Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه آران و بیدگل با تاکید بر اینکه مسجد در کنار عبادت کارکردهای دیگری هم دارد که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: مسجد مورد قبول اسلام، مسجدی نیست که فقط جهت اقامه ی نماز باشد؛ مسجد باید مرکز رسیدگی به دنیای مردم هم باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، آیت الله سید محمد موسوی، امام جمعه آران و بیدگل در آیین گرامیداشت روز جهانی مساجد، ماه ذی الحجه را ظرف رحمت الهی خواند و گفت: در این ماه چند مناسبت مهم از جمله عرفه، قربان، غدیر خم، ازدواج حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) و مناسک بزرگ حج وجود دارد و ارزش این ماه به حدی است که دهه اول آن در قرآن یادشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه 31 مرداد همزمان با به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی توسط صهیونیست ها در سال ۱۳۴۸، روز جهانی «مساجد» نامگذاری شده است گفت: از دیدگاه مقام معظم رهبری، مسجد طراز اسلامی مسجدی است که هم شور عبادت و هم نشاط اجتماعی دارد.


امام جمعه آران و بیدگل خاطر نشان کرد: مسجد یک بعدی و فقط برای عبادت نیست. عبادت در مسجد اصل است اما در کنار عبادت کارکردهای دیگر مسجد باید مورد توجه جدی قرار گیرد.


آیت الله موسوی با اشاره به اینکه به ازای هر یک هزار و 100 شیعه یک مسجد در کشور وجود دارد گفت: در کشور حدود 72 هزار مسجد وجود دارد در حالی که این میزان در زمان انقلاب 25 هزار مسجد وجود داشت. با این حال 250 هزار مسجد مورد نیاز است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل بیان داشت: مسجد نماد مقاومت اسلامی و مرکز استکبار ستیزی است و در این پایگاه های فرهنگی باید سربازان جبهه مقاومت اسلامی رشد کنند و از همین مساجد به عنوان سنگر در مقابل جبهه استکبار استفاده شود.

آیت الله موسوی با بیان این نکته که در  وضعیت حساس کنونی باید از ظرفیت مسجد بیشتر استفاده کنیم گفت:مسجد مورد قبول اسلام، مسجدی نیست که فقط جهت اقامه ی نماز باشد؛ مسجد باید مرکز بصیرت افزایی و محل رشد دین و رسیدگی به دنیای مردم هم باشد. مسجد نمونه اسلام، عهده دار نقش های مهمّی در عرصه های عبادی، تربیتی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و نظامی است.

وی افزود: مسجد محلی برای رشد و آگاهی مردم است و اگر مخاطب مسجد با ورود به آن آگاهی اضافه نشود مسجد بی خاصیت خواهد بود، لذا هیئت امنا، ائمه جماعات و روحانیون و خادمان و مدیران فرهنگی مساجد پیش قراولان این عرصه هستند و باید مساجد را به مرکز بصیرت افزایی و آگاهی مردم سوق دهند. 

حجت‌الاسلام سمیع الله مردان مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد آران و بیدگل هم با تبریک سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) گفت: موضوع ازدواج آسان از مسائل مهم جامعه است و ائمه جماعات باید در مساجد در این زمینه فرهنگ سازی و نگرش سازی کنند چرا که تا زمانی که نگرش ها در حوزه ازدواج تغییر نکند، این سنت نبوی به عنوان سدی در برابر جوانان تلقی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مساجد به عنوان پایگاه ارزشمند و مرکزی برای وحدت، همدلی همبستگی و پایگاه نشر معارف ناب اسلامی است.

حجت الاسلام مردان با اشاره به لزوم ساماندهی هیئت امنای مساجد گفت: این پایگاه باید همیشه زنده و پویا باشد و هیئت امنای مساجد باید تلاش کنند امور و کارکردهای مساجد نه تنها مسکوت نماند بلکه به روز و رو به جلو و در حال پیشرفت باشد.

یادآور می شود؛ گردهمایی هیئت امنای مساجد شهرستان آران و بیدگل به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی مسجد، به همت اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان در مسجد اعظم محقق آران و بیدگل برگزار شد.

 

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: خشکسالی زلزله روزنامه های ورزشی ورزش ایران فوتبال ایران خبرگزاری شبستان دولت داعش عربستان دریای خزر امام جمعه آران و بیدگل شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل مسجد طراز اسلامی فعالیت های مسجدی مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۸۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب بردگی ۲ دستگاه کامیون در نائین

محمدنوید متقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به باران سیل آسا، به توضیح جزئیات گزارش اولیه حادثه سیل و آب‌گرفتگی پرداخت و اظهار کرد: امروز سه‌شنبه، ۴ اردیبهشت ماه، گزارش سیل و آب‌گرفتگی در شعب شهرستان‌های نائین، کاشان و آران و بیدگل استان اصفهان اعلام شد.

وی ادامه داد: سیل ۲ دستگاه خودروی کامیون را در شهرستان نائین با خود برد و باعث آسیب و خرابی به ۳ باب خانه در شهرستان آران و بیدگل شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اصفهان افزود: تیم‌های عملیاتی در شعب نائین و آران و بیدگل، درحال امدادرسانی و امدادگران در شهرستان کاشان در حال ارزیابی اولیه آسیب وارده هستند.

کد خبر 6086901

دیگر خبرها

  • غبار روبی گلزار شهیدای آران و بیدگل
  • پر شدن سیل بند‌ها بر اثر بارش باران شهروندان آران و بیدگل را شگفت زده کرد + فیلم
  • تجلیل از کارگران شرکتهای فرش آران و بیدگل
  • تخریب برخی از خانه‌ها و اراضی کشاورزی بخش کویرات آران و بیدگل
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • غیر حضوری شدن مدرسه یحیی آباد آران و بیدگل
  • مدارس یحیی آباد آران و بیدگل فردا تعطیل شد
  • آب بردگی ۲ دستگاه کامیون در نائین
  • حضور امدادگران در سیل کاشان