Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، اوایل تیر امسال محسن پورسیدآقایی معاون حمل ‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران با ابلاغ بخشنامه‌ای اتوبوس‌های شرکت واحد و بخش خصوصی را ملزم به أخذ گواهی معاینه فنی کرد.
براساس این بخشنامه شرکت واحد و شرکت های خصوصی تا اول مهر فرصت دارند تا نسبت به تعمیر اتوبوس‌های دودزا و اخذ برگه معاینه فنی آنها اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین در آن بخشنامه به مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی ماموریت داده شد که حداقل 10 درصد از ناوگان شرکت‌های خصوصی و 50 درصد از اتوبوس‌های «بی آر تی» قبل از مهر به فیلتر دوده مجهز شوند.
براساس این گزارش با گذشت حدود 45 روز از ابلاغ آن بخشنامه، با پیگیری کارگروهی که به‌منظور بررسی وضعیت معاینه فنی اتوبوس‌ها تشکیل‌شده است، أخذ گواهی معاینه فنی اتوبوس‌ها با 12 درصد رشد همراه بوده و در این مدت، تعداد اتوبوس‌های زیرنظر شهرداری که معاینه فنی نداشته‌اند به نصف رسیده است.
همچنین اخذ گواهی معاینه فنی توسط اتوبوس‌های زیرنظر شهرداری در یک ماه و نیم اخیر با 12 درصد رشد مواجه بوده و تعداد اتوبوس‌هایی که معاینه فنی نداشته‌اند به نصف رسیده است.
براساس آمار اعلام شده از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، تا تاریخ 9 تیرماه سال جاری 76.4 درصد اتوبوس‌های شرکت واحد و 76.9 درصد اتوبوس‌های بخش خصوصی دارای معاینه فنی بودند که این میزان در تاریخ 20 مرداد به ترتیب به 88.4 و 88.2 درصد افزایش یافته است.
همچنین در این مدت تعداد یک هزار و 107 دستگاه اتوبوس شرکت واحد و یک هزار و 12 دستگاه اتوبوس بخش خصوصی بازبینی و رفع عیب شده‌اند.
فعالیت اتوبوس ها در کنار مترو و تاکسی یکی از بخش های مهم حمل و نقل عمومی پایتخت به شمار می رود که حجم قابل توجهی از مسافرت های شهری این کلانشهر از طریق آنها در قالب اتوبوس های خصوصی و نیز اتوبوس های تندرو(بی.آر.تی) انجام می شود.
براساس گزارش ها افزون بر 6هزار اتوبوس در پایتخت فعالیت دارد که افزون بر نیمی از آنها فرسوده قلمداد می شوند.
تهرام/9343 / 1539
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت اتوبوس پایتخت روابط عمومی شهرداری معاینه فنی رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۷۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس و استقلال رسماً به بخش خصوصی واگذار شدند

مالکیت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به صورت رسمی به بخش خصوصی واگذار شد تا مانع بزرگ برای کسب مجوز حرفه‌ای جهت حضور در رقابت‌های آسیایی برداشته شود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مراسم واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی امروز (چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403) با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان و احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر رضا درویش و علی خطیر مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، مسئولان فدراسیون فوتبال حضور داشتند.

به گزارش تسنیم، بر این اساس 85 درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر(30 درصد)، ملت (20 درصد)، تجارت (20 درصد)، صادرات (5 درصد)، رفاه (5 درصد) و اقتصاد نوین (5 درصد) انتقال پیدا کرد.

10 درصد سهام دو باشگاه نیز پیش‌تر به هواداران واگذار شده بود. طبق اعلام وزیر ورزش قرار است 5 درصد باقی‌مانده سهام دو باشگاه نیز به زودی واگذار شود.

مالکیت مشترک سرخابی‌ها که در اختیار وزارت ورزش بود مشکل اصلی دو باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رفت.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت
  • پرسپولیس و استقلال رسماً به بخش خصوصی واگذار شدند
  • سیلاب قطار تهران- گرگان را مجبور به توقف کرد
  • ورود ۵ هزار اتوبوس نو به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • زمان آغاز به کار تاکسی‌های برقی/ تسهیلاتی برای تاکسی‌رانان
  • سهم استقلال - پرسپولیس چند؟
  • ورود ۵ هزار اتوبوس فعال به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • امسال ۵۰۰ اتوبوس شهری اورهال می‌شود
  • ورود ۵۰۰۰ اتوبوس نو تا پایان سال به شهر تهران