Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اتاق خبر، به نقل از اقتصاد آنلاین، علی لاریجانی که به استان قم سفر کرده است، صبح امروز (چهارشنبه، ۲۴ مردادماه) در سومین جلسه کارگروه اشتغال اظهار داشت: در قم امکان ایجاد مشاغل خانگی بسیار زیادی وجود دارد که به سرمایه گذاری کمی نیاز دارد، تسهیلات مورد نیاز این بخش بین ۳ تا ۱۰ میلیون تومان است که می توان در رشد اشتغال اثرگذار باشد در شرایط فعلی که به صادرات نیاز داریم مشاغل خانگی صادرات محور می توانند کمک کننده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئله نقدینگی کارخانه ها مهم است و بانک ها باید به آن ها کمک کنند، صنایع کوچک مشکلاتی از قبیل تامین اجتماعی نیز دارند، گفت: وظیفه مهم در چالش جدید قیمت ارز مراقبت از کارخانه ها است تا زمین نخورند، بعد از گذشت از شرایط فعلی این واحدهای تولیدی می تواند روی پای خود بایستد.

لاریجانی با اشاره به اینکه باید تسهیلاتی قائل شویم تا مابه التفاوت ارزی واردکنندگان و تولیدکنندگان را تامین کنیم، نمی توانیم مجددا به ارز ۴۲۰۰ تومان برگردیم، ادامه داد: از راه حقوقی نمی توان مشکل را حل کرد باید منطق اقتصادی آن را در نظر بگیریم، نمی توان یک کالا را با دو نرخ در بازار به فروش برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه بعد از اینکه شرایط ارزی برطرف شد پتروشیمی ها نیز باید وارد بازار ثانویه شوند، عنوان کرد: در حال حاضر مغازه داران کالاها را به نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی به فروش نمی رسانند، در شرایط فعلی این حجم از ارز وجود ندارد که به همه ارز ۴۲۰۰ تومانی داده شود باید نیازهای کشور را تقسیم بندی و یک مدل را انتخاب کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش صنعت نیاز به مراقبت زیادی دارد و تسهیلات موردنیاز آن باید تامین شود، در صورتی که به آن ها توجه نکنیم به هدف اشتغال زایی دست پیدا نمی کنیم، تصریح کرد: افزایش نرخ ارز در زمینه صادرات بسیار مفید است و باید بخش هایی که می تواند به کشورهای اطراف صادرات داشته باشد را تقویت کنیم.

لاریجانی با اشاره به اینکه با توجه به بحث اشتغال و جهش موجود بررسی جامعی در زمینه اشتغال داشته باشیم و پیشنهادهای خود را در سطح کل کشور ارائه و از ظرفیت استعداد استان استفاده کنیم، اضافه کرد: پیشنهاداتی ارائه کنیم که مشکل اشتغال در استان قم و تمامی کشور برطرف شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اگر به افرادی که وام دریافت کرده اند اعلام کنید در صورتی که تا پایان سال وام دریافتی خود را پرداخت کند جرائم را می بخشیم به نفع بانک است و یا اینکه بدهی ها تلنبار شود و بانک ها را راکد کند.

 

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: بخش صنعت نقدینگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۷۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات

به گزارش صدای ایران از ایرنا،روح اله خدابنده لو روز جمعه افزود: کارفرمایان با جذب مددجویان بهزیستی و ایجاد اشتغال برای این گروه علاوه بر اجر اخروی می‌توانند از مشوق‌های بیمه‌ای بهزیستی و تسهیلات کم بهره استفاده کنند.

به گفته این مسوول، تسهیلات اشتغال برای افراد دارای معلولیت از سن ۱۸ تا ۵۰ سالگی قابل پرداخت است.

وی اظهار داشت: همه مددجویان بهزیستی در حوزه‌های تخصصی توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی منوط به اینکه پرونده فعال داشته و فاقد شغل باشند، می‌توانند از تسهیلات اشتغال بهزیستی بهره‌مند شوند.

مدیر کل بهزیستی زنجان با بیان اینکه مددجویان بعد از گذراندن دوره آماده‌سازی شغلی از سوی مددکار حوزه شغلی بهزیستی احراز صلاحیت می‌شوند، خاطرنشان کرد: مددجویان شاغل و حقوق‌بگیر بخش‌های دولتی و غیردولتی مشمول دریافت تسهیلات اشتغال بهزیستی نمی‌شوند.

دیگر خبرها

  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات