Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@21:57:18 GMT

کمک به افراد قطع عضو با واقعیت مجازی+فیلم

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۵۸۰۹۵

کمک به افراد قطع عضو با واقعیت مجازی+فیلم

محققان "موسسه پلی تکنیک فدرال لوزان"(EPFL) در سوئیس یک روش جدید توسعه داده‌اند تا توسط آن به افراد قطع عضو کمک کنند تا از اندام ساختگی‌شان استفاده کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از مدگجت، محققان در این روش از واقعیت مجازی و تحریک عصبی استفاده می‌کنند تا اندام خیالی افراد قطع عضو با اندام ساختگی آنها سازگاری بیشتری پیدا کند تا استفاده از آن در نظر آنها راحت‌تر و طبیعی‌تر جلوه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اندام خیالی به احساسی گفته می‌شود که اندام قطع شده یا جدا شده(یا حتی یک عضو مثل آپاندیس) همچنان به بدن متصل است و به شکل سابق قابل استفاده است. تقریبا ۶۰ تا ۸۰ درصد افرادی که دچار قطع عضو شده‌اند، اندام خیالی را حس می‌کنند و اکثریت آن‌ها این حس را دردناک می‌دانند. این حس حتی گاهی در اندام‌های غیر قابل حرکت یا دست کم غیر قابل حرکت به شکل ارادی مانند دندان و سینه نیز ایجاد می‌شود. حس اندام خیالی اغلب برای بازه زمانی کوتاهی رخ می‌دهد ولی در شرایط بدتر ممکن است به فشار روانی و اضطراب طولانی مدت نیز منجر شود.

برای حل کردن این مشکل، محققان سوئیسی تصمیم گرفتند که تصورات افراد قطع عضو از اندام ساختگی‌شان را تغییر دهند تا افراد حس کنند که این اندام ساختگی‌ همانند عضو واقعی بدن آنها است زیرا مغز به طور منظم از حواس خود برای ارزیابی آنچه که متعلق به بدن و آنچه خارج از بدن است، استفاده می‌کند.

"گیلیو روگنینی"(Giulio Rognini) یکی از محققان این مطالعه گفت: ما دریافتیم که چگونه ترکیب حس بینایی و لامسه می‌تواند مغز افراد قطع عضو را فریب دهد.

در این روش افراد قطع عضو می‌بایست یک هدست واقعیت مجازی را بپوشند تا توسط آن اندام ساختگی مجازی را مشاهده کنند. محققان با اعمال یک تحریک به ریشه عصب، این توهم را در فرد ایجاد می‌کنند که فرد یک اندام خیالی دارد.

این شبیه سازی باعث شد که کاربران احساس کنند که اندام خیالی آنها به یک اندام ساختگی طبیعی تبدیل شده است. به گفته محققان تاثیرات این شبیه سازی تا حدود ۱۰ دقیقه در فرد باقی می‌ماند. محققان امیدوارند که با توسعه این روش بتوانند درمانی را ایجاد کند که تاثیرات آن مدت زمان بیشتری در افراد احساس بماند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام اندام خیالی قطع عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۸۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد

رضا یعقوبی گفت: پیرو گزارش پلیس فتای شهرستان زرند در خصوص انتشار محتوای مجرمانه و تصاویر نامتعارف در فضای مجازی، دستور مسدود سازی ۵ صفحه مجازی صادر ‌و گردانندگان آن ها تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند.

وی با اعلام اینکه ایجاد بستری امن و سالم در فضای مجازی از اولویت‌های دستگاه قضایی است، افزود: برابر رصد و پایش فضای مجازی که به طور مستمر از طریق پلیس امنیت اخلاقی شهرستان و دیگر نهادهای امنیتی انجام می شود، با دریافت گزارش فعالیت غیر اخلاقی ۵ صفحه که در شبکه های اجتماعی اقدام به ترویج رفتارهای خلاف اخلاق و عفت عمومی در بین جوانان می کردند، شناسایی شدند و فورا صاحبان این صفحات برای پاسخگویی به دادسرای زرند احضار شدند.

وی ادامه داد: با تشکیل پرونده قضایی و احضار متهمین، ضمن تفهیم اتهام، قرار تامین متناسب برای متهمین صادر و با صدور قرار نظارت قضایی، از فعالیت این صفحات با لحاظ مقررات قانونی جلوگیری به عمل آمده تا روند رسیدگی قانونی به جرائم ارتکابی ادامه یابد‌.

وی با اشاره به اینکه بایستی سلامت ذهن و روح افراد و به ویژه کودکان و نوجوانان به هر طریق ممکن از آلودگی‌های فضای مجازی حفظ شود، به کاربران فضاهای مجازی هشدار داد: فعالیت آن ها در فضای مجازی مورد رصد و ردیابی مستمر واقع شده و با هر عمل غیر اخلاقی و مجرمانه از قبیل انتشار تصاویر مستهجن، مبتذل، توهین و تهدید و قدرت نمایی در فضای مجازی که امنیت روحی، روانی، اخلاقی و جسمانی افراد و جامعه را به خطر بیندازد، برابر قانون برخورد می شود. 

یعقوبی با اشاره به ماده ۷۴۲ کتاب تعزیرات قانون مجازات اسلامی افزود: دستگاه قضایی به هیچ وجه اجازه نخواهد داد تا عده‌ای اندک فضای مجازی را بستری برای فروپاشی بنیان خانواده‌ها و ترویج انحرافات اخلاقی و آلودگی اذهان قرار دهند و به طور قطع قضات محاکم قضایی زرند نیز آرای بازدارنده ای برای مجازات این افراد صادر خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟
  • سن مناسب برای فرزندآوری؛ از تصویر تا واقعیت
  • مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو بر گردن مخترع ایرانی
  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر
  • ۵ صفحه مجازی هنجارشکن مسدود شد
  • ۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد
  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند
  • بازداشت ۱۸ مدعی فروش سوالات کنکور
  • بازداشت شیادان بی سواد در نقاب دلسوزان مجازی کنکور
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال