Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاردار سفارت آمریکا در آنکارا با کشیش‌ آمریکایی که به اتهامات تروریستی در استان ازمیر تحت حبس خانگی قرار دارد، ملاقات کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، ملاقات جفری هوینیر، کاردار سفارت آمریکا در آنکارا با اندرو برانسون، کشیش آمریکایی بازداشت شده در ترکیه به مدت یک ساعت به طول انجامید.

پس از این ملاقات هوینیر به مطبوعات گفت که آمریکا بار دیگر به مقامات ترکیه‌ای موضع خود را درخصوص پرونده برانسون و دیگر شهروندان آمریکایی بازداشت در ترکیه ابراز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دولت آمریکا می‌خواهد این تحقیقات و بررسی‌ها هرچه سریع‌تر بدون تعلل اضافی به شیوه‌ای عادلانه و شفاف پایان یابد.

وکیل برانسون نیز روز سه‌شنبه از دادگاهی که به این پرونده رسیدگی می‌کند خواست تا موکلش آزاد شود و ممنوعیت سفر اعمال شده علیه وی لغو شود.

اخیرا هیاتی متشکل از مقامات ترکیه‌ای بدون هیچگونه تحرکی درخصوص بازداشت برانسون از واشنگتن به کشورشان بازگشته‌اند؛ برانسونی که به اتهامات تروریستی در ترکیه تحت حبس خانگی قرار دارد.

اتهامات وارد شده به برانسون شامل جاسوسی برای حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ.ک.ک که توسط آمریکا و ترکیه به عنوان یک گروه تروریستی ثبت شده است و همچنین سازمان تروریستی فتح الله، می‌باشد؛ گروهی که آنکارا می‌گوید پشت کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ ترکیه قرار دارد.

به دنبال اقدام واشنگتن برای اعمال تحریم علیه سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه و عبدالحمید گل، وزیر دادگستری این کشور به خاطر عدم آزادی برانسون، روابط ترکیه و آمریکا در حال حاضر به بحران کشیده شده است.

روابط این دو متحد ناتو از زمان کودتای نافرجام ترکیه خدشه‌دار شده است چراکه آنکارا فتح الله گولن، مبلغ ترکیه‌ای مستقر در آمریکا و سازمان تحت رهبری‌اش را به رهبری این کودتای نافرجام متهم کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آمريكا تركيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۴۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل محوری پشتیبانی گروهک تروریستی جیش الظلم در راسک بازداشت شدند

طی یک اقدام اطلاعاتی عملیاتی چند تن از عوامل تأمین و پشتیبانی کننده عملیات‌های تروریستی اخیر استان در مدرسه دینی پشامگ راسک بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، روابط عمومی سپاه سلمان استان طی اطلاعیه‌ای از بازداشت عوامل محوری تأمین پشتیبانی عملیات‌های تروریستی اخیر استان خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است؛ به اطلاع امت شهیدپرور ایران اسلامی می‌رساند بامداد امروز رزمندگان قرارگاه قدس طی یک عملیات مشترک اطلاعاتی و عملیاتی با اداره کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان چند تن از عوامل تأمین و پشتیبانی کننده که نقش محوری در دو عملیات گروهک تروریستی جیش الظلم در تاریخ‌های ۲۴ آذر ۱۴۰۲ در ستاد انتظامی و ۱۶ فروردین سال جاری در سپاه شهرستان راسک را داشته و در مدرسه دینی انوارالحرمین روستای پشامگ از توابع این شهرستان مخفی شده بودند را با همکاری مردم شریف منطقه شناسایی و دستگیر کردند.

کد خبر 750421

دیگر خبرها

  • ادعای ترکیه درباره شرط حماس برای کنارگذاشتن سلاح
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟
  • ترکیه: از تمام ابزار‌ها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • ترکیه: از تمام ابزارها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • اطلاعیه سپاه درباره بازداشت پشتیبانان یک گروه تروریستی
  • عبدالفتاح البرهان برای تشییع جنازه پسرش به آنکارا رفت
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • عوامل محوری پشتیبانی گروهک تروریستی جیش الظلم در راسک بازداشت شدند
  • بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش الظلم