Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-23@08:03:11 GMT

طلای جهانی ارزان شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۵۵۲۳۶

طلای جهانی ارزان شد

پول‌نیوز - قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا تحت تاثیر قوی‌تر شدن دلار آمریکا به پایین‌ترین رکورد خود در یک سال و نیم اخیر سقوط کرد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۴۵ درصد کاهش یافت و به ۱۱۸۸.۲۴ دلار رسید.

در بازار آمریکا هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴۷ درصد کاهش، به ۱۱۹۵ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه با ۱.۸۰ دلار یا ۰.۲ درصد افزایش، در ۱۲۰۰.۷۰ دلار بسته شد.

دلار آمریکا که طلا به آن قیمت‌گذاری می‌شود از ریزش ارزش یورو که ناشی از نگرانی‌ها نسبت به سرایت بحران مالی ترکیه به بانک‌های اروپایی بوده، تقویت شده و صعود کرده است. شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای بزرگ روز چهارشنبه به ۹۶.۸۶۲ واحد رسید که بالاترین حد از ۲۷ ژوئن سال ۲۰۱۷ بود.

به گفته هاریش وی، مدیر تحقیقات کالا در شرکت خدمات مالی جئوجیت، سرمایه‌گذاران ترجیح دادند از طلا فاصله بگیرند و پول خود را در دارایی‌های دیگر سرمایه‌گذاری کنند. اگر قیمت طلا پایین ۱۱۹۰ دلار بسته شود، ریزش قیمت تا سطح ۱۱۵۰ دلار یا حتی بیشتر ادامه خواهد یافت. انتظار نمی‌رود قیمت طلا بهبود چشمگیری پیدا کند، زیرا تمامی عوامل بنیادین برای طلا منفی هستند.

بر اساس گزارش رویترز، دلار همچنین تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به درخواست‌های رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، برای کاهش نرخ‌های بهره و تیره‌گی روابط میان آمریکا و ترکیه در برابر لیر افزایش بیشتر پیدا کرد.

قیمت طلا از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون حدود ۹ درصد به دلیل دورنمای افزایش بیشتر نرخ‌های بهره آمریکا، رشد ارزش دلار و ناتوانی برای سود بردن از جایگاه سنتی خود به عنوان یک دارایی مطمئن کاهش پیدا کرده است.

طلا معمولا به عنوان بیمه‌ای در برابر ناملایمات سیاسی و اقتصادی استفاده می‌شود اما امسال نتوانسته از تنش‌های ژئوپلیتیکی و تجاری سود ببرد. سرمایه‌گذاران در عوض به اوراق قرضه آمریکا به عنوان یک دارایی امن روی آورده‌اند که به معنای افزایش تقاضا برای خرید دلار بوده است.

ذخایر "اس پی دی آر گلدتراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز سه‌شنبه ۱.۰۱ درصد کاهش یافت و به ۷۷۶.۶۵ تن رسید. میزان این ذخایر به پایین‌ترین حد خود از فوریه سال ۲۰۱۶ رسیده و حدود ۱۱ درصد نسبت به اوج خود در آوریل کاهش نشان می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۴.۹۷ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری یک درصد کاهش یافت و ۷۸۹ دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش ۸۹۱.۴۱ دلار بود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: طلای جهانی پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۵۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا بالاخره ریخت/ قیمت جدید طلا ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس گزارش بلومبرگ، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا به دنبال آرام شدن تنش‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه و تعدیل شدن تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که می‌تواند دورنمای سیاست پولی این کشور را مشخص کند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد کاهش به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۹۸ درصدی به ۲۳۹۰ دلار و ۱۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا پس از یک افزایش پیاپی ۵ هفته‌ای که طولانی‌ترین روند افزایش قیمت آن طی یک سال گذشته بوده به زیر ۲۳۷۷ دلار رسیده است. قیمت طلا در این مدت یک رکورد جدید ثبت کرد.

تاجران علاوه بر تنش‌های خاورمیانه بر اطلاعات اقتصادی آمریکا تمرکز کرده‌اند. پیش بینی می‌شود شاخص هزینه‌کرد فردی در آمریکا ۲.۶ درصد در ماه گذشته میلادی افزایش یافته باشد، در حالی که در فوریه برابر با ۲.۵ درصد بود. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته که می‌تواند قیمت طلا را تحت تاثیر قرار دهد.
افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

قیمت طلا ۱۵ درصد از ابتدای سال جاری میلادی افزایش یافته که نتیجه خرید بالای بانک‌های مرکزی و افزایش تقاضا از سوی آسیا مخصوصاً چین بوده است. قیمت طلا علی رغم افزایش ارزش دلار و سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا بالا رفته است. عواملی که معمولاً مانع افزایش قیمت این فلز گرانبها می‌شوند.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۱.۴۲ کاهش به ۲۸ دلار و ۷۲ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۰۸ درصدی ۹۳۶ دلار و ۲۶ سنت معامله می‌شود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898137

دیگر خبرها

  • قیمت طلا سقوط کرد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلای جهانی دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • قیمت طلا بالاخره ریخت/ قیمت جدید طلا ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • چرا مهمترین دلیل افزایش طلا و سکه افزایش قیمت اونس جهانی است؟