Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-28@16:17:44 GMT

تباهی رؤیاهای دختر جوان زیر تیغ جراح زیبایی

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۵۷۱۳۰

ساعت 24-دختر بدنساز وقتی برای داشتن اندامی زیباتر خود را به تیغ جراح زیبایی می‌سپرد نمی‌دانست چه اتفاق تلخی در انتظارش است. این دختر جوان پس از جراحی به خاطر عفونت شدید و صدمات جبران‌ناپذیر ماه‌ها خانه نشین شد.

 «شیدا» ورزشکاری حرفه‌ای در رشته بدنسازی بود. هر جا می‌رفت همه تناسب اندامش را تحسین می‌کردند اما خودش چندان راضی نبود و مدام از خودش ایراد می‌گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه این موضوع را می‌دانستند و گاهی به او راهکارهایی پیشنهاد می‌دادند. سرانجام در یک میهمانی، یکی از دوستانش که بتازگی عمل جراحی بینی کرده بود، شماره دکترش را به او داد تا برای مشاوره نزد وی برود.
 
پس‌از هماهنگی‌های لازم «شیدا» به مطب پزشک زیبایی در مرکز شهر رفت. چندین نفر در انتظار معاینه بودند و همین موضوع به او اطمینان بیشتری داد. نوبت «شیدا» رسید. پزشک جراح میانسال و خوش برخورد بود. «شیدا» برای برداشتن چربی‌های پهلوهایش و یک عمل جراحی زیبایی دیگر پیش دکتر رفته بود اما جراح پس از مشاوره با او، پیشنهاد داد که چند عمل زیبایی دیگر هم انجام دهد.
 
دختر جوان آنقدر به حرف‌های دکتر اعتماد کرده بود که تصمیم قطعی‌اش را گرفت. حتی وقتی یکی از بیماران این پزشک به او گفت که پس از عمل جراحی دچار مشکل شده و بهتر است وی بیشتر تحقیق کند شیدا توجهی نکرد و تن به تیغ جراح سپرد.
 
حالا دو سال از عمل جراحی گذشته و شیدا به خاطر مشکلات حاد جسمانی، نه تنها زیبایی بلکه سلامتش را نیز از دست داده است، وی به خبرنگار «ایران» گفت: «حالا که فکر می‌کنم می‌بینم اصلاً نیازی به این عمل‌های جراحی نداشتم. من برای این عمل اضطراب زیادی داشتم و چون ازدواج نکرده‌ام از دکتر خواستم اگر این عمل پیامدی دارد انجام ندهم اما او حتی پیشنهاد کرد از پروتز در بدنم استفاده کنم و با گرفتن مبلغ 8 میلیون و 500 هزار تومان دو سال قبل عمل را انجام داد. روزهای اول فکر می‌کردم درد و ناراحتی جسمی‌ام به‌خاطر جراحات بعد از عمل است اما 10 روزی که گذشت علاوه بر سوزش زخم‌هایم بخیه‌ها باز شد. چند بار اولی که پیش دکتر رفتم گفت همه چیز طبیعی است و پانسمان‌های مخصوص به من داد اما بعد از چند جلسه متوجه شدم همه افرادی که در آن بازه زمانی جراحی مشابهی پیش این دکتر داشتند دچار مشکل شده‌اند.
 
اما دکتر در پاسخ به بیمارانش گفت:«نخ‌های بخیه فاسد بوده و بدون اطلاع از این موضوع از آنها استفاده کردم». عفونت زخم‌هایم هر روز بیشتر می‌شد و نواحی جراحی شده شکل بدی پیدا کرده بود و هر روز بدتر می‌شد. فاجعه بارتر اینکه هر چه می‌گذشت رفتار دکتر هم تغییر می‌کرد. پانسمان‌ها را به زور به من می‌داد و وقتی هم او را تهدید به شکایت کردم با وقاحت تمام به من گفت؛ «هر کاری می‌خواهی بکن، قانون با من کاری ندارد و بیمه دیه را پرداخت می‌کند.»
 
این دختر جوان که برای برطرف کردن جای زخم‌هایش حالا مجبور به جراحی ترمیمی است، افزود: «باور کنید 8 ماه تمام به خاطر بوی تعفن زخم هایم حتی نمی‌توانستم از خانه خارج شوم. اول تصمیم گرفتم پیش دکتر جراحم، عمل ترمیمی انجام دهم اما چند نفر از بیمارانش که وضع‌شان از من بدتر بود و چند عمل بی‌نتیجه پیش دکتر داشتند نظرم را تغییر دادند. در این شرایط که اوضاع جسمانی‌ام هر روز بدتر می‌شد، برای اینکه حق و حقوقم را بگیرم و به نوعی دکتر را نیز ادب کنم تصمیم گرفتم شکایت کنم. اما نکته جالب اینکه پزشکم در هیچ یک از جلسه‌های دادگاه حاضر نشد و همان‌طور که خودش گفته بود این شکایت برای او هیچ تبعاتی نداشت. در این مدت هم که درگیر شکایت بودم تا آنجا که می‌دانم بدون هیچ مشکلی ایشان مشغول کار است. البته چند نفر دیگر نیز مثل من، از او شکایت کرده‌اند که امیدوارم با افزایش تعداد پرونده‌ها، مجوز این پزشکان بی‌مسئولیت باطل شود.»
 
محکومیت‌هایی که سابقه نمی‌شود
 
با شکایت «شیدا» در دادسرای ناحیه 19 تهران، بازپرس شعبه پنجم خواستار نظریه پزشکی قانونی در خصوص ادعای دختر جوان شد. این جلسه سال گذشته با حضور متخصص پزشکی قانونی و دو فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی تشکیل شد و با توجه به شواهد و مدارک و اظهارات بیمار مشخص شد پزشک معالج به‌دلیل رعایت نکردن تکنیک جراحی به میزان 20 درصد مقصر است.
 
به این ترتیب پرونده با موضوع وارد آمدن صدمه بدنی غیرعمدی ناشی از قصور پزشکی، برای رسیدگی به شعبه 1043 دادگاه کیفری 2(مجتمع شهید قدوسی) تهران به ریاست قاضی محبوب افراسیاب ارسال شد.
 
جلسه دادگاه در حالی تشکیل شد که متهم حضور نیافت و قاضی پس از بررسی مدارک و اسناد و نظریه پزشکی قانونی پزشک زیبایی را به پرداخت 20 درصد دیه کامل انسان محکوم کرد.
 
قاضی افراسیاب درباره این پرونده گفت: «متأسفانه در این گونه پرونده‌ها که منجر به صدمات بدنی به بیمار می‌شوند به‌خاطر خلأ قانونی، از جنبه عمومی و تکمیلی محکومیتی برای متهمان تعیین نمی‌شود. به همین خاطر این گونه پزشکان علاوه بر اینکه گاهی چندین پرونده شکایت دارند تنها به پرداخت دیه محکوم شده و هیچ سابقه کیفری مؤثری برای آنها ثبت نمی‌شود.
 
در این موارد فقط حکم نظام پزشکی می‌تواند برای تعلیق یا ابطال مجوز پزشکان خاطی مؤثر باشد. این نقص قانون به سود افرادی است که با جان مردم بازی می‌کنند و امیدوارم قانونگذاران تدبیری برای آن داشته باشند.»

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۷۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات مرگ «پرستو بخشی» دکتر جوان + توضیحات رسمی

به گزارش جماران؛ شفا آنلاین نوشت: تمام ماجرای مرگ دکتر پرستو بخشی از این روایت شروع شد که پرستو بخشی به عنوان پزشک آنکال در بیمارستان نورآباد در حال طبابت بود که یک بیمار بدحال قصد مراجعه به اتاق این پزشک را داشت، اما با تأخیر ویزیت مواجه شد و پیکر بی‌جان او با حضور بیمار مشاهده شد.

مرگ ناگهانی دکتر پرستو بخشی متخصص قلب و عروق بیمارستان نورآباد شهرستان دلفان با واکنش‌های بسیاری همراه بوده است.

فوت پرستو بخشی واکنش‌های بسیاری همراه داشته است. به خصوص در شرایطی که کشور مان با کمبود پزشک متخصص روبرو است. پرستو بخشی ظرف سه سال اخیر پدر و مادر خود را به دلیل اتفاقات مختلف از دست داده بود و دچار افسردگی شدید بوده است که بنابر روایات در شرایط روحی کاملا بد به یک شهر کوچک منتقل می‌شود که زندگی را تاب نیاورده و به عمر و جوانی خود رحم نمی‌کند.

توضیح مسئولان درباره مرگ ناگهانی پرستو پخشی

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلفان به ایرنا گفت: یک پزشک متخصص بیمارستان ابن سینا این شهرستان دچار مرگ ناگهانی شده است.

یوسف رضا جهانی اظهار داشت: مرحومه دکتر «پرستو بخشی» پزشک متخصص قلب متولد ۱۳۶۸ به تازگی از تهران به بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد منتقل شده بود.

وی افزود: این مرحومه با رضایت خود بیمارستان ابن سینا دلفان را انتخاب و چهار روز پیش در این مرکز درمانی مشغول کار می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان دلفان ادامه داد: شب گذشته حدود ساعت ۲۲/۳۰ دقیقه سوپروایزر بیمارستان با ایشان تماس گرفته، ولی تماس‌های مکرر و بی پاسخ موجب نگرانی می‌شود، تعدادی از پرسنل به درب منزل مسکونی وی در محوطه بیمارستان مراجعه می‌کنند که جوابی دریافت نمی‌کنند، در نهایت وارد ساختمان شده و در بالکن با جسد بی جان دکتر بخشی مواجه می‌شوند.

جهانی با تسلیت مرگ ناگهانی این پزشک متخصص به جامعه پزشکی و خانواده وی تاکید کرد: هنوز علت مرگ ناگهانی این پزشک متخصص مشخص نیست و از طریق پزشکی قانونی علت مرگ در دست بررسی است.

گفتنی است که در شبکه‌های اجتماعی علت مرگ این پزشک را خودکشی اعلام کرده‌اند که با واکنش‌های بسیاری روبه‌رو شده است.

فرماندار دلفان، دراین‌باره اعلام کرد: به تازگی از تهران به بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد و پس از آن اول فروردین امسال به بیمارستان ابن سینا نورآباد منتقل شده بود که متاسفانه امروز در بیمارستان ابن سینا نورآباد فوت شده است. متاسفانه این پزشک متخصص در اتاق پاویون خود مشغول استراحت بوده که یک بیمار به سورپرایز مراجعه می‌کند و سوپروایزر نیز با اتاق او تماس گرفته و پاسخگو نبوده، پس از پیگیری‌های مکرر و شکستن در اتاق توسط عوامل بیمارستان، با جسد او مواجه شدند که علت مرگ این پزشک هنوز مشخص نیست و در حال بررسی است.

علت مرگ پرستو بخشی متخصص قلب و عروق

علی سلحشور سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی ایران در پی درگذشت دکتر پرستو بخشی متخصص بیماری‌های قلب و عروق در بیمارستان نورآباد دلفان در مطلبی با عنوان "این حجم از افسردگی میان جوان پزشکان بی‌سابقه است! ” در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: خانم دکتر بخشی پس از دو ترومای بزرگ (از دست دادن پدر و مادر) و با یک سال تاخیر طرح خود را آغاز کردند. وزارت بهداشت کمکی به جابجایی محل طرح ایشان نکردند (ایشان در لیست سیاه وزارتخانه بودند).

به گزارش یک تن از اساتید داخلی (گوارش) بیمارستان رحیمی خرم‌آباد هم نهایت بی‌انصافی، توهین و تحقیر را در حق ایشان انجام دادند. حقوق ایشان و متخصص دیگر قلب طرحی را نصف پرداخت کردند! به دلیل اینکه مسوول آموزش بیمارستان رحیمی نامه‌ای به ریاست بیمارستان نوشته بودند و در آخر این اتفاق ناگوار و فاجعه رخ می‌دهد.

محمدرضا اسدی عضو هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ گفت: شاید تنها با پیگیری علل درگذشت مرحوم خانم دکتر پرستو بخشی بتوان جلوی دومینوی فاجعه‌بار خودکشی پزشکان و دستیاران که با بی‌توجهی یا سوءمدیریت برخی مسوولان، نظام سلامت کشور را با تهدید جدی مواجه کرده، گرفت تا مانع خودکشی بعدی شد. قطعا عوامل انسانی دخیل در این امر قابل شناسایی و مجازات هستند.

علاالدین شیخی، رئیس هیات مدیره نظام پزشکی خرم‌آباد: با جدیت در حال پیگیری موضوع هستیم و نظام پزشکی دفاع از حقوق پزشکان به خصوص پزشکان جوان را از اولویت‌ها کاری خود می‌داند

بلافاصله پس از این اتفاق، مکاتبات لازم با رئیس کل نظام پزشکی کشور صورت گرفته و درخواست جلسه فوری با حضور مسوولان وزارت بهداشت و سایر مقام‌های اجرایی (مجلس و دولت) در کنار استفاده از ظرفیت انجمن متخصصین روانپزشکی ایران داده شد. اتفاقات اینچنینی نیازمند واکاوی و بررسی‌های تخصصی است و امیدواریم هرچه زودتر این بررسی‌ها انجام شود تا دیگر شاهد چنین اخبار ناگواری نباشیم.

توضیحات علوم پزشکی در مورد فوت متخصص قلب بیمارستان دلفان

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان توضیحاتی در رابطه با فوت دکتر «پرستو بخشی» متخصص رشته بیماری‌های قلب و عروق بیمارستان شهرستان دلفان ارائه کرد.

متن این توضیحات به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی

درگذشت خانم دکتر پرستو بخشی پزشک متخصص رشته بیماری‌های قلب و عروق، جامعه پزشکی و عموم همشهریان و علی‌الخصوص مجموعه دانشگاه علوم پزشکی لرستان را اندوهگین کرد.

اینجانب و اعضای محترم هیئت‌رئیسه دانشگاه با نهایت تأسف و تالم درگذشت این طبیب حاذق را به خانواده محترم ایشان، جامعه پزشکی و مردم استان لرستان تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن تازه درگذشته طلب رحمت و مغفرت الهی و صبر و شکیبایی برای خانواده بزرگوارشان مسئلت می‌نمایم.

جهت تنویر افکار عمومی به استحضار می‌رساند سرکار خانم دکتر بخشی در آبان‌ماه سال ۱۴۰۱ جهت انجام تعهدات دوره تخصص به استان لرستان معرفی گردید؛ ولی به دلیل مشکلات شخصی و با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت تعدیل شرایط ایشان، پس از یک سال به استان مراجعه نمودند.

به‌منظور رفاه حال نامبرده و تسکینی بر شرایط ایشان و امکان رفت‌وآمد از طریق فرودگاه به استان تهران، محل خدمت ایشان در پایان آبان‌ماه سال ۱۴۰۲ در مرکز استان (مرکز آموزشی درمانی شهید رحیمی) تعیین گردید.

پس از سپری نمودن چند ماه از تعهدات و الزام به حضور ایشان طبق دستورالعمل‌های وزارت در مراکز درمانی و عدم تمایل ایشان به حضور مستمر در مرکز استان، درخواست جابه‌جایی به شهرستان با ضریب محرومیت پایین‌تر به‌منظور کوتاه‌شدن دوره تعهدات خود را داشتند، نامبرده حسب تمایل و درخواست شخصی و باتوجه‌به نیاز مبرم شهرستان دلفان، به‌منظور ادامه تعهدات در پایان اسفندماه به شهرستان مذکور که از شهرستان‌های نیمه برخوردار و با کمترین ضریب خدمتی و دارای تجهیزات لازم و امکان نزدیکی به فرودگاه شهرستان‌های خرم‌آباد و کرمانشاه، معرفی و در منازل سازمانی بیمارستان اسکان گردید.

لازم به ذکر است موضوع فوت ایشان در دست بررسی است و پس از بیانیه پزشکی قانونی، دراسرع‌وقت به اطلاع عموم رسانیده خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اهدا قلب جوان ۲۳ ساله عشایری در دشتستان
  • زندگی‌بخشی جوان دشتستانی به چهار بیمار
  • زندگی‌بخشی جوان دشتستانی با چهار بیمار
  • تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درباره فوت خانم دکتر جوان
  • انجام عمل جراحی پیچیده شکستگی لگن در بیمارستان شهدا لردگان
  • سرنوشت تلخ فراری دادن دختر ٢٠ ساله از خانه پدری!
  • جزییات مرگ «پرستو بخشی» دکتر جوان + توضیحات رسمی
  • پسر جوان دختر عاشق را از خانه فراری داد
  • مبلغ بلیت مسافران اتوبوس برون شهری در صورت شکایت استرداد می‌شود
  • بررسی مرگ ناگهانی خانم دکتر جوان از پنج منظر