Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@20:27:58 GMT

مشتاق حضور سرمایه‌گذاران ترکیه در تبریز هستیم

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۵۷۳۸۰

مشتاق حضور سرمایه‌گذاران ترکیه در تبریز هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر، رحیم شهرتی‌فر در دیدار با هیات اقتصادی استان وان ترکیه با اشاره به روابط دو کشور ایران و ترکیه، اظهار داشت: روابط گسترده و نزدیک بین ۲ کشور جای هیچ بحثی ندارد و در مرزهای بین دو کشور امنیت و آرامش برقرار است.

وی با اشاره به وجود شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری‌های خارجی در آذربایجان شرقی، گفت: سرمایه‌گذاران ترکیه در این شهرک و دیگر نقاط استان فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرتی فر با بیان اینکه اراده هر دو دولت بر تقویت مناسبات بین دو کشور است، افزود: کنسولگری ترکیه در تبریز مستقر بوده و ارتباط بسیار خوبی با سرکنسول در تبریز داریم و این فرصتی مناسب برای توسعه روابط بین دو استان است.

معاون استاندار وان ترکیه نیز در این دیدار گفت: تعاملات گردشگری می‌تواند حلقه واسطه بین دو استان برای آغاز و گسترش روابط در حوزه گردشگری و دیگر حوزه‌های مختلف باشد.

اسحاق چینار با بیان اینکه تبریز شهر زیبایی است، اظهار داشت: زمانی که به تبریز آمدیم بسیار شگفت‌زده شدم، زیرا که متوجه شدیم ظرفیت‌های بسیار زیبایی در حوزه گردشگری دارد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره و نمایشگاه گردشگری در وان گفت: با توجه به تردد گردشگر بین ایران و ترکیه و حضور ۸۱ استان ترکیه در این نمایشگاه، فرصتی مناسب برای معرفی تبریز و جاذبه‌های گردشگری آن فراهم شده است.

کد خبر 4375400

منبع: مهر

کلیدواژه: تبریز ترکیه مردم علیه احتکار روز خبرنگار خبرگزاری مهر کرمانشاه بوشهر گرگان شهرکرد مشهد شیراز احتکار بیرجند خطبه های نماز جمعه یاسوج مجلس شورای اسلامی سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۷۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان

سفیر حکومت طالبان در پکن اظهار داشت چینی‌ها خواستار افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه معادن افغانستان هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «بلال کریمی» سفیر حکومت افغانستان در پکن در دیدار با «شهاب‌الدین دلاور» وزیر معادن این کشور در مورد مسائل مختلف به‌ویژه قراردادهای معادن گفتگو کرد.

دلاور با اشاره به قراردادهای مس عینک، حوزه نفتی آمو، «طلا سمتی» در تخار و مس عینک دوم گفت: شرایط سرمایه‌گذاری در بخش صنایع استخراجی افغانستان واضح است، فرصت‌های سرمایه‌گذاری را مساعد کرده‌ایم که یکی از شرایط مهم آن فرآوری صد درصد  در داخل این کشور است.

وی افزود: تمام سرمایه‌گذاران ملی و بین‌المللی می‌توانند در عرصه منابع معدنی افغانستان سرمایه‌گذارای کنند.

در این دیدار کریمی نیز با اشاره به دیدارهایش با سران شرکت‌های قراردادی حوزه نفتی آمو و مس عینک در چین گفت سرمایه‌گذاران چینی خواستار سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش معادن افغانستان هستند.

ابراز آمادگی چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری در معادن افغانستانیادداشت| جایگاه معادن افغانستان در منظومۀ تجارت خارجی چیننقش چین در رونق پالایشگاه‌های خصوصی نفت در شمال افغانستان

پیش از این وزارت معادن افغانستان از آمادگی چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری در معادن «لیتیوم» افغانستان خبر داده بود.

چین یکی از کشورهایی است که برای سرمایه‌گذاری در بخش معادن افغانستان به صورت عملی ورود پیدا کرده است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • رونمایی از سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد
  • اکسپو ۲۰۲۴ قدرت چانه‌زنی همدان در روابط تجاری را به رخ کشید
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود
  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود