Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداو سیما  معاون فنی عمرانی  فرمانداری شهرستان ری از بازگشت 5 هکتار از زمینهای کشاورزی بخش کهریزک  شهرستان ری  که  به صورت غیر مجاز تغییر کاربری داده بود خبر داد.
سید ناصر موسوی در حاشیه تخريب  این  ساخت وسازهای غیر مجاز  گفت: در راستای برخورد با زمین خواران و جلوگیری از تخریب منابع طبیعی، 5 هکتار از زمینهای کشاورزی روستاهای بخش کهریزک  شهرستان ری که به صورت غیر مجاز با ساخت  باغ  و ویلا تغییر کاربری داده بود  مجددا به اراضی  کشاورزی  باز گشت  و   35 مورد  ساخت و ساز غیر مجاز آن تخریب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود : سود جویان و زمین خواران با  تقسیم کردن این زمینهای کشاورزی به زمینهای کوچکتر  بدون داشتن مجوز قانونی نسبت به تغییر کاربری این زمینها اقدام می کنند.
موسوی گفت : براساس قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی  هرگونه ساخت و ساز درحریم منابع طبیعی و اراضی کشاورزی بدون مجوز مشمول قلع وقمع، تخریب، جریمه سازندگان خواهد بود.
معاون فنی عمرانی  فرمانداری شهرستان ری با اشاره به اینکه  این  تخریب با توجه به تذکرات و اخطارهای قبلی که به مالكان و با حضور نمایندگان اداره جهاد و كشاورزي ، نیروی انتظامی ، فرمانداری ، شهرداری  و برخی از مسوولان دستگاههای ذیربط انجام شد افزود :  قطعا افرادی که به دنبال سودجویی ، زمین خواری و تخریب و تغییر کاربری زمینهای کشاورزی شهرستان هستند باید این اخطار را جدی بگیرند و از هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در زمینهای کشاورزی اجتناب کنند زیرا با هماهنگی همه دستگاهای مربوطه به شدت با آنها برخورد خواهد شد.
وی در پایان به افرادی که درصدد خرید این گونه بناها و ویلاها  هستند توصیه کرد حتما قبل خرید به دستگاههای ذیربط مراجعه و از غیر مجاز نبودن این املاک اطمینان حاصل کنند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: تخريب 35مورد ساخت وساز غيرمجاز کهريزک زمين کشاورزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۶۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع‌تصرف ۱۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی لرستان از رفع‌تصرف ۱۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی دربروجرد خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سرهنگ مسلم مؤیدی، امشب با اشاره به رفع‌تصرف اراضی کشاورزی در بروجرد گفت: 10هزار مترمربع از اراضی کشاورزی منطقۀ گلدشت آزاد شد.

او با بیان اینکه غیر کاربری بی‌رویه اراضی کشاورزی یکی از چالش‌های مهم بخش کشاورزی است، اضافه کرد: تغییر کاربری اراضی سالیانه بخش عمده‌ای از اراضی کشاورزی را از چرخۀ تولید خارج می‌کند.

بازگشت 6هزار مترمربع از اراضی لرستان به چرخۀ تولید

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: کاهش تولیدات و کاهش سطح اراضی مهم‌ترین پیامد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در این استان است.

مؤیدی هشدار داد: یگان حفاظت امور اراضی لرستان با تمام توان از تولید محصولات کشاورزی حمایت می‌کند و با متخلفان ساخت‌وساز ابنیه خارج از طرح هادی مصوب روستا برخورد می‌شود.

او بیان کرد: مردم لرستان برای حفاظت از اراضی کشاورزی برای نسل‌های آینده برای جلوگیری از تصرف اراضی کشاورزی مشارکت کنند و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی را با سامانۀ 131 گزارش دهند.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی لرستان اطلاع داد: با تعامل و هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی، انتظامی و قضایی لرستان می‌توان از اراضی کشاورزی صیانت کرد.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • رفع‌تصرف ۱۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه سیاهمزگی
  • ۵۶ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در پیشوا تخریب شد
  • قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در صومعه بخش مرکزی شهرستان نیشابور
  • ۳۵ هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد
  • تغییر کاربری اراضی کشاورزی ممنوع است
  • شناسایی ۱۸ تغییر کاربری غیرمجاز در بهشهر
  • شناسایی ۵مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی در بروجرد
  • ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز قلع و قمع شد