Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-26@17:24:09 GMT

نقشه جدید ترامپ برای نفت ایران

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۵۴۶۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،  به گفته منابع آگاه، احتمالا هند برای دریافت معافیت از آمریکا، واردات نفت از ایران را به نصف کاهش دهد.

به گفته این افراد، مقامات آمریکایی موضوع معافیت مشروط از تحریم‌ها را ماه گذشته در دهلی نو مورد مذاکره قرار دادند.

هند عدم توانایی در قطع کامل واردات نفت از ایران را ابراز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا نفت ایران با قیمت‌های رقابتی ارائه می‌شود. دهلی نو انتظار دارد که تا یک ماه آینده زمانی‌که مذاکرات از سر گرفته شود، پاسخی دریافت کند.

دولت ترامپ پس از اینکه کشورهایی نظیر هند و چین که نیمی از نفت صادراتی ایران را می‌خرند، از عدم توانایی در قطع واردات نفت از ایران خبر دادند، مجبور به بررسی مجدد طرح خود شدند. گفته می شود، واشنگتن اکنون برای کاهش ۵۰ درصدی صادرات نفت ایران نقشه کشیده است.

پس از موفقیت اولیه در متقاعد کردن ژاپن و کره جنوبی، آمریکا حتی برای متقاعد کردن کشورهای اروپایی با مشکل روبرو است. این سبب شده است تا امریکا برای کشورها مورد به مورد معافیت در نظر بگیرد زیرا احساس می‌کند حتی کاهش چشمگیر می‌تواند فشاری به اقتصاد صدمه‌دیده ایران باشد.

هند هنوز از ایران نفت می‌خرد؛ سانجیو سینگ، رئیس شرکت ایندین اویل، بزرگ‌ترین پالایشگاه هند و بزرگ‌ترین مشتری نفت ایران گفت این شرکت متناسب با قراردادهای سالانه خود از ایران تاکنون نفت خریده است و برای ماه سپتامبر نیز محموله رزرو کرده است.

هند در ۱۲ ماه منتهی به ۳۱ مارس از ایران ۲۲.۶ میلیون نفت خریده است که این رقم برای سال پیش از آن ۲۷.۲ میلیون تن بود. این کشور آسیایی در سال ۱۷-۲۰۱۶ حدود ۱۱ میلیون تن نفت از ایران خریده بود.

هند، سومین مشتری نفت جهان ۸۰ درصد نیازهای نفتی خود را وارد می‌کند. ایران سومین تامین‌کننده نفت هند پس از عراق و عربستان است و ۱۰ درصد کل واردات نفت هند را به خود اختصاص داده است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۴۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند ،۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق ۵ کشور مذکور انجام گرفته است. در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

همچنین، تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند. در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است. تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

لازم به ذکر است؛ سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

کد خبر 6088475 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • پیکاپ T۹ برقی، گزینه واردات به ایران/ عکس
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • واردات گوشت از آفریقا به کشور
  • عکس| نقشه جدید سازمان سیا برای خرابکاری در ایران فاش شد
  • نقشه تجاری ایران و پاکستان، دو همسایه ای که در تجارت غریبه بودند + جدول
  • افزایش مدت گارانتی خودرو در ایران
  • نقشه تجاری ایران و پاکستان؛ دو همسایه ای که در تجارت غریبه هستند