Web Analytics Made Easy - Statcounter

12سال از پايان جنگ 33 روزه وپيروزي حزب الله  دررويارويي با تجاوز نظامي ارتش رژيم صهيونيستي به لبنان مي گذرد. پايان جنگ ژوئن 2006 آنگونه نبود که تل آويو تصور مي کرد و پس از چند دهه شکست کشورهاي عربي در برابر توسعه طلبي رژيم صهيونيستي ، افسانه شکست ناپذيري اين رژيم به پايان رسيد و حزب الله با اتکا به نيروي ايمان و رزمندگان خود، دشمن صهيونيستي را با شکست نظامي روبرو کرد و تانک هاي مرکاوا نيز نتوانست از شکست ميداني ارتش رژيم صهيونيستي جلوگيري نمايد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن مقطع تنها استراتژي دشمن صهيونيستي براي جبران شکست هاي ميداني خود اتکا به برتري هوايي و بمباران مجتمع هاي  مسکوني ضاحيه و نابودي زيرساخت هاي جنوب لبنان و وارد کردن تلفات بر غير نظاميان بود تا حزب الله را به تسليم وادار نمايد.
اکنون  12 سال از پايان جنگ 33 روزه گذشته و قدرت بازدارندگي حزب الله سبب شده است تا درطول اين مدت ارتش رژيم صهيونيستي هيچگاه جرات تجاوز مجدد به خاک لبنان ننمايد و پيش از هر اقدامي خاطره جنگ 33 روزه را براي خود ياداوري نمايد.
اما اين همه ماجرا نيست هر چند در برخي مواقع رژيم صهيونيستي تهديد کرده است در صورت هر گونه جنگ با لبنان تمامي زيرساخت هاي اين کشور را هدف قرار خواهد داد اما واقعيت اينجاست که برتري هوايي رژيم صهيونيستي  با توجه به افزايش قدرت حزب الله در طول اين سالها به محاق رفته است و در صورت هر گونه جنگي، حزب الله  با مقابله به مثل مي تواند معادله وحشت را به عمق سرزمين هاي تحت اشغال رژيم صهيونيستي بکشاند.
بر اساس گزارش یک پایگاه اطلاعاتی امنیتی در آمریکا توان موشکي حزب الله به ويژه پس از مشارکت در نبردهاي سوريه، رشد چشمگيري داشته است. طبق گزارش پایگاه اطلاعاتی استراتفور آمریکا، زرادخانه موشک های حزب الله در سال 2006 از 10 هزار موشک غالبا کوتاه برد تشکیل شده بود، اما اکنون این زرادخانه شامل بیش از 130 هزار موشک دوربرد و راکت است و موشک "اسکاد بی" و "اسکاد سی" نیز به آن افزوده شده است. برد موشک اسکاد بی به 300 کیلومتر می رسد و حامل یک کلاهک جنگی به وزن 1000 کیلوگرم است . برد موشک اسکاد سی نیز به 500 کیلومتر می رسد و توانایی حمل کلاهک جنگی به وزن 770 کیلوگرم را دارد. . حزب الله در صورت هرگونه خطاي تل آويو به سادگي مي تواند تمامي تاسيسات هسته اي، اسکله های استخراج نفت و گاز طبیعی و همچنين عمق سرزمين هاي اشغالي را هدف قرار دهد.
اين در حالي است که تجربه حضور حزب الله در نبرد با خطرناک ترين گروههاي تروريستي در سوريه نيز سبب شده است تا نيروهاي کارآزموده حزب الله در نبرد آتي با تغيير معادله نظامي، بسياري از سرزمين هاي تحت اشغال صهيونيست ها را آزاد نمايند چنانچه سيد حسن نصرالله دبير کل حزب الله نيز به آزادسازي الجليل اشاره کرده است.
اکنون منابع صهيونيستي نيز به قدرت حزب الله معترفند و تاکيد مي کنند در جنگ بعدی تمرکز حملات [حزب الله] بر تل آویو خواهد بود.  تلویزیون اسرائیل اعلام کرده است بر اساس گزارشهای نهادهای اطلاعاتی و تصاویر ویدئویی به دست آمده از عملیات نیروهای حزب الله در سوریه، حزب الله از دهها تانک تی 72 استفاده کرده است. این تانک مجهز به توپ 125 میلی متری و سیستم مسلح سازی خودکار است. حزب الله همچنین از دهها تانک تی 62 و تی 55 روسی استفاده کرده است.
اين در حالي است که بر اساس گزارش منابع صهيونيستي، نیروهای حزب الله صدها موشک دوش پرتاب ضد هوائی در اختیار دارند که از جمله شامل موشک های استینگر و موشک های SA-16 و SA-18 روسی است.
در کنار اين ها بايد افزود توانمندي حزب الله در توليد پهپاد و به نمايش گاشتن اين توانمندي در نمايشگاه فنون مقاومت سبب شده است تا محافل سياسي و رسانه اي رژيم صهيونيستي نيز به اين بخش از توانمندي حزب الله توجه ويژه نمايند و همين مسئله بيانگر اين واقعيت است که در صورت بروز جنگ، قواعد و اصول درگیری آن با آنچه در گذشته اتفاق افتاد تفاوت خواهد داشت.
در کنار اين مولفه ها به قدرت نرم حزب الله و توان سيد حسن نصرالله وتاثير گذاري سخنان او بر جامعه صهيونيستي نيز بايد به عنوان يک مولفه قدرت اشاره کرد.
با توجه به اين مولفه هاست که سید حسن نصر الله در سخنانی به مناسبت بزرگداشت دوازدهمین سالگرد پیروزی جنگ 33 روزه با عنوان «با شما پیروز می شویم» گفت  اسرائیل در طول عمر خود به دلایل مختلف به لبنان دست درازی می کرد و هواپیماهای آن در جنوب در شمال و حتی در قلب پایتخت به بمباران اقدام می کرد و همه شما این را پیش از سال 1982 و پس از آن به یاد دارید این مسئله الان رخ نمی دهد. نه به این دلیل که اسرائیلیها آن را کنار گذاشته اند بلکه به علت معادلات مقاومت است.
سيد حسن نصرالله در ادامه با اشاره به مولفه هاي قدرت حزب الله افزود چند روز پیش در جریان رزمایشها در شمال فلسطین اشغالی ، یک افسر بلندپایه در ارتش اسرائیل گفت ، حزب الله پس از ارتش اسرائیل قویترین ارتش منطقه است من می خواهم به او بگویم که ما نمی خواهیم هیچ یک از ارتشهای منطقه را به چالش بکشیم اما اجازه دهید به این افسر اسرائیلی بلندپایه بگویم در جنگ 33 روزه ، حزب الله قویتر از ارتش اسرائیل است و مقاومت در لبنان قویتر از ارتش اسرائیل است.     -------------------------------------- رضا محمدمراد  
 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: حزب الله ضاحيه جنگ 33روزه برتري هوايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۴۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موشک‌های مقاومت الجلیل علیا را در خاموشی فرو برد

شلیک موشک از لبنان باعث قطعی برق در برخی مناطق الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی شده است.

به گزارش مشرق، رسانه‌های رژیم صهیونیستی دقایقی پیش از فعال شدن آژیرهای هشدار در منطقه الجلیل واقع در اراضی فلسطین اشغالی خبر دادند.

حزب الله لبنان پنجشنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد دو محل تجمع نیروهای نظامی رژیم اشغالگر اسرائیل در شهرک یرئون در مرزهای شمالی را با موشک هدف قرار داده است.

حزب الله همچنین نیروهای اسرائیلی را در ساختمانی دیگر در شهرک المناره هدف قرار داد که در این حمله نیز تلفاتی به اشغالگران وارد آمد.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی تایید کرد که ساختمانی در شهرک یرئون در الجلیل علیا مستقیما هدف موشک حزب الله قرار گرفته است.

شامگاه امشب نیز رزمندگان حزب الله لبنان پایگاه زبدین در مزارع شبعا و پایگاه رویسات العلم در ارتفاعات کفرشوبا را هدف حمله قرار دادند.

همچنین در عملیات دیگری، رزمندگان حزب الله، پایگاه رویسات العلم در ارتفاعات اشغالی کفرشوبا را هدف حمله موشکی قرار دادند که اهداف مذکور به دقت مورد اصابت قرار گرفت.

از سوی دیگر، آژیر خطر در شهرک های ادمیت، ایلون، حانیات، یعرا و عرب العرامشه در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد.

در همین راستا، رسانه های صهیونیستی گزارش دادن فرمانده ارتش این رژیم در شمال فلسطین اشغالی به مقامات محلی این منطقه اعلام کرده است، نمی توانم به شما تضمین بدهم که در تابستان قادر به بازگشت به شهرک هایتان خواهید بود.

حزب‌الله لبنان در چند ماه گذشته در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی فلسطینیان در نوار غزه، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک‌نشین در این مناطق شده است و تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرزهای لبنان خارج شده‌اند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • وعده صادق به معنای عبور از قدرت بازدارندگی نیست/ پایان صبر استراتژیک ایران
  • انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم
  • موشک‌های مقاومت الجلیل علیا را در خاموشی فرو برد
  • انهدام سامانه راداری کشف توپخانه رژیم صهیونیستی با موشک حزب الله
  • ضربه کاری دیگر حزب‌الله لبنان به ارتش صهیونیستی
  • اصابت موشک‌های حزب‌الله به شمال فلسطین اشغالی
  • خسارات صهیونیست‌ها از حمله ایران فراتر از تصور بود
  • حمله موشکی و پهپادی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی
  • جوکار: عملیات «وعده صادق» قدرت موشکی جهان اسلام را نشان داد
  • ایران اسلامی از قدرت بازدارندگی فراتر از تصور برخوردار است