Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@06:48:41 GMT

10 هزار تن نهاده دامی در خراسان جنوبی توزیع شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۵۸۶۷۲

10 هزار تن نهاده دامی در خراسان جنوبی توزیع شد

غلامرضا قوسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خشکسالی های چند سال اخیر سبب ایجاد نگرانی هایی برای عشایر به دلیل گرانی علوفه و تامین آن شده و تامین نهاده های دامی و نیازهای اساسی جامعه عشایری یکی از اهداف این اداره کل در استان است.
وی بیان کرد: در حال حاضر 10 شرکت تعاونی و یک اتحادیه عشایری در استان خراسان جنوبی فعال است و بیش از 10 هزار خانوار عشایر زیر پوشش این شرکت ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: بیشتر وظایف شرکت تعاونی و اتحادیه عشایری در زمینه تهیه، تامین و توزیع نهاده های دامی، وسایل، تجهیزات و مواد موردنیاز اعضا و طراحی، تدوین و اجرای طرح های و پروژه های تولیدی و عمرانی است.
مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی افزود: پارسال بیش از هشت هزار و 278 تن آرد، 24 هزار و 215 تن جو و چهار هزار و 855 تن کنسانتره توسط شرکت های تعاونی استان بین عشایر توزیع شد.
وی گفت: در راستای فراگیر کردن بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر و بیمه کشاورزی، شرکت های تعاونی کشاورزی استان بیش از یکهزار و 794 نفر از عشایر را زیر پوشش بیمه اجتماعی و 29 هزار و 813 راس دام را زیر پوشش بیمه دام قرار دادند.
در حال حاضر 49 درصد عشایر استان خراسان جنوبی از ایل راه مناسب و 54 درصد از آب سالم و بهداشتی برخوردار هستند و پایان برنامه ششم توسعه باید برخورداری عشایر از ایل راه مناسب به 74 درصد و آب آشامیدنی به 70 درصد افزایش یابد.
خراسان جنوبی با دارابودن 11 شهرستان و 15 هزار و 676 خانوار عشایری چهارمین استان عشایرخیز کشور است.
7557*3028
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت استان خراسان خراسان جنوبی خشکسالی کشاورزی گرانی رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۸۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت

 اربابی گفت: حدود ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت هستند که حدود ۶۵ درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند و از این تعداد حدود ۳۸۴ هزار نفر بیمه رایگان دریافت کرده اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه پوشش بیمه همگانی در خراسان جنوبی تقریباً تکمیل شده ولی هنوز امکان دارد فرد فاقد پوشش بیمه‌ای وجود داشته باشد، افزود: تمامی افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و همچنین سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت به آدرس:https://csp.ihio.gov.ir از پوشش بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

به گفته وی هم استانی‌ها برای اطمینان از داشتن بیمه پایه خدمات درمانی خود می‌توانند کد دستوری #۱۶۶۶* را شماره گیری کنند.

وی به سامانه ۱۶۶۶ برای پاسخگویی به سوالات هم استانی‌ها اشاره کرد و افزود: مردم اگر بیمه نداشتند، نگران نباشند چراکه سازمان بیمه سلامت با تمهیداتی که اندیشیده، همه اقشار حتی اتباع خارجی را هم بیمه می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت از پوشش بیمه‌ای رایگان برای افراد دهک‌های یک تا پنج جامعه خبر داد و گفت: باتوجه به دریافت اطلاعات این افراد از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افراد مشمول دهک‌های یک تا پنج به صورت متمرکز و سیستمی بیمه سلامت رایگان شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • عشایر نقش پررنگی در تحقق شعار سال دارند
  • نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود
  • تمدید مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر برای بیمه رایگان