Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@06:09:13 GMT

با دلزدگي زناشويي چه کنيم؟

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۵۵۹۴۲

با دلزدگي زناشويي چه کنيم؟

خبرگزاري آريا -

مراقب باشيد که دلزدگي به حريم زندگيتان وارد نشود.
اگر احساس مي‌کنيد در زندگي مشترک اذيت مي‌شويد و تمايلي براي حل مشکلاتتان نداريد، اگر زندگي را پوچ و بي‌معنا مي‌بينيد و گمان مي‌کنيد تکيه‌گاه عاطفيتان را از دست داده‌ايد، اگر حس مي‌کنيد شکست خورده‌ايد و زندگي مشترک آن چيزي نبوده که در ذهنتان ساخته بوديد، شايد شما هم درگير دلزدگي زناشويي شده باشيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مي‌گويند «از ما گذشته است!» البته هر چه دقت مي‌کنم، نمي‌فهمم با کدام معيار به اين نتيجه رسيده‌اند که تاريخ‌ زندگي کردنشان گذشته است! خودشان هم دقيقا نمي‌دانند از چه زماني کم‌کم از هم فاصله گرفتند و دور شدند. حالا ديگر نه قلبشان براي هم تاپ‌تاپ مي‌کند، نه خيلي دلتنگ هم هستند و نه براي بهبود اين وضعيت تلاشي مي‌کنند. اين داستان عشق‌هاي از نفس افتاده است، دلزدگي‌هايي که آرام و بي‌صدا به قلب زندگي مشترک دو نفر خزيده است. اگر احساس مي‌کنيد در زندگي مشترک اذيت مي‌شويد و تمايلي براي حل مشکلاتتان نداريد، اگر زندگي را پوچ و بي‌معنا مي‌بينيد و گمان مي‌کنيد تکيه‌گاه عاطفيتان را از دست داده‌ايد، اگر حس مي‌کنيد شکست خورده‌ايد و زندگي مشترک آن چيزي نبوده که در ذهنتان ساخته بوديد، شايد شما هم درگير دلزدگي زناشويي شده باشيد.
چرا دلزدگي پيش مي‌آيد؟
‌توقعات غيرمنطقي و غيرواقع بينانه: مگر مي‌شود، يک شبه ره صد ساله را طي کرد؟ زندگي قدم به قدم پيش مي‌رود و پيشرفت مي‌کند، وقتي توقعات شما آنقدر بالا باشد که همسرتان توانايي برآوردن آنها را نداشته باشد طبيعي است که با ديدن واقعيت دلزده شويد. يادتان باشد، وقتي توقعاتتان فضايي مي‌شود، ازدواج با هر کسي و در هر شرايطي محکوم به دلزدگي خواهد بود.
گذشتن از مرحله هيجانات: شروع زندگي، زير يک سقف، پر از تازگي و هيجان است، زن و شوهر دوست دارند همديگر را غافلگير کنند، به همديگر هديه دهند و اتفاقات تازه را با هم تجربه کنند، اما با گذشت زمان، خود به خود اين هيجانات هم کمي تعديل مي‌شود، به همين دليل سکوت مردها دليلي بر بي‌احساسي و محبت نکردن زن‌ها دليلي بر نامهرباني تلقي مي‌شود.
ـ نگفتن احساسات به يکديگر: اگر قرار بود چشم و ابروها حرف بزنند پس ديگر چه نيازي به زبان بود؟ بسياري از زوجين از گفتن احساسشان، خودداري مي‌کنند و هنگامي که دليلش را جويا مي‌شويم، مي‌گويند: «خودش بايد مي‌فهميد!» اگر سبک زندگيتان اين گونه است که به جاي سخن گفتن، به دنبال کشف حرف‌هاي همديگر هستيد، زودتر از آنچه فکر مي‌کنيد سوء تفاهمات گوناگون، شما را مجبور به دلزدگي مي‌کند.
توقعاتتان را منطقي و منصفانه کنيد: بسياري از توقعات بالا، زاده مقايسه است، هميشه نکات مثبت زندگيتان را برجسته ببينيد و تلاش کنيد با کمک يکديگر نقاط منفي‎‌اش را ‌کمتر کنيد. از همسرتان همان چيزي را بخواهيد که در توان اوست.
ذهن‌خواني نکنيد: ذهن‌خواني يعني شما راجع به افکار و احساسات ديگران فرضيه‌اي منفي بسازيد و با هر حرکت يا حرفي، فرضيه خود را پر و بال بدهيد. تمرين کنيد که برداشت‌هاي خودتان را به ديگران نسبت ندهيد و به جاي آنها فکرنکنيد.
نخواهيد که ذهنتان را بخواند: نخواهيد که همسرتان از خط و خطوط چهره، از تن صدا يا از لابه‌لاي حرف‌هايتان کشف کند که دقيقا چه منظوري داريد. ابراز کردن درخواست‌هاي بدون ابهام و واضح خيلي آسان‌تر از حل کردن معمايي است که اگر حل نشود، فاصله بين شما را بيشتر مي‌کند.
خودتان رابطه را تازه نگه داريد: ماه‌هاي اول ازدواج همه چيز تازه و هيجان‌برانگيز است و اين طبيعي است که پس از مدتي زندگي برايتان ساده و تکراري جلوه کند، بنابراين با گذشت زمان، بهتر است ياد بگيريد چطور آن هيجان و تازگي را خودتان به زندگي‌تان تزريق کنيد. سفر رفتن، هديه دادن به هم، غافلگير کردن يکديگر و... مي‌تواند به تازه ماندن رابطه‌تان کمک کند.
يکديگر را به صورت افراطي محدود نکنيد: اجازه دهيد همسرتان گاهي زمانش را با دوستان يا خانواده‌اش سپري کند، به کلاس يا باشگاه برود و براي خود حريم شخصي داشته باشد و از آن لذت ببرد.
به يکديگر هديه دهيد: تقويم ما پر است از روزهايي که مي‌توانيد به يکديگر هديه دهيد. روز زن، روز مرد، روز تولد و سالگرد ازدواج؛ اما مراقب باشيد در هديه دادن به يکديگر دچار تکرار نشويد. گاهي هم بدون مناسبت و تنها به خاطر علاقه‌اي که به همسر و زندگي مشترکتان داريد او را غافلگير کنيد. يادتان باشد هديه دادن به يکديگر نبايد به تقويم يا تاريخ زندگي شما وابسته باشد.
رسيدگي به ظاهر خود: رسيدگي‌ به ظاهر‌ و آراستگي نه‌تنها سبب لذت بردن همسرتان مي‌شود، بلکه خودتان را نيز سر ذوق مي‌آورد. با پوشيدن لباس‌هاي آراسته، آرايش‌هاي متناسب با چهره، استفاده از عطر و... نه‌تنها به خودتان انرژي دهيد، بلکه جذابيت‌هاي جنسي خود را نيز حفظ کنيد.
در آخر اين‌که يادتان نرود دعاي پدر و مادري را که وقتي شب عروسي شما را دست به دست هم دادند و دعا کردند: «به پاي هم پير شويد!»؛ پس مراقب باشيد که اگر دلزدگي به حريم زندگيتان وارد شود، کاري مي‌کند که به دست هم پير شويد.
منبع:سلامت نيوز


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۵۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده نخستین خاستگاه پرورش عزت نفس در افراد است

ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اعضای خانواده ارتباطات صریح و صادقانه ای با هم دارند و تفاوت‌های فردی یکدیگر را می‌پذیرند و عواطف خود را آشکارا ابراز کرده و احساس ارزشمندی و عزت نفس در یکدیگر ایجاد می‌کنند.

وی یکی از اصول تقویت سلامت روانی در خانواده را اصل وجود روحیه قدردانی و سپاسگزاری در میان اعضای خانواده دانست و خاطرنشان کرد: هر یک از اعضای خانواده، در صورت انجام کارهای مفید و در راستای پیشبرد مصالح خانواده، از سوی اعضای دیگر خانواده مورد قدردانی قرار بگیرد که این قدردانی می‌تواند به صورت کلامی و یا غیرکلامی باشد.

ابراهیمی گفت: آنچه یک خانواده بهنجار را از خانواده نابهنجار متمایز می‌کند، فقدان مشکلات نیست بلکه وجود یک ساختار نیرومند و کارآمد برای حل مشکلات است.

رئیس بهداشت و درمان مشگین شهر تصریح کرد: خانواده‌های سالم، ساختار درونی خود را برای پذیرش موقعیت‌های متغیر و بحرانی، اصلاح می‌کنند، در حالی که خانواده‌های ناکارآمد ساختار خشک خود را که در برخورد با وضعیت جدید کارآمد نیست حفظ می‌کنند.

کد خبر 6086725

دیگر خبرها

  • ۱۳۸ صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند
  • شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان
  • آغاز رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز
  • تراز هر ۲ نوبتِ کنکور متفاوت از یکدیگر اعمال می‌شود
  • ۲۷۲۰۲ داوطلب کنکور در گلستان با یکدیگر رقابت می‌کنند
  • روسای FIU سازمان بریکس با یکدیگر دیدار کردند
  • خانواده نقش قابل‌توجهی در سلامت روان افراد ایفا می‌کند
  • همه دستگاه ها در کنار یکدیگر باید مجری عدالت باشند
  • خانواده نخستین خاستگاه پرورش عزت نفس در افراد است
  • ویسی: نام فولاد اینجاست اما اعتبارش نیست