Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ کمیته نظارتی مشترک وزیران قرار است ۲۳ سپتامبر در الجزایر نشستی برگزار کند. این نشست درست شش هفته پیش از آغاز تحریم‌های آمریکا علیه بخش نفت ایران برگزار خواهد شد.

ریاست این کمیته برعهده عربستان سعودی است که ماموریت دارد پایبندی به سهمیه‌های تولیدی که تحت پیمان نفتی اوپک و غیراوپک از ژانویه سال۲۰۱۷ اجرایی شده است را ارزیابی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از این‌که اوپک و شرکایش در اواخر ژوئن با افزایش تولید به میزان یک میلیون بشکه در روز موافقت کردند، خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی اظهار کرد: این کمیته مسئول تخصیص مجدد سهمیه‌های تولید نفت خواهد بود به خصوص با توجه به این حقیقت که برخی از کشورها قادر نیستند نفت بیشتری تولید کنند.

این مساله مخالفت شدید وزیر نفت ایران را برانگیخت که تاکید دارد پیمان نفتی به کشورها اجازه نمی‌دهد فراتر از سهمیه‌های فردی خود نفت تولید کنند. به غیر از فالح، وزیران انرژی روسیه، کویت، ونزوئلاَ، الجزایر و عمان در این کمیته حضور دارند.

زنگنه عضو این کمیته نیست با این حال وزیران ۲۴ کشوری که در پیمان نفتی اوپک و غیراوپک مشارکت کرده‌اند، می‌توانند بر فرآیند این جلسات نظارت کنند. حضور وزیر نفت در نشست سپتامبر در گفت‌وگوی یک مقام ایرانی با پایگاه خبری اس ان پی گلوبال پلاتس تایید شد.

از زمانی که افزایش تولید در نشست اوپک و غیراوپک به تصویب رسید، وزیر نفت نامه‌های متعددی به همتایان خود در اوپک ارسال کرده و با انتقاد از افزایش تولید آنها را به نقض اساسنامه اوپک متهم کرده که این گروه را ملزم می‌کند هماهنگ و در راستای منافع همه اعضاء اقدام کند.

زنگنه در آخرین نامه خود که هشتم اوت خطاب به سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی و رییس دوره ای اوپک نوشت، اظهار کرد: اگر کمیته نظارتی مشترک وزیران تلاش برای توزیع مجدد سهمیه‌های تولید میان کشورهای عضو اوپک و میان کشورهای اوپک و غیراوپک را متوقف نکند، خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده اوپک خواهد شد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: عربستان کمیته نظارتی اوپک بیژن زنگنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۵۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 

وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات دو سند همکاری با رئیس اماراتی این کمیسیون امضا کرد.

به گزارش ایسنا، نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات کار خود را با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و بن الطوق الماری، وزیر اقتصاد امارات، در شهر ابوظبی آغاز کرد و طی آن دو سند همکاری توسط طرفین به امضا رسید.

سند تاسیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و امارات و سند صورت‌جلسه اولین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و امارات، اسنادی است که در این نشست به امضای طرفین رسید.

مذاکراتی درباره توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدورهای ترانزیتی بین‌المللی به‌ویژه کریدور شمال - جنوب به‌منظور گسترش ترانزیت کالاهای اماراتی به سمت کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار طرفین قرار دارد.

تسریع در انجام مذاکرات و نهایی کردن اسناد همکاری مبادله شده در حوزه های مختلف اقتصادی بین دو کشور، ایجاد کمیته اقتصادی و بازرگانی با مسئولیت وزارت صمت ایران و وزارت تجارت خارجی امارات، ایجاد و تعیین تیم مشترک کاری در زمینه همکاری‌های صنعتی و گازی و تشکیل کارگروه مشترک بانکی تحت نظارت بانک‌های مرکزی دو کشور و تشویق بانک‌های تجاری به برقراری وگسترش روابط کارگزاری بانکی بین دو کشور از جمله مواردی است که در دستور کار این نشست قرار دارد.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، سومین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات کار خود را با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و بن الطوق الماری، وزیر اقتصاد امارات در شهر ابوظبی آغاز کرد که آخرین اجلاس این کمیسیون در فروردین ۱۳۹۳ برگزار شده و این نشست پس از گذشت ۱۰ سال؛ به‌منظور توسعه همکاری‌های دو کشور در کلیه زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و حمل‌ونقلی (هوایی، دریایی، جاده‌ای و ترکیبی) برگزار شده است.

در ابتدای این جلسه طرف اماراتی ضمن اعلام تمایل دولت امارات متحده عربی به توسعه روابط با ایران نکاتی درباره میزان حجم تجارت و مبادلات بین تهران و ابوظبی بیان کرد.

این در حالی است که مذاکراتی درباره توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدورهای ترانزیتی بین‌المللی به‌ویژه کریدور شمال - جنوب به‌منظور گسترش ترانزیت کالاهای اماراتی به سمت کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار طرفین قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مدیر نفتی آمریکایی برای تبانی با اوپک تنبیه شد
  • ظرفیت تولید نفت امارات بی‌سروصدا افزایش یافت
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم پس از 21 نشست تخصصی
  • پایان نشست‌های آموزشی منتخبان مجلس دوازدهم
  • واکنش کریستیانو رونالدو به رویارویی النصر و الهلال در فینال جام پادشاهی
  • تولید نفت اوپک در آوریل کاهش یافت
  • بررسی بخشنامه های بانک مرکزی در نشست کمیته رعایت قوانین و مقررات
  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک