Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان – ایرنا - مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان اعلام کرد: با تحقق 151 درصدی برنامه های توسعه سامانه های نوین آبیاری در استان نسبت به تعهد برنامه اقتصاد مقاومتی، زنجان در جایگاه چهارم کشوری قرار گرفت.

فریدون داودی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بااستقبال مطلوب کشاورزان استان زنجان از اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در مزارع و باغ ها طی سال گذشته استان جایگاه چهارم توسعه سامانه های نوین آبیاری در کشور را از آن خود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، سطح اجرای آبیاری های نوین طی سال گذشته در استان زنجان بیش از هشت هزار هکتار بود.
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: از این سطح هم اکنون پنج هزار هکتار به طور کامل اجرا شده و سه هزار و 860 هکتار دیگر نیز در دست انجام قرار دارد.
داودی اضافه کرد: سال گذشته از 850 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده برای توسعه آبیاری های نوین در زمین های کشاورزی استان زنجان، حدود 53 درصد معادل 480 میلیارد ریال محقق شد.
وی ادامه داد: امسال از 320 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده طی مرحله نخست برای استان زنجان 50 میلیارد ریال تخصیص یافت.
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: هم اکنون برای تجهیز هر هکتار زمین کشاورزی به آبیاری های قطره ای و تیپ مبلغ 100 میلیون ریال و آبیاری بارانی مبلغ 650 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض دولتی به کشاورزان پرداخت می شود.
داودی از کشاورزان استان زنجان خواست، شاغلان در این صنف که تاکنون موفق نشده اند زمین های کشاورزی خود را مجهز به سیستم آبیاری نوین کنند، نسبت به عملیاتی کردن این طرح اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، استان زنجان حدود 800 هزار زمین کشاورزی دارد که از این مقدار حدود 185 هزار زمین آبی(زراعی و باغی) است.
9505/6085

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد جهاد كشاورزي سيستم نوين آبياري زمين هاي كشاورزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۸۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبیاری غیرمتعارف و ظروف پلاستیکی چالش مهم محیط زیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، اسلام جاودان خردافزود: آبیاری های غیرمتعارف با استفاده از آب فاضلاب انجام و این امر افزون بر آلودگی زمین منجر به تهدید سلامت مصرف کنندگان هم می شود. وی با اشاره به اینکه براساس آماری که پارسال دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرده ۸۰۰ مورد آبیاری غیرمتعارف در استان تنها در نیمه نخست پارسال انجام شده است افزود: بازنگری در این شیوه ضرورت دارد. مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: استفاده بی رویه از ظروف یک بار مصرف پلاستیکی اگرچه در بیشتر نقاط کشور حال زمین را بد کرده است اما این رویه در استان هم مشکل ساز شده و ضرورت دارد تا برای مدیریت آن برنامه ریزی اصولی انجام شود. وی تاکید کرد: برای بهبود حال زمین فرهنگ استفاده از ظروف یکبار مصرف به صورت روزانه باید از زندگی مردم حذف شود که البته این امر افزون بر مشارکت شهروندان نیازمند حساسیت بیشتر مسئولان است. جاودان خرد عنوان کرد: جایگزینی کیسه های پارچه ای به صورت جدی و فراگیری با کیسه های پلاستیکی در واحدهای صنفی مانند نانوایی ها نخستین گام برای تحقق این مهم محسوب می شود.  

دیگر خبرها

  • ۸۰۰ مورد آبیاری غیرمتعارف با آب فاضلاب در استان گزارش شد
  • پایش اراضی کشاورزی با فناوری های هوش مصنوعی
  • آبیاری غیرمتعارف و ظروف پلاستیکی چالش مهم محیط زیست
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان
  • اصلاح طرح آبیاری قطره‌ای اراضی ۱۷۰ هکتاری آب‌پخش در دولت سیزدهم
  • پرداخت ۵۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرحضوری ازطریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی
  • پرداخت 55 هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرحضوری ازطریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی
  • میزان تولیدات کشاورزی دهلران در سال ۴۲۵ هزار تن است
  • مرمت و بهسازی ۷۳ قطعه آببندان در مازندران
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌ کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار