Web Analytics Made Easy - Statcounter

داور و قاری بین‌المللی قرآن کریم گفت: وزارت ارشاد مستمری بنده را که به عنوان مستمری کمک درمان اختصاص می‌داده قطع کرده است. ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹ استانها خراسان رضوی نظرات

وحید مجتهدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: از سال 73 درگیر بیماری دیابت شدم و در سال 91 با اوج گرفتن آن به بیماری‌های چشمی، قلبی و کلیوی نیز مبتلا شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر 90 درصد از بینایی‌ام را از دست داده‌ام و 73 درصد قلب و 92 درصد کلیه‌ام نیز از کار افتاده اما با لطف خدا و دعای خیر مردم همچنان زنده هستم.

داور و قاری بین‌المللی قرآن‌کریم با اشاره به مخارج زندگی و عائله‌مندی افزود: یک میلیون و 260 هزار تومان حقوق از کارافتادگی از تامین اجتماعی می‌گیرم که با توجه به وضعیت معیشتی و درمانی‌ام که در ماه حدود 600 هزار تومان هزینه درمان می‌کنم، وضعیت درآمدی‌ام با وضعیت معیشتی و درمانی‌ام هم خوانی ندارد.

مجتهدزاده با اشاره به عدم دغدغه مسئولان برای حل مشکلات ادامه داد: نهادهای متولی مثل وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات و اوقاف ردیف بودجه‌ای برای اعطای مستمری یا وام برای حل معضلات و مشکلات قاریان ندارند و این مهم، ضعف قانون در این زمینه را نشان می‌دهد، نبود صندوق و چتر حمایتی از قاریان از مهمترین دغدغه‌های جامعه قاریان کشور است.

وی افزود: وزارت ارشاد به‌عنوان متولی اصلی امور مربوط به قاریان در سال 94 مستمری را تحت عنوان کمک درمان به مبلغ 700 هزار تومان با هدف پوشش هزینه‌های درمانی به ما کمک می‌کرد که آن مستمری هم از اواخر سال 96 به بعد کلاً قطع شد.

انتهای پیام/ ز

R41347/P41362/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۸۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از مصحف صوتی به روایت ورش از نافع در الجزایر

این مراسم روز گذشته ۱۶ آوریل (۲۸ فروردین) و به مناسبت روز ملی علم در الجزایر برگزار شد. این مصحف به سفارش و پشتیبانی رادیوی ملی الجزایر ضبط شده است.

رونمایی از این مصحف هم‌زمان با برگزاری یک نشست هم‌اندیشی با عنوان «ترویج حفظ و آموزش قرآن کریم در الجزایر» صورت گرفت که به همت انجمن فرهنگی عیسی مسعودی در دفتر مرکزی رادیو الجزایر و با حضور جمعی از قاریان و استادان برجسته علوم قرآنی الجزایر برگزار شده بود.

محمد لعقاب، وزیر ارتباطات الجزایر، ضمن تبریک به مسئولان و متصدیان این طرح از آغاز مجدد طرح تدوین مصحف صوتی ویژه رادیوی قرآن کریم الجزایر تجلیل و همچنین از برنامه‌های متنوع و غنی این رادیو در زمینه افزایش آگاهی نسل‌های مختلف مردم الجزایر از قرآن کریم و همچنین ترویج حفظ و تلاوت قرآن قدردانی کرد.

وی همچنین تأکید کرد که در جنگ رسانه‌ای کنونی در سطح جهان برای تسخیر اذهان مردم، انتظار می‌رود تا رادیوی قرآن کریم نقش فعالی را در مقابله با هجوم رسانه‌ای ایفا کند.

وزیر ارتباطات الجزایر با اشاره به تبلیغات رسانه‌ای بین‌المللی برای طرح‌های بسیار مخربی ازجمله طرح «دین ابراهیمی»، تأکید کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند با این طرح‌ها مقابله کند، مگر کسانی که قرآن کریم را مطالعه می‌کنند و در مفاهیم، ​​معانی و اهداف آن تدبر کرده و برای مقابله با انحراف آماده هستند.

از سویی یوسف بلمهدی، وزیر اوقاف و امور مذهبی الجزایر نیز به نوبه خود از تکمیل طرح مصحف صوتی به روایت ورش از نافع تقدیر و تشکر کرد. به گفته وی نسخه نهایی این مصحف پس از بررسی دقیق از جانب کمیته نظارت، در میان رسانه‌های مختلف صوتی و تصویری کشورهای عربی و اسلامی توزیع خواهد شد.

وزیر اوقاف الجزایر همچنین از اهتمام ویژه دولت این کشور به چاپ و توزیع قرآن کریم به خط بریل خبر داد و به گفته او تأسیس یک مرکز تحقیقاتی ملی ویژه حفاظت از نسخ خطی قرآن و دیگر نسخ مرتبط به آثار دینی و مذهبی در دستور کار دولت قرار دارد.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • نانوای حافظ قرآن کریم مورد تقدیر قرار گرفت
  • تقدیر از نانوای حافظ قرآن کریم در اسفراین
  • انتخاب قاری مازندرانی برای تشرف به سفر حج تمتع
  • وزیر آموزش و پرورش : پذیرش بدون آزمون قاریان و حافظان قرآن در دانشگاه فرهنگیان
  • (ویدئو) تلاوت قاری نوجوان قرآن در تمرین پرسپولیس
  • رونمایی از مصحف صوتی به روایت ورش از نافع در الجزایر
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان ایرانی
  • ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان ایرانی چه بود؟
  • ببینید | شوخی جالب حسن روحانی با یک قاری قرآن؛ زنگنه با سرماخوردگی آمد، ظریف دیر رسید