Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دامپزشکی سیستان وبلوچستان از فعالیت 52 اکیپ دامپزشکی و نظارت 9 ناظر شرعی بر ذبح دام روز عید قربان در کشتارگاه های استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، در حالی 6 روز تا برگزاری عید سعید قربان فرصت باقی مانده که این روزها حال و هوای بازار دام در استان سیستان وبلوچستان داغ تر از همیشه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از آنجایی که عید سعید قربان از جایگاه ویژه ای در بین مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان برخوردار است، با نزدیک شدن به این عید کسب و کار آجیل فروشی ها، شیرینی فروشی ها و پوشاکی ها هم رونق خاصی می گیرد؛ اما از آنجایی که رسم اصلی این روز قربانی دادن است قیمت این روزهای دام سر به فلک کشیده به گونه ای که نرخ هر گوسفند از 650 هزار تومان شروع و به یک میلیون و 500 هزار تومان خاتمه می یابد.
با این تفاسیر اما سیستان و بلوچستان به دلیل مرز های طولانی و نبود نظارت لازم در آن سوی مرزها همواره در زمینه سلامت مورد تهدید بوده که بیماری تب کنگو نمونه‌ای از این تهدید است که می طلبد شهروندان در هنگام انتخاب و ذبح دام این روزه دقت ویژهای داشته باشند و به سلامت خود و خانواده شان اهمیت دهند.
 


در تماسی که خبرنگار اجتماعی عصرهامون با مهدی حسینی مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان داشت، وی در خصوص نظارت این اداره بر روند دام های قربانی گفت: 52 گروه ثابت و سیار در روز عید قربان برای نظارت بر دام های قربانی و ذبح سالم و شرعی در سراسر استان فعال هستند.
وی بیان کرد: طبق روال هرساله با عنایت به در پیش بودن عید قربان و با هدف حفظ سلامت مصرف کنندگان گوشت دام قربانی و جلوگیری از بیماری های مشترک بین دام و انسان به خصوص تب کریمه کنگو، اکیپ های سیار و ثابت در سطح استان قبل از عید قربان آماده ارائه خدمات رسانی و مشاوره رایگان به شهروندان هم استانی هستند تا از نظرات کارشناسان در هنگام خرید دام استفاده کنند.
 
این مسئول افزود: در این راستا 31 اکیپ سیار در روز عید قربان و 21 اکیپ ثابت که شامل 15 نفر دکتر دامپزشک، 62 نفر بازرس بهداشتی گوشت و 9 نفر ناظر ذبح شرعی می باشد بر کار عرضه و کشتار دام ها در این روز نظارت دارند.
حسینی در ادامه از شهروندان خواستار آن شد تا دام قربانی خود را به کشتارگاه منتقل و از خدمات بهداشتی آنها به طور رایگان بهره مند شوند زیرا ذبح دام در خارج از کشتارگاه علاوه بر خطر شیوع بیماری های مشترک، برخی مشکلات زیست محیطی  را ایجاد می کند. 
 
مدیرکل دامپزشکی در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ارائه نظرات، انتقادات و شکایات خود با سامانه 1512 تماس حاصل کنند.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۷۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنترل ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان

تین نیوز

 معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از کنترل و نظارت بر یک هزار و ۸۹۵ دستگاه ناوگان حمل و نقل باری و مسافری این استان در قالب ۱۷۲ مانور، طی سال  ۱۴۰۲ خبر داد. 

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، تیمور باقری اظهار کرد: در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ ،تعداد یک هزار و ۸۹۵ دستگاه ناوگان حمل و نقل باری و مسافری طی ۱۷۲ مانور توسط این اداره کل مورد کنترل و نظارت قرار گرفتند. 

باقری افزود: از این تعداد، یک هزار و ۱۳ دستگاه کامیون، ۷۳۱ دستگاه اتوبوس و ۱۵۱ دستگاه سواری بوده است. 

وی تصریح کرد: به منظور بازدارندگی، شناسایی و اعمال قانون بر تخلفات رانندگی و همچنین ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی های جاده ای، طرح کنترل و نظارت بر تردد ناوگان باری و مسافری توسط این اداره کل با همکاری  پلیس راه استان به صورت مستمر در حال اجرا است.

باقری با بیان اینکه در بحث کنترل های میدانی ناوگان مسافری، رعایت موارد ایمنی از جمله وجود تجهیزات ایمنی، جعبه کمک های اولیه، کپسول آتش نشانی، اسناد و مدارک حمل و نقلی و صورت وضعیت در دستورکار قرار دارد ادامه داد:در بخش ناوگان باری هم اقداماتی از قبیل کنترل اسناد حمل(بارنامه)، بررسی فرار بار، کنترل تجهیزات ایمنی، کنترل مندرجات بارنامه، کنترل مدارک هویتی راننده و ناوگان، کنترل کالاهای بدون بارنامه و کنترل تناژ بار و کرایه حمل انجام می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد:نتایج حاصل از گشت و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در استان جمع بندی و با شناسایی تخلفات موارد به کمیسیون ماده ۱۱ ،۱۲و۱۴ استانی ارجاع داده می شود تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل ها رای لازم صادر شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ارتقای راه‌های سیستان وبلوچستان به بزرگراه نیازمند ۳۰ همت
  • فعالیت ۱۵۰۰ ناظر در برگزاری انتخابات شیراز و زرقان + فیلم
  • جشنواره ایی از ایده های دانش آموزان جنوب سیستان وبلوچستان
  • جشنواره خوارزمی، جشنواره ایی از ایده های دانش آموزان جنوب سیستان وبلوچستان
  • بیش از ۳۸ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در خرمدره معدوم شد
  • کشف ۲۲ میلیاردی کالای قاچاق در مرز‌های سیستان وبلوچستان
  • هشدار شبکه دامپزشکی گناباد در خصوص بیماری تب سه روزه گاوی
  • کنترل ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در شمال سیستان وبلوچستان
  • رفع تنش آب درجنوب سیستان وبلوچستان به مدت چهارسال