Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@16:23:48 GMT

پاس کاری «کنسرت خیابانی» بین ارشاد و شهرداری

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۵۵۶۸۲

پاس کاری «کنسرت خیابانی» بین ارشاد و شهرداری

با اینکه نهادهای شهری برای اجرای کنسرت خیابانی همایون شجریان اعلام آمادگی کردند اما دفتر موسیقی می گوید هنوز درخواست رسمی از سوی این نهادها برای اجرای کنسرت نداشته اند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، پس از پیشنهاد اجرای کنسرت خیابانی از سوی همایون شجریان، نهادهای شهری از برگزاری آن حمایت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشستی میان برخی مدیران شهری و همایون شجریان برگزار شد و درباره چند و چون آن مذاکره شد اما پس از گذشت چند هفته هنوز تکلیف این کنسرت مشخص نیست.

 

علی ترابی، مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دو روز پیش در حاشیه نشست خبری سی و چهارمین جشنواره موسسیقی فجر درباره درخواست کنسرت خیابانی همایون شجریان گفت: «تاکنون دو نامه از همایون شجریان دریافت کرده ایم اما هنوز مدیران شهری درخواستی به دفتر موسیقی برای این اجرا نفرستاده اند تا هماهنگی لازم صورت گیرد.»

 

در همین روز رسانه ها خبر دادند کنسرت خیابانی همایون شجریان بر اساس تفاهم نامه  معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با منطقه آزاد کیش، در این جزیره برگزار می شود اما این معاونت با صدور بیانیه ای کنسرت خیابانی همایون شجریان در کیش را رد کرد.  

 

پس از آن اما دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به ابهامات ایجاد شده در خصوص برپایی کنسرت مردمی همایون شجریان توضیحات تازه ای ارائه کرده است.

 

بنابراین توضیحات، «صدور مجوز برگزاری کلیه کنسرت های کوچک و بزرگ مستلزم تامین سه شرط لازم است که در درجه اول تقاضای مدیر سالن یا مکان برگزاری و در درجه دوم اعلام آمادگی سرپرست گروه و سپس ارائه محتوای موسیقایی آثار قابل اجرا در کنسرت است که در مورد اجرای مذکور، جناب آقای شجریان علاوه بر اعلام آمادگی، عنوان قطعات مورد نظر خود را نیز اعلام کرده و حتی پیشنهاد مکان برگزاری را هم مطرح کرده است. براین مبنا و با توجه به اینکه تا این لحظه پیشنهاد مکتوبی از سوی هیچ یک از مدیران اجرایی در شهرداری تهران به دفتر موسیقی ارائه نشده است، در تاریخ سه شنبه 23/5/97 نامه ای برای معاونت محترم امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ارسال و تقاضا شد تا چنانچه مراتب مورد تایید شهرداری تهران هست، توسط مدیریت یکی از اماکن مذکور، به شکل رسمی و مکتوب اعلام آمادگی شود تا انجام فرایند قانونی صدور مجوز امکانپذیر باشد.»

 

به نظر می رسد اجرای کنسرت در فضای باز پارک ها با توجه به محبوبیت همایون شجریان در بین مردم امکان پذیر نیست چراکه تمهیدات امنیتی و انتظامی بسیاری می طلبد. از سوی دیگر در شرایطی که هفته گذشته شاهد تشنج و درگیری در جریان بازی های لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه ها بودیم پیشنهاد استایوم های ورزشی برای اجرای کنسرت خیابانی  نیز عملا منتفی به نظر می رسد.

 

حال با ارسال نامه دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران باید منتظر بود و دید تعامل این دو نهاد می تواند گره از مشکلات و نگرانی های برگزاری کنسرت خیابانی بازکند یا نه؟

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان عربستان زلزله ازدواج مقام معظم رهبری دریای خزر روزنامه های ورزشی ورزش ایران فوتبال ایران سیاسی پاس کاری کنسرت خیابانی همایون شجریان شهرداری تهران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۵۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوقلوهای آواز ایرانی در شهر اصفهان به روی صحنه می‌روند

به گزارش خبرنگار مهر، گروه موسیقی آوا به خوانندگی برادران سعیدی در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به مناسبت هفته اصفهان در هنرسرای خورشید و در قالب کنسرت به روی صحنه می‌رود.

در این برنامه که به همت دفتر موسیقی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود، امیرمهدی مقدم: عود، سیاوش عابدزاده: تار، امیر محمدرضایی: کمانچه، همایون سبزواری: گیتار بیس، معین طاهری: پیانو، پویان جمشیدی: دف و سازهای کوبه ای، ایمان بهلول: تنبک و سازهای کوبه ای، علیرضا فاتحی: ادوات کوبه ای، آواز برادران سعیدی را همراهی خواهند کرد.
تنظیم قطعات این کنسرت را نیز امیرمهدی مقدم برعهده دارد.

آخرین اثر منتشر شده برادران سعیدی قطعه «بوگو چیطو شد» بود که بر اساس لهجه اصفهانی بود. برادران سعیدی سابقه همکاری با علی رهبری، در پروژه بلبل‌های پارسی را در کارنامه خود دارند.

کد خبر 6090603

دیگر خبرها

  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • دوقلوهای آواز ایرانی در شهر اصفهان به روی صحنه می‌روند
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • چرا پنج کنسرت در تهران لغو شد؟
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان