Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@22:40:43 GMT

جزئیات حمله روز گذشته در مقابل پارلمان انگلیس

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۵۵۷۸۵

وقتی مظنون صبح سه شنبه به سوی ساختمان پارلمان حمله کرد نگهبانان مجبور شدند از سر راهش کنار بروند، اما همکاران مسلح آن‌ها برای بازداشت او به سویش هجوم بردند.

شاهدان می‌گویند زمانی که مظنون ۲۹ ساله بازداشت شد سکوت کرده بود و با پلیس همکاری نمی‌کرد. پلیس از او درباره انگیزه اش می‌پرسید، اما او جوابی نمی‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس تحقیقات او اواخر روز دوشنبه از بیرمینگهام حرکت کرد و بعد از نیمه شب به لندن رسید. خودروی مظنون از ساعت ۱:۲۵ صبح تا ۶ صبح در یکی از ناحیه‌هایی که مرکز خرید بزرگی است مشاهده شده است. سپس مظنون به سوی وست‌مینیستر حرکت کرد و در اطراف ساختمان پارلمان به  حرکتش ادامه داد تا اینکه کمی بعد از ساعت ۷:۳۰ صبح به ساختمان حمله کرد.

فیلمی که در اختیار پلیس است نشان می‌دهد مظنون با سرعت بسیار زیاد به سوی ساختمان پارلمان انگلیس حرکت می‌کند و چند دوچرخه سوار را مصدوم می‌کند. سه نفر در این حادثه مصدوم شدند، اما صدمات آن‌ها جدی نبود و از بیمارستان مرخص شدند. مظنون در بازداشت است و پلیس در حال بررسی سه ملک در بیرمینگهام و ناتینگهام است. این اتفاق همزمان با تنفس تابستانه پارلمان و پیش از ورود گردشگران به این ناحیه رخ داد و باعث شد خیابان محل حادثه کاملاً خالی از جمعیت شود.

«راجر گادسیف» عضو پارلمان از حزب کارگر، تایید کرده پلیس وست‌میدلندز از پیش به سوابق این مظنون آگاه بوده است. پس از اینکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در پیامی توییتری «حیوانات دیوانه» را برای این حمله سرزنش کرد، «ترزا می» نخست وزیر انگلیس اعلام کرد تروریست‌ها هرگز در کشورش پیروز نمی‌شوند.

رئیس پلیس ضد تروریسم انگلیس اعلام کرد: «به نظر می‌رسد این اقدام عمداً انجام شده باشد و چون در یک محل ویژه [مانند ساختمان پارلمان] صورت گرفته یک اقدام تروریستی به حساب می‌آید. هیچ مظنون دیگری در این محل شناسایی یا گزارش نشده است. او با پلیس همکاری نمی‌کند و هنوز نمی‌دانیم چه انگیزه‌ای داشته است. به عقیده من این مظنون نزد پلیس ضدتروریسم و MI5 سابقه‌ای نداشته است».

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: لندن بیمارستان تنفس رئیس جمهور آمریکا انگلیس تروریسم انگلیس بیمارستان تروریسم رئیس جمهور آمریکا لندن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۵۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در پاریس به حبس محکوم شد

دادگاهی در فرانسه مردی را که طی هفته گذشته با ورود به ساختمان کنسولی ایران در پاریس به انجام عملیات انتحاری تهدید کرده بود به ۱۰ ماه حبس تعلیقی محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، این مرد ۶۱ ساله، مقیم فرانسه در دادگاه مدعی شد که روز جمعه (۱۹ آوریل) پس از اطلاع از دستگیری خواهرش اقدام به این کار کرده است.

او گفت که نمی‌خواسته کسی را «تهدید کند»، بلکه در پی «انتقام» از مقامات ایرانی بوده که او را «تروریست» خوانده‌اند.

دادگاه در حکمی او را از حمل سلاح یا نزدیک شدن مجدد به ساختمان کنسولی منع کرده است.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، این مرد روز جمعه پس از گزارش ورود یک مزاحم با نارنجک یا کمربند انفجاری به ساختمان کنسولی سفارت ایران دستگیر شد اما پلیس هیچ ماده منفجره‌ای پیدا نکرد. یک منبع پلیس که نخواست نامش فاش شود، گفت که مظنون یک جلیقه با جیب‌های بزرگ حاوی سه نارنجک تقلبی به تن داشت.

قاضی گفت که شاهدان از مردی که «پرچم‌ها را پاره کرده» و گفته‌اند «می‌خواهد بمیرد» گفته‌اند. 

به گفته دادستانی، این مرد پیش از این به دلیل آتش زدن لاستیک مقابل ورودی سفارت ایران در پاریس در سال ۲۰۲۳ محکوم شده بود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تشریح جزئیات حادثه امروز در بخش کنسولی سفارت ایران در فرانسه

دیگر خبرها

  • عامل حمله به کنسولی ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس
  • عامل حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • پارلمان انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد
  • دستگیری چند متهم به جاسوسی برای چین در آلمان و انگلیس
  • حمله نژاد پرستان انگلیسی به زنان محجبه
  • شکست 4-0 منچستریونایتد مقابل اورتون (لیگ برتر انگلیس - 21 آوریل، 2019) / فیلم
  • قاتل تهرانی در قشم به دام افتاد
  • قتل در تهران، دستگیری در قشم