Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@06:43:56 GMT

سرانه مصرف آب در گیلان از میانگین کشوری پایین‌تر است

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۵۷۷۴۲

سرانه مصرف آب در گیلان از میانگین کشوری پایین‌تر است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان گفت: سرانه مصرف آب در گیلان ۱۷۷ لیتر در شبانه‌روز بوده که از میانگین کشوری پایین‌تر است. ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سید محسن حسینی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به‌مناسبت روز خبرنگار و با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی اظهار داشت: نقش خبرنگاران در ارائه اخبار درست و صحیح انکارناپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب شهری استان گیلان با بیان اینکه خبرنگاران در تمامی تحولات کشور نقشی حائز اهمیت دارند خاطرنشان کرد: خبرنگاران همواره چشم بینا و گوش شنوای مردم جامعه هستند و بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی در راستای اطلاع‌رسانی صحیح فعالیت گسترده می‌کنند.

حسینی با تاکید بر اینکه شرکت آب و فاضلاب شهری استان گیلان از سال 71 در گیلان آغاز به کار کرد و در حال حاضر این شرکت یک میلیون و 765 هزار نفر جمعیت را در گیلان تحت پوشش دارد افزود: درصد جمعیت تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب شهری استان گیلان به 99.92 درصد ارتقاء یافته است.

وی با اشاره به اینکه تعداد مشترکان شبکه فاضلاب شهری در استان گیلان از 43 درصد ابتدای شروع به کار این شرکت به بیش از 69 درصد ارتقاء یافته است تاکید کرد: در حال حاضر شرکت آب و فاضلاب شهری 456 هزار مشترک در حوزه آب  دارد و تعداد مشترکان خانگی این شرکت 396 هزار مشترک است.

مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب شهری استان گیلان با بیان اینکه تا پایان سال 96 طول شبکه توزیع آب این شرکت در گیلان 5 هزار و 40 کیلومتر بوده است و خطوط خط انتقال این شرکت از 75 کیلومتر به 657 کیلومتر ارتقاء یافته است گفت: طول شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری گیلان به 2 هزار و 270 رسیده است.

حسینی با‌ تاکید بر اینکه شبکه خطوط انتقال فاضلاب شهری در استان گیلان از ابتدای فعالیت این شرکت از 23 کیلومتر به 83 کیلومتر ارتقاء یافته است تصریح کرد: در حال حاضر شرکت آبفای استان گیلان 13 باب تصفیه‌خانه در شهر‌های مختلف گیلان دارد.

مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب شهری استان گیلان  با اشاره به اینکه تصفیه‌خانه سنگر با ظرفیت 3 هزار لیتر در ثانیه بزرگترین تصفیه خانه گیلان محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان 4 تصفیه‌خانه فاضلاب در گیلان دارد.

وی با تاکید بر وضعیت فعلی منابع تولید و تامین آب گیلان گفت: در حال حاضر 63 درصد آب مصرفی استان گیلان از منابع سطحی تامین می‌شود و این منابع به‌طور عمده از آب سد شهر بیجار، رودخانه بهارستان و چشمه سپید‌آب است افزود: 30 درصد منابع آب مصرفی گیلان از 212  حلقه چاه تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب شهری استان گیلان با اشاره به اینکه 7 درصد منابع آب مصرفی گیلان از چشمه‌های موجود در نقاط مختلف استان تامین می‌شود اظهار داشت: سرانه مصرف آب در گیلان 177 لیتر در شبانه‌روز بوده که از میانگین کشوری پایین‌تر است.

حسینی با بیان اینکه با صرفه‌جویی و استفاده بهینه این میزان مصرف در استان گیلان نیز قابلیت کاهش را دارد خاطرنشان کرد: برنامه شرکت آب و فاضلاب شهری استان گیلان بر این است که در طول برنامه ششم توسعه جمعیت تحت پوشش این شرکت را به 99.97 درصد ارتقاء دهد.

وی با تاکید بر اینکه در راستای رسیدن به این هدف این شرکت باید 117 هزار و 550 خانوار دیگر را تحت پوشش خود قرار دهد بیان کرد: در بخش شبکه جمع‌آوری فاضلاب این شرکت در تلاش است تا در طول این برنامه درصد جمعیت تحت پوشش خود را به 72.8 درصد ارتقاء دهد.

مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب شهری گیلان با اشاره به اینکه این شرکت 5 طرح مهم در حوزه آب و 11 طرح مهم در حوزه فاضلاب دارد گفت: طرح‌های مهم فاضلاب در 11 مرکز شهرستان‌‌های گیلان اجرا می‌شود و بخشی از طرح بزرگ تکمیل رینگ آب شهر رشت منعقد شده و بخش دوم آن در حال عقد قرارداد است.

حسینی با بیان اینکه مجموعه طرح‌های فاضلاب شهری این شرکت در شهرهای رشت، بندرانزلی، رودسر، آستانه اشرفیه، لاهیجان، تالش، آستارا، صومعه‌سرا، فومن، سیاهکل و لنگرود اجرا می‌شود گفت: برای به بهره‌برداری رسیدن مجموع طرح‌های فاضلاب شهری در گیلان 2 هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود از سوی این شرکت دنبال می‌شود و شرکت آبفای گیلان در دو مرحله 30 میلیارد تومان اعتبار برای این منظور دریافت کرده است افزود: با اقدامات انجام شده در حال حاضر 24 هزار مترمکعب در شبانه‌روز فاضلاب ورودی به این دو رودخانه جمع‌آوری شده است.

حسینی با اشاره به اینکه با دریافت ادامه اعتبارات در راستای ساماندهی این دو رودخانه 33 هزار و 600 متر مکعب  فاضلاب در شبانه روز جمع‌آوری می‌شود بیان کرد: طرح ساماندهی این دو رودخانه در قالب 10 پروژه تعریف شده است که در حال حاضر 6 پروژه انجام و یک پروژه در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب شهری استان گیلان با بیان اینکه چند پروژه فاضلاب دیگر در راستای این طرح در مناطق مختلف گیلان طراحی شده است افزود: شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان برای تامین منابع مالی پروژه‌های خود علاوه بر اعتبارات سالانه از روش‌های BOT استفاده می‌کند.

حسینی با تاکید بر اینکه احداث مدول دوم و بهینه‌سازی مدول اول تصفیه‌خانه آب بزرگ گیلان به روش BOT در حال انجام است که با اعتبار 168 میلیارد تومان ساخته می‌شود تصریح کرد:  با تکمیل این تصفیه خانه  3 هزار لیتر در ثانیه بر ظرفیت تصفیه آب استان گیلان‌افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تصفیه خانه بزرگ گیلان آب 10 شهر رشت، خمام، بندرانزلی، آستانه اشرفیه، بندر کیاشهر، سیاهکل، لاهیجان، لنگرود، کومله و شلمان را تامین می‌کند گفت: با آغار به کار فاز دوم تصفیه‌خانه در بلندمدت تامین آب این شهرها تضمین شده و آب شهرهای خشکبیجار، کوچصفهان و لشت‌نشاء تامین می‌شود.

حسینی با بیان اینکه این شرکت پیگیر استفاده از اعتبارات بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا برای طرح‌های فاضلاب پنج شهر صومعه‌سرا، آستانه اشرفیه، لاهیجان، لنگرود و رودسر  است اعلام کرد: تلاش است با افزایش اعتبارات طرح‌های فاضلاب شهرهای مذکور با سرعت بیشتری انجام شود.

مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب شهری گیلان با تاکید بر اینکه 2 پروژه در بخش فاضلاب و 19 پروژه در بخش آب همزمان با هفته دولت در استان گیلان به بهره‌برداری می‌رسد ابراز داشت: مجموع اعتبارات پروژه‌های قابل افتتاح شرکت آبفای گیلان در هفته دولت 42 میلیارد و 700 میلیون تومان است.

وی با اشاره به اینکه این شرکت امسال 11 پروژه جدید را بخش آب و فاضلاب با اعتبار 50 میلیارد تومان آغاز می‌کند خاطرنشان کرد: با انجام این پروژه‌ها 76 کیلومتر به طول خطوط انتقال آب و فاضلاب استان گیلان افزوده شده و باعث ارتقای کیفیت آبرسانی و جمع‌آوری فاضلاب می‌شود.

وی با بیان اینکه این شرکت سال گذشته حفر 3 چاه، تجهیز 6 حلقه چاه، 13.8 کیلومتر اجرای خطوط انتقال آب، 45 کیلومتر توسعه شبکه آب و 28 کیلومتر اصلاح شبکه آب را انجام داده است گفت: در حال حاضر 44 هزار و 500 متر مکعب مخزن در استان گیلان در حال ساخت است که هزار متر مکعب آن سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

حسینی با تاکید بر اینکه 32 هزار و 690 متر مکعب تصفیه‌خانه فاضلاب در گیلان در حال ساخت است و 4 ایستگاه فاضلاب در گیلان ساخته شده است خاطرنشان کرد: سال گذشته 2 ایستگاه پمپاژ فاضلاب وارد مدار بهره‌برداری شده و 25 کیلومتر خطوط اصلی و فرعی فاضلاب در گیلان اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا گیلان با اشاره به اینکه از ابتدای دولت تدبیر امید تا پایان سال گذشته 4.04 درصد به جمعیت تحت پوشش شرکت آبفا گیلان افزوده شده است گفت: در این مدت 21 حلقه چاه وارد مدار بهره‌برداری شده و 23 میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید آب شرب سالم در استان گیلان افزوده شد.

وی با بیان اینکه ایجاد میزخدمت در تمامی شهرهای استان از دیگر اقدامات شرکت آبفای گیلان است گفت: راه‌اندازی مرکز ارتباطات مردمی شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان از اقدامات مهم این شرکت است که مردم می‌توانند به‌طور شبانه‌روزی در تماس با سامانه 112 خدمات حوزه آبفا گیلان را دریافت کنند.

حسینی با تاکید بر اینکه این سامانه در استان گیلان نیازمند معرفی و شناسایی بیشتر به مردم است تصریح کرد: اعلام حوادث، اتفاقات، نظرسنجی، درخواست انشعاب قسمتی از خدمات ارائه شده در این سامانه است که علاوه بر کاهش مراجعات حضوری مردم به این شرکت، زمینه‌های فساد اداری را کاهش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان گیلان با اشاره به اینکه پنجشنبه آخر هر ماه مردم عادی می‌توانند با ثبت‌نام از تصفیه‌خانه بزرگ گیلان بازدید کنند خاطرنشان کرد: علاقمندان به این بازدید می‌توانند از طریق سامانه 122 ثبت‌نام خود را به منظور بازدید از تصفیه‌خانه بزرگ گیلان انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه این سامانه از 14 مرداد ماه 96 در استان گیلان آغاز به فعالیت کرده است و 14 مرداد ماه امسال 74 هزار و 104 تماس در این مرکز ثبت شده است بیان کرد: 8 هزار و 552 فروش انشعاب آب و فاضلاب به صورت غیرحضوری در استان گیلان از سوی این سامانه انجام شده است.

حسینی با بیان اینکه 6 خدمت به صورت غیر حضوری از سوی این مرکز به مشترکان داده می‌شود خاطرنشان کرد: ارتقای سطح خدمات به مشترکان با رویکرد توسعه دولت الکترونیک در شرکت آب‌ و فاضلاب استان گیلان به‌طور ویژه دنبال می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان گیلان با تاکید بر اینکه کارکرد کنتور، خرید انشعابات، پرداخت قبوض، اطلاع اتفاقات و حوادث و دریافت انتقادات و پیشنهادات در این سامانه تعریف شده است افزود: افراد در تماس با این سامانه یک کد پیگیری دریافت می‌کنند.

حسینی با اشاره به اینکه آزمون استخدامی شرکت آب و فاضلاب شهری استان گیلان مهرماه امسال برگزار می‌شود تاکید کرد: کلیه متقاضیان این آزمون می‌توانند از طریق سایت سازمان سنجش برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام برای این آزمون از 21 مرداد آغاز شده و تا 27 مرداد ادامه دارد خاطرنشان کرد: این آزمون به صورت متمرکز و از طریق سازمان سنجش انجام می‌شود و شرکت آبفای گیلان در جریان این آزمون 10 نیرو را در رشته‌های مختلف جذب می‌کند.

انتهای پیام/م

R7877/P1486/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۷۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی مسافران هوایی از مرز ۲ میلیون نفر گذشت

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: از ۲۴ اسفند تا هشتمین روز از نوروز، ۲ میلیون و ۴۶ هزار و ۹۰۱ مسافر در بخش هوایی جابه‌جا شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، جعفر یازرلو اظهار کرد: از بیست‌وچهارم اسفند تا هشتمین روز از نوروز، ۲ میلیون و ۴۶ هزار و ۹۰۱ مسافر در بخش هوایی جابه‌جا شده‌اند.

وی افزود: پذیرش و اعزام این تعداد مسافر از ابتدای تعطیلات نوروزی با ۱۶ هزار و ۷۲۸ پرواز (نشست و برخاست) انجام شده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به رشد قابل توجه جابه‌جایی مسافران بخش هوایی نسبت به بازه زمانی نوروز گذشته، از دستور ویژه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد و گفت: با دستور کاپیتان محمدی‌بخش علاوه بر حضور کارشناسان و مدیران سازمان هواپیمایی کشوری به همراه نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هندلینگ به شرکت‌ها در مرکز «مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی OCC» (در بازه زمانی ۶ صبح الی ۲۴)، بازرسان این سازمان در فرودگاه‌های سراسر کشور نیز حضور دارند.

یازرلو تاکید کرد: مسافران در صورت مشاهده هر گونه تخلف یا قصور در خدمت‌رسانی شایسته به مردم، بازرسان سازمان هواپیمایی کشوری را مطلع کرده تا در سریع‌ترین زمان ممکن با متخلفان برخورد قانونی کنند.

کد خبر 740059

دیگر خبرها

  • گلایه ساکنان محله عباسی تبریز از وضعیت نامناسب جوی فاضلاب + فیلم و تصاویر
  • جابه‌جایی مسافران هوایی از مرز ۲ میلیون نفر گذشت
  • افزایش ۴.۶ درصدی میانگین مصرف روزانه بنزین نسبت به مدت مشابه پارسال
  • دردسرساز شدن شکستگی لوله فاضلاب در خیابان ۱۲ متری ملاثانی + تصاویر
  • ایرانیان چقدر گوشت مصرف می‌کنند؟
  • ایران رتبه ۹ تولید تخم مرغ در دنیا را داراست
  • سرانه مصرف گوشت قرمز به ۷.۱ کیلو رسید
  • افزایش ۴ درصدی میانگین مصرف روزانه بنزین از ابتدای ۱۴۰۳
  • ۵۰ میلیمتر باران، به میانگین بارش فارس اضافه شد
  • سرانه فرهنگ در کشور ما بسیار پایین است