Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز صنعتی سازی نانو فناوری کاربردی (ICAN)، به‌عنوان یک مرکز ساخت و تولید در مقیاس نانو، در دو زمینه فعالیت می کند.

ارائه خدمات ساخت و تولید با استفاده از تجهیزات مستقر و نیز همکاری فناورانه در قالب پایان نامه و فرصت صنعتی(ICAN) و همکاری با شرکت های دانش‌بنیان از جمله فعالیت های این مرکز به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرکز در فاز نخست، به منظور گسترش خدمات خود و افزایش تعامل و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان، درصدد برآمده تا شرایط ویژه‌ای برای استفاده و بهره‌برداری شرکت‌های دانش‌بنیان از تجهیزات ساخت و تولید در مقیاس نانو را پیشنهاد دهد.

خدمات این مرکز در قالب ۶ زیر ساخت فناوری هایی مانند نانو الیاف، نانو کامپوزیت پلیمری، نانو پوشش‌های سخت، پلاسمای سرد و نانو کویتاسیون و در نهایت نانو مواد به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌شود.  

مرکز صنعتی سازی نانو فناوری کاربردی (ICAN) به شرکت‌های دانش‌بنیان تخفیف های ۱۰ الی ۳۰ درصدی بر اساس نوع شرکت و حجم خدمات دریافتی ارائه می‌دهد.

کد خبر 4375286 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مردم علیه احتکار نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری نانو تحقیقات علمی فناوری فضایی موبایل مخابرات امنیت اطلاعات گوشی هوشمند ایالات متحده آمریکا ناسا زیست فناوری شرکت دانش بنیان اینترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۸۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ایران در کمیته فناوری نانو سازمان بین المللی استانداردسازی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد نانو، نمایندگان ایران به صورت مجازی در جلسات گروه کاری ۳ (سلامت، ایمنی و محیط زیست) و گروه کاری ۴ (ویژگی‌های نانومواد) حضور فعال داشتند. در این نشست ها استانداردهای مصوب می شوند و تصویب موضوعات جدید استاندارد و نظرات تخصصی کشورهای عضو برای استانداردهای در حال تدوین مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.

در این اجلاسیه استاندارد ماسک‌های نانویی که با مسئولیت ایران در ایزو در حال تدوین بود ارائه شد و نظرات فنی کارشناسان سایر کشورها از طرف مسئول پروژه پاسخ داده شدند.

این استاندارد در سال ۲۰۲۲ از طرف ایران پیشنهاد شده بود که با تصویب این اجلاس برای رای‌گیری مرحله آخر ارسال شد. استاندارد تعیین خواص و ویژگی‌های نانوامولسیون‌ها که قبلا توسط ایران در حوزه فناوری نانو پیشنهاد شده بود و در دست تدوین می‌باشد نیز در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت که پس از تصویب اجلاس برای رای‌گیری ارسال شد.

همچنین در این نشست دو پیشنهاد جدید استاندارد هم به صورت اولیه ارائه شد. پیشنهاد اول در حوزه نانوذرات اکسید روی بود که پروژه برای مرحله PWI در کارگروه چهارم مصوب شد. استاندارد پیشنهادی دوم ارائه شده در نشست در حوزه نانوحباب‌ها بود.

Nanotechnologies – Zinc oxide nanoparticle for cosmetic applications – Specifications of characteristic and measurement method

Nanotechnologies-nanobubbles- specification of core characteristics and measurement method

تاکنون ۱۰۹ استاندارد در بخش‌های مختلف فناوری نانو در ایزو منتشر شده است که کشورمان با تدوین ۱۲ استاندارد، در جایگاه چهارم فعال‌ترین اعضای ایزو قرار دارد.

تدوین استانداردهای بین المللی معمولا ۲ تا ۳ سال زمان می‌برد. اساس تدوین استانداردهای بین‌المللی در سازمان ایزو، اجماع جهانی توسط کشورهای عضو است. کشورهای عضو کمیته‌های فنی در مراحل مختلف تدوین استاندارد نظرات تخصصی مختلفی را برای تکمیل و توسعه استاندارد ارائه می‌کنند. در کمیته فنی استانداردهای فناوری نانو سازمان ایزو، ۴۰ کشور به عنوان عضو اصلی و ۱۶ کشور به عنوان عضو ناظر وجود دارد.

کد خبر 6085330 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • نقش‌آفرینی مراکز نوآوری در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری/ تولید مسکن ارزان با کمک دانش‌بنیان‌ها
  • اثرگذاری توسعه دانش‌بنیان‌ها در به‌روزرسانی موقوفات
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی
  • گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در کارخانه نوآوری امیدینو
  • مسلمی نائینی: ارائه آموزش‌های تخصصی، مهارتی و دانش‌بنیان توسط جهاددانشگاهی
  • حضور ایران در کمیته فناوری نانو سازمان بین المللی استانداردسازی
  • گام مردم در کشاورزی هوشمند/ راه میان‌بر مردمی‌سازی فناوری باز شد