Web Analytics Made Easy - Statcounter

با کاهش بارش‌ها تا پایان هفته در استان‌های سواحل دریای خزر شرایط برای برداشت برنج در این مناطق مهیا می‌شود.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمد اصغری، با بیان اینکه علاوه بر کاهش بارش‌ها، ­ شاهد افزایش دما نیز در این مناطق هستیم افزود: در شرق کشور با اینکه از شدت وزش باد کم شده است، اما همچنان پدیده غالب وزش باد، طوفان و گرد و خاک خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: هسته این پدیده در مناطقی در استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و­ بلوچستان خواهد بود این درحالی است که این پدیده موجب مواج شدن سواحل دریای عمان و بخش‌هایی از خلیج فارس می‌شود.
کارشناس هواشناسی گفت: البته احتمال وقوع رگبار‌های پراکنده در ارتفاعات مناطقی، چون سراوان، خاش، ­ ایرانشهر و­ ارتفاعات استان هرمزگان در ساعات بعد از ظهر وجود دارد.
اصغری افزود:­ در مناطق غربی و مرکزی استان خوزستان، ­ کرمانشاه، ایلام و کردستان احتمال غبارآلوده شدن هوا پیش بینی می‌شود و علت آن نیز گردوغباری است که از مرز‌های غربی به کشور وارد می‌شود البته احتمال بارش در مناطقی از استان کردستان آن هم در ساعات بعد از ظهر وجود دارد.
وی تصریح کرد: تا پایان هفته شاهد افزایش دما در مناطق مرکزی کشور مانند جنوب تهران، جنوب سمنان، قم، اصفهان­ ­و یزد خواهیم بود، اما در مقابل در ارتفاعات استان‌های تهران، سمنان، البرز، قزوین و زنجان­ در ساعات بعدازظهر امروز احتمال وقوع رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.    

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هواشناسی سازمان هواشناسی هوای تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۵۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار بارش‌های رگباری و کاهش دما در یزد

ایسنا/یزد هواشناسی استان یزد ضمن صدور اطلاعیه سطح نارنجی، نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در اغلب مناطق استان طی روزهای آتی هشدار داد.

بنا بر این اطلاعیه، طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۸ و ۲۹ فروردین‌ ماه شاهد وزش باد به نسبت شدید و گاهی تندباد با گرد و خاک موقت، رگبار باران بعضاً با رعد و برق و تگرگ و در ارتفاعات با احتمال بارش برف و کاهش نسبی دما در اغلب مناطق استان خواهیم بود.

هواشناسی وقوع این پدیده‌ها را برای شهرستانهای یزد، ابرکوه، اردکان، اشکذر، بافق، بهاباد، تفت، زارچ، مهریز، میبد و هرات پیش بینی کرده و در این باره نسبت به گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب و طغیان رودخانه‌های فصلی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید و اختلال در ناوگان حمل‌ و نقل جاده‌ای و هوایی، صاعقه و خسارات به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی هشدار داده است.

در همین رابطه ضمن توصیه به فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها و پرهیز از استقرار در مناطق مرتفع، اکیداً از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها نهی شده است. همچنین لایروبی کانال‌ها و آب روها، بازگشایی دهانه پل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و خودداری از چرای دام و استحکام سازه‌های موقت نیز توصیه شده‌ است.

طی ۲۴ ساعته گذشته در برخی مناطق استان شاهد بارشهای پراکنده باران نیز بودیم به طوری که بیشترین آنها از ببروئیه به میزان یک میلیمتر، سبزدشت با ۰.۸ و باجگان با ۰.۵ میلیمتر گزارش شده است.

کمینه دمای استان طی این مدت نیز مربوط به بیداخوید با دمای صفر درجه بود ولی بیشینه دمای روز گذشته از عقدا، زارچ، اردکمان، بافق، اسفندآباد، اشکذر و احمدآباد با دمای ۲۳ درجه گزارش شد. برای شهر یزد نیز نوسان دمایی ۱۲ تا ۲۱ درجه ثبت شد.

«محمدرضا وظیفه شناس» معاون پژوهش و فناوری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان با توجه به کاهش دمای شبانه در برخی مناطق استان و احتمال خسارت سرمازدگی به کشاورزان توصیه کرده است ضمن بررسی اطلاعات اعلامی از سوی هواشناسی و مدیرذیت ترویج، نسبت به گرمایش باغات در زمان مناسب اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هوای اصفهان بارشی می‌شود + جزئیات
  • آسمانِ یزد بارانی است
  • آغاز بارش‌ها در استان یزد/ تداوم بارندگی‌ها تا فردا + فیلم
  • شروع بارندگی در استان یزد
  • سامانه قوی بارشی درجنوب کرمان فعال شد
  • هوای اصفهان ۶ درجه گرم‌تر می‌شود / تشدید بارش‌ها همراه با وزش باد در استان
  • سامانه بارشی تا چهارشنبه دراصفهان ماندگار است/افزایش ۶درجه‌ای دما
  • سامانه بارشی تا چهارشنبه در اصفهان ماندگار است / افزایش ۶ درجه‌ای
  • هشدار بارش‌های رگباری و کاهش دما در یزد
  • بارش ها از امشب، میهمان کرمانی ها می شوند