأت اندیشیدن به حملة نظامی به سرزمین ایران را ندهد.

این بیانیه ۲۶ مردادماه را فرصتی ارزشمند برای بازخوانی دستاوردها و پیامدهای ایستادگی و پایداری رزمندگان سلحشور و نستوه اسلام در برابر جبهه تا بن دندان مسلح دشمن به سرکردگی صدام و ارتش بعثی آن قلمداد و تصریح کرده است: برغم فشارها، تهدیدات و شکنجه‌های طاقت‌فرسای رژیم بعثی، رزمندگان غیوراسلام هیچ گاه از آرمان‌ها و اهداف بلند و مقدس خود که دفاع از انقلاب و  ایران اسلامی بود، عدول نکردند و با الهام از آموزه‌های امام راحل (رحمه‌الله علیه) و با تمام هستی خود، بر پاس‌داشت اصول و ارزش‌های دینی، انقلابی و ملی و برافراشته نگه داشتن پرچم عاشورا، مقاومت و پایمردی در برابر جبهه متحد دشمنان قرآن و عترت تأکید داشتند.

این بیانیه در پایان با تجلیل و تعظیم به مقام رفیع آزادگان سرافراز و نقش‌آفرینی‌های تحسین‌برانگیز و اعجاب‌آور آنان در دوران دفاع مقدس و پس از رهایی از اسارت در عرصه‌های مختلف مدیریتی، اجرایی و عملی کشور و نیز سیاسی از صبر و بصیرت انقلابی و عبرت‌آموز خانواده‌های معظم آنان آورده است: آزادگان تجسم غیرت و مقاومت ملت ایران و نمای ظلم‌ستیزی و ایستادگی نظام مقدس جمهوری اسلامی برابر زیاده‌خواهی و خباثت‌های نظام سلطه و جبهه استکبار و در رأس آن طاغوت اعظم، آمریکای مکّار و جنایتکار است که به فضل الهی با رهبری هوشمندانه، هوشیارانه و مقتدرانه مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) امروز،صیانت از استقلال، عزّت، بالندگی و پیش‌روندگی ایران اسلامی را برغم توطئه‌ها و نقشه‌های پلید و گوناگون معاندین داخلی و خارجی رقم زده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس انقلاب انقلاب اسلامی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۴۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» با حضور و سخنرانی جمعی از استادان برجسته زبان و ادبیات فارسی، فردا پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می‌شود.

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از اول اردیبهشت‌ماه جاری مصادف با روز بزرگداشت سعدی، به مدت یک هفته، رویدادهای مختلف و متنوعی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه سعدیه شیراز، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، مؤسسه فرهنگی اکو و سفارت هندوستان در ایران، در پاسداشت مقام فرهنگی، ادبی و حکمی این شاعر بلندآوازه ایرانی برگزار شده است.

این‌برنامه فردا پنجشنبه ششم اردیبهشت از ساعت ۱۶ در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می‌شود.

کد خبر 6087403 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» برگزار می‌شود
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است