Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تربت حیدریه با بیان اینکه این شهر در معرض هجوم یک میلیون و 200 هزار جمعیت از جنوب کشور قرار گرفته، افزود: اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می شود که بدانیم با افزایش این روند، امروز حاشیه نشینی به بزرگترین تهدید مدیریت شهری در تربت حیدریه تبدیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار تابان تربت، محمد امانی صبح امروز در نشست خبری اعضای شورای شهر تربت حیدریه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مهاجرت و سکونت گاههای غیر رسمی، تربت حیدریه را به سومین شهر بدقواره استان و همچنین سی وسومین شهر بدقواره کشور تبدیل کرده که باید همه دستگاهها و مدیران شهری برای این معضل برنامه ریزی دقیق داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این شهر در معرض هجوم یک میلیون و 200 هزار جمعیت از جنوب کشور قرار گرفته افزود: اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می شود که بدانیم با افزایش این روند، امروز حاشیه نشینی به بزرگترین تهدید مدیریت شهری در تربت حیدریه تبدیل شده است.

امانی اضافه کرد: این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که در این سکونت گاههای غیر رسمی و حاشیه شهرها بیشترین آسیب های اجتماعی از جمله، اعتیاد، خرید و فروش مواد مخدر، کارتن خوابی و شیوع بیماری ها را رقم می زند و با توجه به اینکه این مناطق وارد محدوده شهری شدند، در آینده توقع ایجاد خواهد شد که باید تمام امکانات شهری را به آنجا هم منتقل کنیم.

حتی یک لایحه فرهنگی از شهرداری به شورا نیامده است

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تربت حیدریه به فقدان فعالیت های فرهنگی اثر بخش در شهرداری ها انتقاد کرد و افزود: این بی توجهی مختص به شهرداری ها در کل کشور است و اغلب آنها ذهنیت نوسازی و بهسازی، خدمات و فعالیت های عمرانی دارند، کما اینکه اهمیت دادن به ذائقه فرهنگی و اجتماعی مردم باید در اولویت قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون حتی یک لایحه از شهرداری برای امور فرهنگی به شورای شهر نیامده، افزود: اما با این حال ما برخی فعالیت های فرهنگی و مناسبتی را در سطح شهرستان اجرا کردیم.

امانی ساماندهی بیلبوردهای تبلیغاتی را از دیگر فعالیت های انجام گرفته در این حوزه نام برد و گفت: برخی شرکت ها و یا افراد در گذشته و از سال 89 برای تلویزیون شهری و بیلبوردهای تبلیغاتی قرار داد یک یا دوساله داشتند و بعد اتمام آن بدون تنظیم قرار داد همچنان فعالیت می کردند که در مجموع 5 میلیارد ریال بدهکار شدند.

عضو شورای شهر تربت حیدریه گفت: با فراخوان این شرکت ها و افراد و دریافت مبالغ بصورت نقدی و یا چک، این بدهی تسویه شد و قرار داد جدید با آنها انعقاد شده است.

پرسنل شهرداری بر اساس اهداف و ماموریت ها جذب نشدند

وی به تعدیل نیرو در شهرداری اشاره کرد و افزود: طی یکسال گذشته 120 نفر نیرو از کل مجموعه شهرداری تعدیل شدند که از این تعداد 25 نفر نیروی حجمی، 18 راننده با خودرو، 13 نیروی سد معبر و همچنین 11 نیروی درصدی از پرسنل شهرداری تعدیل و 40 میلیارد ریال در هزینه ها صرفه جویی شد.

امانی مهمترین دلیل این تعدیل نیروها را علاوه بر افزایش بیش از حد پرسنل، عدم جذب افراد بر اساس اهداف و ماموریت های شهرداری عنوان کرد و گفت: یکی از معضلات در گذشته این بوده که افراد با روابط و یا هر موضوع دیگری وارد بدنه شهرداری شدند و برای این نهاد توقع ایجاد کردند که اغلب آنها در راستای اهداف و ماموریت ها جذب نشدند.

عضو شورای شهر تربت حیدریه گفت: یکی از برنامه های شهرداری برای اجرای پروژه های آینده خود با پیمانکاران و سازمانهای مرتبط، بکارگیری نیروهای تعدیل شده از بدنه شهرداری است که این موضوع در قرارداد با پیمانکاران لحاظ می شود.

سیستم اداری شهرداری در حال هوشمند سازی است

رییس شورای اسلامی شهر تربت حیدریه اظهار داشت: یکی از برنامه های در حال انجام شهرداری هوشمند سازی سیستم اداری است تا دست  افراد در کار نباشد و از بروز تخلفات و یا رانت های احتمالی ممانعت شود.

نادر سلیمانی گفت: این هوشمند سازی باعث می شود که نحوه محاسبات عوارض و نوسازی، ارائه مجوزها همه بر اساس سیستم انجام شود.

بافت فسوده همچنان معضل مدیریت شهری تربت حیدریه

وی یک از مهمترین معضلات شهر تربت حیدریه را بافت فرسوده و بدهی به بانک شهر عنوان کرد و افزود: پروژه بافت فرسوده تربت حیدریه با 1820 متر عرصه و 103 واحد تجاری و 27 واحد مسکونی که تعدادی از آن پیش فروش شده و  همچنین به شهردار اجازه داده شده تا برای تکمیل پروژه سایر واحدهای تجاری و مسکونی را بفروشد.

عضو شورای شهر تربت حیدریه گفت: بافت فرسود در محدوده 10.2 هکتاری واقع شده که 30 هزار و 559 متر آن در تملک سه قسمت می باشد که  16 هزار و 187 متر به شهرداری، 5 هزار و 825 متر  به شرکت مادر تخصصی و 8 هزار و 525 متر به شرکت زعفرانیه تعلق دارد.

وی افزود: بر این اساس تصمیم گرفته شد تا  دو قسمت دیگر یعنی شرکت مادر تخصصی و زعفرانیه توسط شهرداری تملک شود تا مدیریت آن بعهده یک نهاد قراربگیرد تا بر اساس پیشنهاد شورا که باید یک شرکت سرمایه گذاری و یا مدیریت طرح را بعهده بگیرد نحوه مدیریت این پروژه یکپارچه شود.

سلیمانی گفت: بدهی شهرداری در پروژه بافت فرسوده به بانک شهر در حال حاضر 840 میلیارد ریال است که پیش از این  مهلت 9 ماهه ای  از بانک برای تسویه تمام بدهی گرفتیم،  اما با توجه به وضعیت اقتصادی و منابع محدود مالی این مهم محقق نشده و در صددیم این فرصت را سه ماه دیگر تمدید کنیم.

رییس شورای شهر تربت حیدریه خاطر نشان کرد: چنانچه نتوانیم این بدهی را سر مهلت مقرر شده تسویه کنیم 25 درصد سود به آن تعلق خواهد گرفت و بدهی 840 میلیارد ریالی به مرز یکهزار میلیارد ریال خواهد رسید.

سلیمانی از جمع آوری پل ولی عصر(ع)( چهار راه خواف) بعنوان دیگر اولویت مدیریت شهری یاد کرد و افزود: با تصمیمات مشترکی که بین شهردار، اعضای شورای شهر و همچنین هماهنگی با شورای ترافیک استان و تصویب آن،  پروژه قرار است تا با هزینه بری 25 میلیارد ریالی و با مشارکت اهالی و کسبه به یک میدان بیضی شکل تغییر یابد.

وی املاک بازگشایی در مسیر را طی یکسال گذشته 133 مورد عنوان کرد و گفت: برای بازگشایی 28 هزار و 539 متر مربع 90 میلیارد و 420 میلیون ریال هزینه شده که تمام این هزینه ها از محل اخذ پروانه، ارائه مجوزها و سایر امتیازات با مالکان موافقت شده است.

رییس شورای شهر تربت حیدریه بودجه سال گذشته شهرداری را 584 میلیارد ریال عنوان و از تحقق 86 درصدی آن خبر داد و افزود: امسال نیز برای بودجه شهرداری در مجموع 709 میلیارد ریال در نظر گرفته شده که 566 میلیارد ریال آن متعلق به شهرداری و مابقی به سه سازمان آتش نشانی، اتوبوسرانی و آرامستان ها تعلق دارد.

وی با بیان اینکه در چهار ماه نخست امسال شهرداری 178 میلیارد ریال درآمد داشته، افزود: برای تحقق 100 درصدی این بودجه، شهرداری باید ماهیانه 47 میلیارد ریال نیز درآمد داشته باشد.

تصویب لایجه مدیریت جامع شهری

رییس کمیسیون اقتصاد شهری تربت حیدریه گفت: برخی مشکلات قانونی شوراها و مدیریت شهری در مجلس شورای اسلامی در حال پیگری است که مهمترین آن لایجه مدیریت جامع شهری است که با تصویب ان 23 اداره شهری باید با منابع خود زیر مجموعه شورای شهر قرار گیرند.

علی محمد اله یاری گفت: تا پیش از این بسیاری از ادارات و نهادها در شهرها علاوه بر موازی کاری و هدر رفت هزینه ها تابع قوانین ادارت بالادستی خود بودند و نمی توانستیم موضوعوات شهری را مدیریت کنیم که با تصویب این لایحه یک مدیریت یکپارچه شهر را مدیریت خواهد کرد.

وی اصلاح لایحه پایدار در آمد شهری را از دیگر مسائل مهم عنوان کرد و گفت: تا پیش از این در این لایحه 50 درصد سهم شهردرای ها و مابقی سهم دارایی بود اما متاسفانه دولت برای امسال سهم شهرداری ها را به جای اینکه افزایش دهد به 37 درصد کاهش داده است که با پیگیری نمایندگان مجلس امیدواریم تا پایان شهریور این لایحه اصلاح شود.

تمرکز خود را برای توسعه مناطق حاشیه ای معطوف کردیم

رییس کمیسیون محلات و اصناف شورای شهر تربت حیدریه اظهار کرد: محلات تربت حیدریه را به 24 محله تقسیم کردیم  تا مشکلات و معضلات را با مشارکت های مردمی و اهالی محل بهتر و سریع تر مرتفع کنیم.

مهدی وقفی افزود: بر همین اساس طرح های توسعه پایدار شهری را در مناطق کوی امیرالمومنین(ع) حیدر آباد، شهید چمران و دیگر نقاط حاشیه ای در حال انجام است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۷۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اورژانس تربت حیدریه، محمد جواد امیری اظهار کرد: بر اساس گزارش EOC دانشگاه، کارشناسان مرکز ارتباطات و هدایت عملیات پس از تریاژ تلفنی و کسب اطلاعات لازم، بلافاصله پایگاه اورژانس مهنه را به محل حادثه اعزام می‌کنند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه ادامه داد: این حادثه در محور شادمهر به مهنه رخ داده که با توجه به آتش‌سوزی و مسدود شدن جاده برای ساعاتی، امدادگران هلال‌احمر و عوامل آتش‌نشانی نیز توسط اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به محل فوریت فراخوان شدند.

وی با تشریح وضعیت آسیب دیدگان اظهار کرد: این تصادف یک نفر آسیب دیده مَرد را به همراه داشته است که بعد از انجام اقدامات بالینی توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی به بیمارستان آموزشی درمانی امام حسین (ع) منتقل شد.

دیگر خبرها

  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • کشف ۵۰ تن رب غیر مجاز در تربت حیدریه
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه
  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • ۳۹ سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان
  • افزایش موارد حیوان‌ گزیدگی در تربت حیدریه
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • اطفاء حریق یک واحد صنفی در تربت حیدریه