Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدس آنلاین-محمد رضایی: نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت:با تلاش نهادهای نظارتی وحمایت مجلس و دولت طی دو سال اخیر کوه خواری و دست اندازی به حریم عمومی شهر در کلانشهر مشهد مقدس متوقف شده است.

دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی با با بیان این مطلب به خبرنگار قدس آنلاین در باره راهکارهای جلوگیری از زمین خواری در حاشیه شهر مشهد گفت: مجلس کار نظارتی را بر عهده دارد و تشکیل نهادهای کنترلی و شوراهای نظارتی براساس مصوبه خانه ملت صورت می گیرد و مردم به عنوان یک وظیفه ملی و دینی باید در صورت مشاهده زمین خواری موارد رابه این دستگاهها منعکس کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هئیت رئیسه مجلس با اشاره به وجود پرونده زمین خواری و کوه تراشی در بحث کمربند جنوبی مشهدتصریح کرد: خوشبختانه در این حوزه قوه قضاییه و مدیریت کلان استان بخوبی وارد گود شده اند وپرونده این زمین خواری و تجاوز به حریم عمومی و  منابع طبیعی در حال رسیدگی است و بهتر است رسانه ها بر اساس رسالتشان مطالبه گر روند دادرسی باشند

 وی که در نشست خبری در دانشکده  علمی، کاربردی خبرنگاران مشهد با اصحاب رسانه سخن می گفت، یادآور شد: متاسفانه امسال به دلیل وجود مشکلات ملی و سراسری مطالبات استان خراسان رضوی در هیاهوی این نارساییها گم شده است و مشکلات ملی دولت را از پرداختن به مشکلات کلانشهر مشهد غافل کرده است.

عضو هئیت رئیسه مجلس در باره مشکلات آب مشهد بیان کرد: در جریان تصویب لایحه بودجه سال جاری با مساعدت دولت و مجلس  ۳ پروژه برای حل مشکل آب مشهد ردیف بودجه گرفته اند اما هنوز کنسرسیوم بخش خصوصی -که درحال تشکیل شرکت برای کار اجرایی هستند- کار را آغاز نکرده اند.

وی در توضیح گفته هایش افزود: برای انتقال آب از سرشاخه های هزار مسجد و نیز انتقال آب از در یای عمان مطالعات در حال پیشرفت و آماده ورود به فاز اجرایی است اما دربحث تزریق آب قرار است از منابع زیر زمینی در باجگیران و در مسیر خط لوله سد دوستی -باتوجه به کاهش وردی آب از این سد بین المللی-  تزریق آب به این خط صورت بگیردتا مشکل آب مشهد تا حد زیادی حل شود.

عضو هئیت رئیسه مجلس در ادامه افزود: طرح سئوال از رئیس جمهوری در خصوص مسائل کشور است وقطعا نمایندگان با سئوال از مقام عالی دولت بدنبال راهکار برای کاهش فشار بر مردم هستنداما برخی معتقدند در شرایط فعلی سئوال از وی صلاح  نیست و نباید این فرایند طی شود از سویی اقتصادکشور نیاز به ترمیم و بازنگری دارد و در نهایت حتما باید بر اساس منویات و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب شیوه بهتری برای حل مشکلات لحاظ شود.

نماینده مردم مشهد و کلات  در توضیح علت امضای این طرح توسط خودش، گفت: مباحثی از جمله اینکه چرا ۲۰ میلیارد تومان قاچاق کالا داریم و چرا اسکله های غیر مجاز بسته نمی شوند و یا چرا قیمت ارز به این وضع رسیده و نیز عدم اثربخشی برجام در حل مشکلات، وتداوم بیکار جوانان ، رکود - علی رغم شعارهای دولت - باعث شده تا نمایندگان طرح سئوال را کلید بزنند.

وی در ادامه تصریح کرد: من در شرایط  از افراد امضا کنندگان سئوال از رئیس جمهوری بوده و هستم، ولی بایدبر اساس تصمیم مجلس در این باره چاره جویی شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سید حسن قاضی زاده هاشمی مشهد مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۸۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۸۴ درصدی عبور کالا از مرز آستارا

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری از عبور یک میلیون تن کالا از پایانه مرزی آستار خبر داد و گفت: آستارا مهم‌ترین مرز ایران با کشور جمهوری آذربایجان است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جواد هدایتی با یادآوری این‌که آستارا مهم‌ترین مرز ایران با کشور آذربایجان است، اظهار کرد: سال گذشته از این مرز یک میلیون و 42 هزار تن کالا عبور کرد که در مقایسه با سال 1401 بالغ بر 184 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان این‌که آبان تا بهمن  بازه زمانی پر‌تردد کامیون‌ها در مرز آستاراست، افزود: پس از بروز یک سری مشکل در پاییز سال گذشته برای تردد کامیون‌ها در این مرز، با تمهیداتی که وزارت راه و شهرسازی و گمرک با کمک طرف آذربایجانی انجام داده، اتفاقات خوبی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: تقویت پایه‌های پل اول عبوری کامیون‌ها در آستارا و احداث پل دوم، گذر کامیون‌ها روی رودخانه آستاراچای، توسعه زیرساخت ریلی با سرمایه‌گذاری آذربایجان، توسعه بندر آستارا، راه‌اندازی جاده کمربندی آستارا و ساخت پایانه جدید مرزی در این مرز از برنامه‌های زیرساختی وزات راه و شهرسازی در مرز آستارا بوده است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌و‌نقل بین‌المللی سازمان راهداری اضافه کرد: راه‌اندازی سامانه نوبت دهی برای مدیریت ترافیک قبل از مرز از دیگر برنامه‌ها برای توسعه نرم‌افزاری در این مرز بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • بدهی ۳۱ هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری مشهد
  •  قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است/ رشد تولید بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار
  • جریمه قاچاقچی لوازم جانبی موبایل در مشهد
  • بیماران هموفیلی چشم انتظار توجه ویژه دولت و مجلس
  • راه اندازی سامانه الکترونیکی ارتباط با رئیس جمهور در سمنان
  • معین الدین سعیدی: کاش رئیسی، بلوچ بود / با دلار ۶۷، ۶۸ هزار تومانی چه بلایی سر سفره مردم می آید؟
  • ضرورت اجرای دقیق قانون تازه تصویب ساماندهی تجارت مرزی
  • رشد ۱۸۴ درصدی عبور کالا از مرز آستارا