Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@17:49:16 GMT

رسوایی بازیگران گرانقیمت چینی +عکس

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۵۶۹۲۴

رسوایی بازیگران گرانقیمت چینی +عکس

بزرگترین استودیو‌های فیلمسازی چین اعلام کردند که پس از این محدودیت‌های قاطعی در زمینه پرداخت‌های بی‌حساب و کتاب به بازیگران اعمال خواهند کرد.

خبرآنلاین: بزرگترین استودیو‌های فیلمسازی چین اعلام کردند که پس از این محدودیت‌های قاطعی در زمینه پرداخت‌های بی‌حساب و کتاب به بازیگران اعمال خواهند کرد.

در پی جنجال به پا شده در زمینه فرار مالیاتی بازیگران و سلبریتی‌های چینی استودیو‌ها و شبکه‌های بزرگ این کشور دست به کار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این پس پرداخت دستمزد به این چهره‌ها محدودیت‌هایی خواهد داشت.

برای نمونه بزرگترین سایت‌های ویدئویی چین اعلام کردند که پس از این بازیگران تلویزیونی برای بازی در سریال‌ها حداکثر برای هر قسمت ۱۴۵ هزار دلار و برای یک فصل کامل سریال فارغ از تعداد قسمت‌ها حداکثر ۷ میلیون و ۲۵۰ هزار دلار دستمزد می‌گیرند.

این کمپانی‌ها علاوه بر این متعهد شدند که از یکه‌تازی سوپراستار‌ها جلوگیری کنند. بر این اساس از این پس هزینه پرداخت دستمزد بازیگران یک اثر نباید بیش از ۴۰ درصد کل بودجه شود و از کل دستمزد بازیگران یک فیلم نباید بخش قابل توجهی به یک ستاره تعلق گیرد.

این تغییرات در پی جنجالی است که درباره فرار مالیاتی ستاره‌های چینی مطرح شد. در این پرونده جنجالی مشخص شد که استودیو‌های بزرگ با ستاره‌ها دو نسخه قرارداد دارند یکی با مبلغی کمتر که به مقامات مالیاتی ارائه می‌شود و دیگری که مبلغ واقعی دستمزد در آن ثبت شده است.

پس از این رسوایی مقامات چینی زنجیره‌ای از تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند و به گفته رسانه‌های چینی دامنه این تحقیقات از ستاره‌های سینِما و تلویزیون فراتر رفته و به مدل‌ها، ورزشکاران و دیگر چهره‌های سرشناس هم رسیده است.

فن بینگ‌بینگ ستاره سرشناس سینمای چین و یکی از گرانتقیمت‌ترین بازیگران این کشور از جمله افرادی است که نامش در زمینه فرار مالیاتی به میان آمده است.

فن بینگ‌بینگ

چین در سال‌های اخیر عنوان دومین بازار بزرگ سینمای جهان پس از آمریکای شمالی را در اختیار گرفته است. در یک دهه گذشته نرخ رشد گیشه سینِما در این کشور همواره بیش از ۲۵ درصد بوده است.

در این میان البته برخی از چهره‌های چینی از سیاست کنترلی دولت و محدود کردن پرداخت‌ها انتقاد کرده‌اند. یکی از مدیران استودیو‌های چینی در این باره نوشته است: «تصور کنید که در آمریکا ترامپ دستمزد تام کروز یا کوبی برایانت را کم کند، مطمئناً به زودی خروجی فرهنگی هالیوود بسیار کمتر خواهد شد در نتیجه درآمد آن‌ها و مالیاتی که به دولت می‌دهند نیز کمتر خواهد شد.»

این در حالی است که بسیاری از این کار حمایت کرده‌اند و از افزایش بی‌رویه دستمزد ستاره‌ها ناراضی هستند.

منبع: فردا

کلیدواژه: فرار مالیاتی رسوایی مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۶۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگر قدیمی و پرسپولیسی در بیمارستان بستری شد

یکی از بازیگران محبوب کشورمان که علاقه فراوانی هم به پرسپولیس دارد، حالا در بیمارستان بستری شده است.

به گزارش مشرق، سعید راد از جمله بازیگران قدیمی سینمای ماست که بازی‌هایش در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف از جمله: عقاب‌ها و دوئل هرگز از یادمان نمی‌رود.

راد علاقه فراوانی هم به فوتبال داشته و هرگز پرسپولیسی بودن خودش را کتمان نکرده است. البته او رابطه بسیار خوبی هم با استقلالی‌ها دارد و در دوران بیماری ناصر حجازی فقید بارها بر بالین اسطوره استقلال حاضر شد به همین خاطر هواداران آبی هم همیشه حرمتش را نگاه داشته‌اند.

سعید راد چند روز قبل دچار شکستگی از ناحیه پا شد و به همین خاطر در بیمارستان بستری گردید. رابطه این بازیگر پرسپولیسی با برخی از چهره‌های قدیمی قرمزپوش نظیر محمود خوردبین و افشین پیروانی بسیار خوب است و حتماً آنها پیگیر وضعیت او شده‌اند.

برای این بازیگر قدیمی آرزوی سلامتی داریم.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • بخشنامه دستمزد مبنای کسر حق بیمه در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • رسوایی جدید متا؛ جاسوسی از اسنپ‌چت و یوتیوب با «پروژه شکارچیان روح»
  • ستاره‌های فوتبال در نوروز پولدار شدند!
  • اکران آنلاین دو فیلم سینمایی
  • تصویر جدیدی از تیموتی شالامی که وایرال شد
  • قیمت محصولات سایپا چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳/ سدان گرانقیمت سایپا چقدر فروخته می‌شود؟
  • سعید راد بستری شد + جزئیات
  • بازیگر قدیمی و پرسپولیسی در بیمارستان بستری شد
  • ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از ابر بدهکاران مالیاتی اخذ شد/ پرداخت کالابرگ و مطالبات گندمکاران با مالیات مردم
  • واکنش رسمی باشگاه میلان به مصاحبه احساسی وینیسیوس جونیور / عکس