Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از رویترز، این نیروگاه که نخستین سرمایه‌گذاری انرژی تجدیدپذیر شرکت کوئرکاس در خارج از اروپا به شمار می‌رفت، با ظرفیت ۶۰۰ مگاواتی، ششمین نیروگاه خورشیدی بزرگ جهان بود.

دیه‌گو بیاسی، مدیراجرایی کوئرکاس در ایمیلی به رویترز اعلام کرد بدنبال تحریم‌های آمریکا علیه ایران، ما تصمیم گرفتیم تمامی فعالیتهایمان در ایران شامل پروژه ۶۰۰ مگاواتی را متوقف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما به دقت به بررسی تحولات ادامه خواهیم داد.

پیش‌بینی شده بود ساخت این پروژه سه سال به طول بینجامد و در هر مرحله ۱۰۰ مگاوات ظرفیت وارد فاز عملیاتی شده و هر شش ماه به شبکه متصل شود.

این پروژه ۶۰۰ مگاواتی بزرگترین سرمایه‌گذاری خارجی شرکت کوئرکاس بود. این شرکت درباره جزییات تصمیم خود برای توقف ساخت این نیروگاه و ضررهای مالی مرتبط با آن اظهارنظر نکرد.

دولت آمریکا پس از اینکه از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران خارج شد، بازگشت تحریم‌ها علیه ایران را اعلام کرد. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا تهدید کرده است شرکت‌هایی را که به فعالیتشان در ایران ادامه می‌دهند، مجازت کند. این درحالی است که اروپا وعده داده است در مقابل این اقدام یکجانبه آمریکا ایستادگی کرده و از دستاوردهای توافق با ایران محافظت کند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شرکت انگلیسی نیروگاه خورشیدی برجام تحریم های آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۸۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث مگاپروژه سد و نیروگاه در سریلانکا بدست مهندسان ایرانی

مدیرعامل شرکت فراب گفت: پروژه چندمنظوره اومااویا شامل دو سد جریانی، تونل، نیروگاه زیرزمینی، خط انتقال آب و خطوط انتقال برق با سرمایه‌گذاری ۵۲۰ میلیون دلاری توسط دولت سریلانکا و بدست متخصصان ایرانی اجرایی شده و هم‌اکنون آماده بهره‌برداری رسمی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد حیدری، مدیرعامل شرکت فراب در نشست خبری افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا اظهار داشت: در سال 1387 مقامات دولت ایران و سریلانکا تفاهم‌نامه‌ای برای کمک به حوزه برق و انرژی کشور سریلانکا امضا کردند و به‌موجب آنف قرارداد احداث مگاپروژه سد نیروگاه اومااویا با پیمانکار ایرانی به امضا رسید.

وی افزود: کار این پروژه از سال 2016 در سریلانکا آغاز شد و هم‌اکنون این پروژه با گذر موفق از مراحل تست و پیش‌راه‌اندازی، آماده بهره‌برداری رسمی توسط مقامات دو کشور است.

حیدری با اشاره به جغرافیای خاص کشور سریلانکا با 103 رشته رودخانه و بارش‌های شدید موسمی، اذعان داشت: این کشور مشکلاتی در زمینه مدیریت منابع آبی و تأمین برق دارد که در پروژه چندمنظوره اومااویا، هر دوی این موارد دیده شده به‌طوری که با ساخت دو سد جریانی، تونل، نیروگاه زیرزمینی، خط انتقال آب و خطوط انتقال برق، این مگاپروژه با سرمایه‌گذاری 520 میلیون دلاری توسط دولت سریلانکا، اجرایی شده است.

وی ادامه داد: این پروژه مجموعا در مساحتی با طول و عرض 23 کیلومتر در 40 کیلومتر، در منطقه‌ای کوهستانی با بارش‌های موسمی سنگین و بدون جاده‌های دسترسی اجرایی شده، با این شرایط، این پروژه پیچیدگی‌ها و مشخصات منحصربه‌فردی داشته، از جمله آنکه یک شفت قائم 700 متری با قطر 3 متر ایجاد شده تا نیروگاه برق در عمق 750 متری زمین احداث شود و آب با فشار برای تولید برق به نیروگاه منتقل شود.

مدیرعامل شرکت فراب خاطرنشان کرد: در این پروژه مجموعا 120 مگاوات ظرفیت تولید برق دیده شده که در دو نیروگاه زیرزمینی 60 مگاواتی است و آب برای 5 هزار هکتار اراضی کم‌آب سریلانکا مدیریت و هدایت خواهد شد.

وی افزود: مهندسان ایرانی به‌گونه‌ای با استانداردهای دقیق کار را به اجرا رسانده‌اند که در مدت چندین ساله اجرای این پروژه، با وجود پیچیدگی‌های طرح و شرایط سخت محیطی، هیچ خسارت جانی و مالی نداشته‌ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح نیروگاه خورشیدی ۶.۱ مگاواتی منطقه ویژه سمنان
  • تخصیص ۴۵ میلیارد برای ساخت پنل خورشیدی در تنگستان
  • برق خورشیدی فضایی یک قدم به واقعیت نزدیک تر شد
  • ساخت کارخانه زباله‌سوز ساری مهم‌ترین دغدغه برای رفع معضل زباله است
  • طراحی و ساخت الکتروموتورهای توان بالای نیروگاهی بومی‌سازی شد
  • سد و نیروگاه سریلانکا ساخت مهندسان ایرانی آماده بهره برداری شد
  • احداث مگاپروژه سد و نیروگاه در سریلانکا بدست مهندسان ایرانی
  • چشم ایران به برق خورشید روشن می‌شود؟
  • همدان صاحب ۳ نیروگاه خورشیدی جدید می‌شود
  • شهرک نیروگاه خورشیدی در همدان ایجاد می‌شود