Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@21:53:31 GMT

کشف شکاف امنیتی جدید در تراشه های اینتل

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۵۶۰۰۳

کشف شکاف امنیتی جدید در تراشه های اینتل

اینتل از یک شکاف امنیتی دیگر در محصولاتش خبر داده که اطلاعات حساس کاربران را فاش می کند. از آغاز سال جدید میلادی، این سومین باری است که این شرکت مجبور به افشای شکافی درسیستم های خود می شود.

ایران آنلاین /به گزارش آسوشیتدپرس، اینتل اعلام کرده است مشکل مذکور در فناوری SGX مشهور به (Foreshadow) این شرکت توسط گروهی از محققان جداگانه کشف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته شرکت هکرها می توانند با سواستفاده از این اختلال به اطلاعات حافظه تراشه دسترسی یابند.

ویژگی SGX یا Software Guard Extentions برای حفاظت از اطلاعات حساس ابداع شده و به طور کامل تراشه را در بر می گیرد. اما کارشناسان تصور نمی کردند دسترسی به این ویژگی ممکن باشد مگر آنکه رایانه اصلی هک شود.

به گفته اینتل، این شرکت تاکنون گزارشی درباره سواستفاده از این شکاف امنیتی در دنیای واقعی دریافت نکرده، اما بهتر است افراد اقدامات امنیتی بهتری به کار گیرند. درهمین راستا این شرکت از مشتریان محصولاتش خواسته تا سیستم هایشان را آپدیت کنند. 

اخبار آخرین شکاف امنیتی در  محصولات اینتل در حالی مطرح می شود که این شرکت در ماه ژانویه اعلام کرد میلیاردها تراشه ساخت آن به دلیل دو شکاف امنیتی جداگانه به نام های Meltdown و Spectre در خطر هک قرار دارند.

این شکاف ها با طراحی ویژگی در تراشه ها مرتبط بودند که به پردازشگر اجازه دسترسی به اطلاعات کاربر را می داد.

/مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۶۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به یک کشتی در سواحل یمن

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سازمان تجارت دریایی انگلیس امروز دوشنبه اعلام کرد که این سازمان یک گزارش از حادثه‌ای در 45 مایل دریایی (84 کیلومتری) شمال غربی المخا یمن دریافت کرده است.

این شرکت وابسته به نیروی دریایی انگلیس ادامه داد که از سوی «افسر امنیتی شرکت» از یک انفجار در نزدیکی یک کشتی تجاری مطلع شده است.

این شرکت با اشاره به اینکه کشتی و خدمه در امنیت هستند، افزود که «افسر امنیتی شرکت» گزارش داد این کشتی متحمل خسارت شده و در حال حرکت به سمت بندر بعدی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله به یک کشتی در سواحل یمن
  • حادثه دریایی جدید در غرب یمن
  • سالم غذا بخورید تا مدیون نباشید !/مسافرین «ماه» روی زمین کاشته می‌شوند
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه، دست ایران
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • اپل دوباره با اوپن‌ای‌آی سر میز مذاکره نشست
  • شکست جدید آمریکا برای مهار پیشرفت هواوی
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه،دست ایران
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟