Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-28@12:05:41 GMT

افزایش ۹ درصدی تورم تولیدکننده باغداری و دامداری

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۵۶۶۰۰

به گزارش خبرگزاری خرداد به نقل از مرکز آمار ایران، شاخص قیمت تولید کننده زراعت، باغداری و دامداری سنتی (برمبنای ١٠٠=١٣٩٠) در فصل بهار سال ١٣٩٧ برابر است با ٢٨٢.٦ که به ترتیب نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ٤.٨ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٩.٤ درصد افزایش یافته است. شاخص چهار فصل منتهی به فصل جاری نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) ١٤.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٠ درصد افزایش یافته است.
شاخص زراعت و باغداری
-شاخص "زراعت و باغداری" در فصل بهار سال ١٣٩٧ برابر با ٢٨١.٩ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٤.٣ درصد افزایش و نسبت به فصل قبل ٣.٩ درصد کاهش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز معادل١٤.١ درصد افزایش است.
-شاخص گروه "غلات" در فصل بهار سال ١٣٩٧ برابر با ٢٥١.٧ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل و نسبت به فصل قبل به ترتیب ٨.٨ و ١١.٠ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با  ٤.٤ درصد افزایش است.
-شاخص گروه "میوه ها و میوه های آجیلی" در فصل بهار سال ١٣٩٧ با ٣٧٤.٠ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل و نسبت به فصل قبل به ترتیب ٢٣.١ و ١.٥ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ٢٩.١ درصد افزایش است.
-شاخص گروه "سبزیجات" در فصل بهار سال ١٣٩٧ برابر با ١٢٢.٤ است که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل و نسبت به فصل قبل به ترتیب ٥٤.٦ درصد و ٤٩.٢ درصد کاهش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ١.٠ درصد افزایش است.
-شاخص گروه "موادخام طبقه بندی نشده" در فصل بهار سال ١٣٩٧ برابر با ١٦٨.٦ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل و نسبت به فصل قبل به ترتیب ٢٢.٠و ١١.٩ درصد کاهش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ١١.١ درصد کاهش است.
شاخص دامداری سنتی
-شاخص "دامداری سنتی" در فصل بهار سال ١٣٩٧ برابر با ٢٨٤.٣ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل و نسبت به فصل قبل به ترتیب ٢٢.٢ و ٣٠.٠درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با  ١٣.٦ درصد افزایش است.
-شاخص گروه "پرورش بز و بزغاله " در فصل بهار سال ١٣٩٧ برابر با ٢٨٧.٠ است که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل و نسبت به فصل قبل ٣٣.٦ و ٤١.٢ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ٢١.٢ درصد افزایش است.
-شاخص گروه "پرورش گاو و گوساله سنتی" در فصل بهار سال ١٣٩٧ برابر با ٢٧٠.٠ است که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل و نسبت به فصل قبل ١٩.٦ و ٢٤.٨ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ١٢.٤ درصد افزایش است.
-شاخص گروه "گوسفند و بره" در فصل بهار سال ١٣٩٧ برابر با ٣١١.٤ است که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣٧.٣ درصد افزایش و نسبت به فصل قبل ٥٣.٩ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ٢٤.٥ درصد افزایش است.
-شاخص گروه "سایر محصولات حیوانی" در فصل بهار سال ١٣٩٧ برابر با ٢٧٦.٥ است که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل و نسبت به فصل قبل ٩.٤ و ١٤.١ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ٤.٧ درصد افزایش است.
برچسب ها: اقتصاد ، باغداری ، میوه ، دامی

منبع: خرداد

کلیدواژه: اقتصاد باغداری میوه دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۶۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: میزان بارش در خراسان شمالی طی سال آبی جاری به نسبت سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

مهری هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی، اظهار کرد: میزان بارش در خراسان شمالی طی سال آبی جاری به نسبت سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: این میزان نسبت به دوره آماری شش درصد کاهش داشته است که نشان می‌دهد همچنان با کمبود بارندگی به نسبت دراز مدت مواجه هستیم.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: میزان بارندگی در هفته دوم اردیبهشت نرمال و هفته‌های سوم و چهارم بیش از حد نرمال پیش‌بینی شده است.

هاشمی انجام محلول‌پاشی زمین‌های زراعی را در صورت شرایط جوی مساعد مناسب ارزیابی کرد و گفت: مسافران، دامداران و خودروها از اتراق در کنار مسیل‌ها خودداری کنند.

کد خبر 748663

دیگر خبرها

  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • تداوم کاهش تورم شاخص بهای تولیدکننده در فروردین‌ماه ۱۴۰۳
  • افزایش بی‌سابقه؛ رشد ۴۲ درصدی اجاره‌بها در فروردین ۱۴۰۳
  • شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی
  • کاهش تورم نقطه به نقطه فروردین ماه در آذربایجان شرقی
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • رشد ۴۲ درصدی اجاره خانه در فروردین ۱۴۰۳
  • رشد 42 درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سال های گذشته بی نظیر است