Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@09:44:11 GMT

سیاسی کردن مبارزه با فساد، آن را عمیق‌تر می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۵۸۵۰۱

سیاسی کردن مبارزه با فساد، آن را عمیق‌تر می‌کند

وزیر سابق کار با بیان اینکه کارآفرینی در جامعه‌ای با رعایت حقوق شهروندی شکل می‌گیرد، تاکید کرد:شفافیت اصل حقوق شهروندی است و سیاسی کردن مبارزه با فساد، فساد را عمیق‌تر و کدر‌تر می‌کند.

خبرگزاری فارس: علی ربیعی، وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی در در رویداد حقوق شهروندی، چشم انداز روشن کارآفرینی گفت: اگر در جامعه‌ای حقوق شهروندی رعایت شود و سرمایه اجتماعی، اعتمادو شبکه‌های اجتماعی رشد کند کارآفرینی شکل می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخی از افراد با شنیدن واژه کارآفرین تصور می‌کنند کارآفرین حتما باید یک آدم پول دار باشد، اما به واقع مفهوم کارآفرینی این نیست و کارآفرینی ایده‌ای ایست که در زمینه اجتماعی مناسب دیده شود.   این استاد دانشگاه گفت:: طی سال‌های گذشته ادراک خوبی از کارآفرینی به دست نیامد و باید در حق مالکیت معنوی و شفافیت حقوق شهروندی بیشتر کار شود.
ربیعی ادامه داد: شفافیت اصل حقوق شهروندی است و سیاسی کردن مبارزه با فساد، فساد را عمیق‌تر و کدر‌تر می‌کند.
عضو شورای مرکزی خانه کارگر بر ایجاد فرصت‌های برابر تاکید کرد و گفت: قطعا باید به سمتی حرکت کنیم که نخبگان بتوانند در شرایط برابر و با فرصت‌های برابر اجتماعی خود را بیازمایند.
وی خاطر نشان کرد: در جنبش‌های عظیم اجتماعی حتما نباید دولت‌ها پشتیبان باشند بلکه این شکل از جنبش‌ها و کارآفرینی‌های خرد و کوچک با فکر‌های همسو در جامعه شکل می‌گیرند.

منبع: فردا

کلیدواژه: سیاسی کاری ربیعی استیضاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۸۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شفافیت در هزینه‌کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند

استاندار تهران با اشاره به اینکه مالیات، رشد حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی را رقم می‌زند، گفت: شفافیت در هزینه کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا فخاری در نشست با مدیران مالیاتی استان تهران با اشاره به اهمیت جایگاه مالیات در جامعه، آن را یکی از ارکان اجرای عدالت مالی در کشور دانست و اظهار کرد: در گذشته از مالیات به عنوان یک عنصر نامطلوب یاد می‌شد، در حالی که مالیات حامی اجرای عدالت اقتصادی در جامعه است.

وی افزود: مالیات یکی از عوامل تولید عدالت در اقتصاد عام است و کمک می‌کند سطوح عدالت در درآمد هزینه‌ها بین اقشار مختلف جامعه تراز شود.

استاندار تهران با اشاره به اینکه مالیات رشد حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی را رقم می‌زند، خاطرنشان کرد: باید برای تبیین جایگاه واقعی مالیات در جامعه و تغییر ذهنیت‌ها در این حوزه تلاش مضاعف صورت بگیرد، چرا که اگر شخصی ببیند از مالیاتی که پرداخت می‌کند در حوزه‌های اجتماعی، درمانی و فرهنگی استفاده می‌شود و مسیر مالیاتی و هزینه کردها شفاف است، به پرداخت مالیات ترغیب می‌شود.

فخاری در ادامه بر ضرورت تشکیل فضای حکمرانی مالی به منظور پیشرفت اقتصادی کشور، تاکید کرد.

وی تبیین آثار پرداخت نشدن مالیات در جامعه و ضرورت سهیم شدن مردم در مشارکت‌های اجتماعی را بسیار مهم دانست و گفت: بخشی از مشارکت‌ها در راستای شفاف سازی ایجاد و به سیستم مالی کشور کمک می‌کند.

منبع: فارس

کد خبر 746925

دیگر خبرها

  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور
  • مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • هیچ خط قرمزی در مبارزه با فساد وجود ندارد
  • شفافیت در هزینه‌کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • استقبال گرم پاکستانی ها از سید ابراهیم رئیسی+ فیلم/تاکید تهران و اسلام‌آباد بر مبارزه مشترک با تروریسم/ رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی است/ نامگذاری یکی از اتوبان های پاکستان به نام «ایران»
  • استقبال گرم پاکستانی ها از سید ابراهیم رئیسی+ فیلم/تاکید تهران و اسلام‌آباد بر مبارزه مشترک با تروریسم/ رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی است