Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@11:06:02 GMT

حمله طالبان به مواضع داعش در شرق افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۵۴۸۹۶

حمله طالبان به مواضع داعش در شرق افغانستان

خبرگزاري آريا - استاندار سابق ولايت ننگرهار افغانستان از آغاز عمليات وسيع طالبان عليه مواضع گروه تروريستي داعش خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا؛ سليم‌خان قندوزي گفت: نيروهاي طالبان از روز سه شنبه عمليات گسترده اي براي پاکسازي شهرستان‌هاي «اچين»، «خوگياني» و «پيچراگام» در اين ولايت از وجود گروه تکفيري داعش آغاز کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: نيروهاي طالبان همچنين مواضع گروه تروريستي داعش را در مناطق «وزيري تنگي»، «توره بوره» هدف حمله قرار دادند.
«ذبيح‌الله مجاهد» سخنگوي طالبان نيز امروز(چهارشنبه) در بيانيه‌اي اعلام کرد؛ اعضاي طالبان به يکي از پاسگاه‌هاي پليس شهرستان «بتي کوت» در ولايت ننگرهار حمله کرده‌ و بر اثر آن، 11 پليس کشته و 17 نفر ديگر نيز زخمي شدند.
وي همچنين افزود؛ در ادامه حملات طالبان، نيروهاي اين گروه به مواضع نيروهاي امنيتي در شهرستان زرمت Zurmat در ولايت پکتيا حمله کرده و پنج نيروي امنيتي کشته و چهار نفر نيز زخمي شدند.
حملات گسترده طالبان به ولايت پکتيا درحالي انجام مي‌گيرد که هفته گذشته در حمله اين گروه به شهرستان «لجه منگل» Lija Mangalاين ولايت، اين شهرستان در آستانه سقوط قرار گرفت.
چندي پيش نيز طالبان و گروه تروريستي داعش در جوزجان درگير شدند، که در اين درگيري‌ها بيش از 52 عضو اين گروه تکفيري کشته و 33 داعشي ديگر نيز زخمي شده اند.
يکي از فرماندهان ارتش افغانستان گفت، درگيري بين گروه تروريستي داعش و طالبان در شهرستان «درزاب» به شدت ادامه دارد و طالبان برخي از مراکز داعش در اين شهرستان را تصرف کرده است.
وي افزود: شماري از اعضاي طالبان نيز در اين درگيري ها کشته و زخمي شدند و يک فرمانده اين گروه نيز در ميان کشته ها است.
شهرستان «درزاب» به عنوان پايگاه گروه تروريستي داعش در ولايت «جوزجان» به شمار مي‌آيد که هدف حملات گروهي طالبان قرار گرفته است.
پيش از اين نيز طالبان، مقر اين گروه تروريستي در «درزاب» را هدف قرار داده است اما با واکنش نظاميان آمريکايي در حمايت از داعش روبرو شده بود.
طالبان و برخي از مقامات و نمايندگان افغان همواره آمريکا را به حمايت از گروه تروريستي داعش در افغانستان متهم مي‌کنند.
139/110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۴۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات

منابع خبری در غرب افغانستان اعلام کردند بر اثر حمله مسلحانه به مسجد شیعیان در هرات شماری از نمازگزاران شهید و زخمی شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، افراد مسلح ناشناس به سوی نمازگزارن شیعه در شهرستان «گذره» ولایت هرات تیراندازی کردند که بر اساس گزارش‌های اولیه یک عالم دین و شماری از نمازگزاران به شهادت رسیده‌اند.

برخی منابع محلی می گویند نمازگزاران پس از اقامه نماز در شهرک «محمدیه» هنگام خارج شدن از مسجد هدف حمله دو مهاجم موتور سوار قرار گرفتند.

گفته می‌شود حجت الاسلام جاوید از بزرگان این شهرک در حادثه تروریستی مسجد امام زمان عج و پنج نفر دیگر به شهادت رسیده‌اند.

جزئیات بیشتری از این حمله تروریستی منتشر نشده است.

مقامات امنیتی هرات نیز تاکنون اظهارنظری نکرده‌اند.

دور تازه حمله به نمازگزاران در افغانستان 11 کشته برجا گذاشتایران حمله تروریستی به نمازگزاران مسجد شهر هرات را محکوم کردمحکومیت همه جانبه حمله انتحاری هرات

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • فوری | حمله خونین افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان