Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مجید الهیان، معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان گیلان گفت: شانزدهمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی گیلان در راستای سیاست تکریم مراجعین به دادگستری و تسهیل امور قضایی در شهر تالش گشایش یافت.

وی با بیان اینکه مردم از این پس بدون مراجعه به محاکم قضایی می‌توانند دادخواست قضایی خود را در این دفاتر تنظیم کنند، افزود: با راه اندازی این دفاتر ثبت دادخواست‌ها و ارجاع آن به شعب رسیدگی کننده پرونده قضایی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری گیلان تصریح کرد: بازگشایی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در تمامی شهر‌ها و بخش‌های گیلان در دستور کار دادگستری استان قرار دارد و به زودی در سایر حوزه‌های قضایی نیز این دفاتر راه اندازی خواهد شد.

شانزدهمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی گیلان با سرمایه بخش خصوصی در تالش، بلوار امام رضا (ع)، جنب هتل ل لیوادر آغاز به کار کرده است.

 

انتهای پیام/ع

افتتاح شانزدهمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی گیلان در تالش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضائیه دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۷۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلفات در دفاتر پلیس+۱۰/ هر سال مجوز ۱۰ تا ۱۵ دفتر لغو می‌شود

مهدی سیدهاشمی؛ اظهار کرد: شهروندانی که به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه می‌کنند می‌توانند تخلفات، بدرفتاری‌ها و هر مشکل دیگری را که در این دفاتر مشاهده می‌کنند به سامانه ۱۹۷ گزارش کنند.

وی افزود: سامانه ۱۹۷ در واقع سامانه بازرسی کل فراجا است که تخلفات مربوط به بخش‌های مختلف را به بازرسی‌های آن بخش‌ها اعلام می‌کند تا بعد از بررسی در صورت لزوم با فرد متخلف برخورد شود.

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا بیان کرد: به همین منظور بازرسی بنیاد تعاون هم عملکرد دفاتر پلیس+۱۰ را بررسی می‌کند و حتی تا شدیدترین مجازات، یعنی لغو امتیاز برای فرد متخلف پیگیری می‌کند.

سیدهاشمی با بیان اینکه با بدرفتاری‌ها در دفاتر پلیس+۱۰ صد درصد برخورد می‌شود، گفت: مدیران دفاتر و کاربران آن ها حتما باید تایید صلاحیت بگیرند و هیچ فردی بدون تایید صلاحیت ما نمی‌تواند در این دفاتر مشغول به کار شود و به منظور نظارت بر این موضوع بازرسی‌های دوره‌ای انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در دفاترپلیس+۱۰ تخلفات سازمان یافته نداریم اما در برخی مواقع مواردی مشاهده می‌شود که شامل بدرفتاری و یا دریافت وجه بیشتر از حد معمول بوده، که البته بلافاصله برابر دستورالعمل رسیدگی به تخلفات به شدت برخورد می‌شود.

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا با بیان اینکه در طی سال مجوزهای حدود ۱۰ تا ۱۵ دفتر خدمات الکترونیک انتظامی به دلیل تخلف لغو امتیاز می‌شوند، یکی از مهمترین تخلفاتی که موجب لغو دفتر می‌شود، حضور نداشتن مدیر دفتر در محل کار و یا اشتغال به شغل دیگری می‌باشد که بلافاصله به محض این که متوجه شویم امتیاز ان دفتر باطل خواهد شد.

سیدهاشمی گفت: افزایش متعارف تعداد دفاتر پلیس+۱۰ در دستور کار است و مناسب با جمعیت هر استان در صورت لزوم فراخوان ایجاد دفاتر منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • تخلفات در دفاتر پلیس+۱۰/ هر سال مجوز ۱۰ تا ۱۵ دفتر لغو می‌شود
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان
  • افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر قروه
  • دادستان کرمان خواستار ارتقا خدمات دفاتر قضایی شد
  • شیوه‌نامه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی تصویب شد
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد 
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد