Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@04:07:21 GMT

516 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۵۶۰۵۰

516 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شد

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،علی جهانگیری در جلسه کارگروه استانی خرید تضمینی گندم اظهار کرد: با توجه به گزارش به‌دست‌آمده از سامانه جامع بازرگانی دولتی ایران بیشترین میزان خرید این گندم با حجم 260 هزار تن از سیلوهای بخش خصوصی و بقیه از کارخانه‌های آردسازی با حجم 160 هزار تن، سیلوهای دولتی 53 با حجم هزار تن و مباشر خرید با حجم 43 هزار تن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر اساس گزارش پرداختی خرید گندم ثبت‌شده در همین سامانه، کل خرید صورت گرفته تا این لحظه شش هزار و 870 میلیارد ریال است که حدود 44 درصد از این مبلغ پرداخت‌شده است.

وی با تأکید بر ضرورت احصا نقاط قوت و ضعف فرایند خرید تضمینی گنم خاطرنشان کرد: انتظار داریم هرچه سریع‌تر قبل از اینکه فصل خرید به اتمام برسد فرایندها مورد رصد دقیق قرار بگیرد تا بتوانیم برنامه مدونی با تأکید بر پررنگ‌تر کردن نقاط قوت و حذف موارد منفی داشته باشیم.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی افزود: آمار و ارقام موجود نشان می‌دهد که این استان پتانسیل‌های لازم را برای تأمین گندم مردم دارد و ما در بحث امنیت غذای هیچ مشکلی نداریم.

وی با اشاره به اینکه باید در مسیر حذف متولی گری دولت در بحث‌های اقتصادی و مالی حرکت کنیم افزود: تمامی اعضاء کارگروه موظف هستند پیشنهاد‌های کارشناسی خود را در خصوص سپردن تمامی فرایندهای خرید تضمینی گندم به بخش خصوصی طی هفته‌های آتی ارائه کنند تا بتوانیم به وزارت خانه مربوطه ارسال کنیم و خوشبختانه در استان آذربایجان شرقی با حضور جدی کارخانه‌های آردسازی امسال بخش قابل‌توجهی از اقدامات توسط این مجموعه‌ها انجام‌شده است و این می‌تواند شروع خوبی برای آینده باشد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی آمار و ارقام استان آذربایجان شرقی دولت معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۶۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریداری بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: از ابتدای فصل خرید گندم در استان تاکنون ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

امید جهان نژادیان با اشاره به حمل روزانه ۶۰ هزار تن گندم در استان افزود: از مجموع بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم، بیش از ۷۵۰ هزار تن گندم به مراکز سرپوشیده و سیلو‌ها ارسال شده است.

وی با اشاره به بارندگی‌ها در سطح استان اظهار کرد: با همکاری دستگاه‌های مختلف حمل گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد و سرپوشیده در حال انجام است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان بیان کرد: تمامی مراکز سرپوشیده، سیلو‌ها و کارخانه‌های آرد استان به طور شبانه روزی آماده دریافت گندم کشاورزان استان هستند.

دیگر خبرها

  • تمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد
  • خریداری بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • بازدید مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از مراکز خرید گندم در خوزستان
  • ۱۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان ایلامی خریداری شد
  • افزایش ۵۳ درصدی خرید گندم در خوزستان ‌
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان